Web Analytics Made Easy - Statcounter

فريد صيدي نژاد در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما با اشاره به اينکه حضور يگان ويژه حفاظت از اراضي کشاورزي 70 درصد ضريب حفاظتي را در کشور افزايش داده است افزود: يگان هاي ويژه حفاظت از اراضي کشاورزي به ردياب مجهز است و در استانهاي حساس تهران، البرز و استانهاي شمالي کشور تعداد يگان هاي ويژه قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: مديران جهاد کشاورزي در 404 شهرستان و 1200 شهر کشور در تمام ايام تعطيلات نوروزي حضور دارند و يگان هاي ويژه حفاظت از اراضي کشاورزي را مديريت مي کنند.
معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي افزود: يگان هاي ويژه حفاظت از اراضي کشاورزي در ايام تعطيلات 24 ساعته اراضي را به دقت تحت نظارت دارند.
صيدي نژاد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي کشاورزي مي توانند با سامانه 131 تماس بگيرند و کارشناسان سامانه نيز از 7 صبح تا 19 پاسخگوي شهروندان هستند.
وي همچنين از فعال بودن شعب خاص رسيدگي به پرونده هاي متخلفان در ايام تعطيلات نوروز خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه وزير کشور و دادگستري کشور دادگاههاي ويژه رسيدگي به تخلفات و تغيير کاربري اراضي کشاورزي در استانها و شهرستانهاي سراسر کشور فعال اند.
معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي تاکيد کرد: گشت و مراقبت از اراضي کشاورزي و عرصه هاي طبيعي در تعطيلات نوروز شدت مي يابد.
صيدي نژاد گفت: بر اساس گزارشهاي موجود در 5 سال اخير از سال 91 تا 95 بيش از 38 مورد ساخت و ساز غيرمجاز قلع و قمع شده است.
وي افزود: سالانه 7600 مورد تغيير کاربري غيرمجاز اراضي کشاورزي رديابي مي شود و از سال 91 تا پايان سال 95 نيز بيش از 17 هزار هکتار اراضي کشاورزي به چرخه توليد بازگشته است.
معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي گفت: با توجه به کمبود منابع آب و افزايش جمعيت حفظ اراضي کشاورزي به منظور تامين امنيت غذايي امري ضروري است بنابراين بايد نظارت دقيقي در حفظ اين اراضي انجام شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند گفت: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

او افزود: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید