Web Analytics Made Easy - Statcounter

راجر فدرر برای هشتمین بار به فینال مسترز ایندین ولز راه پیدا کرد تا برای ششمین قهرمانی خود در این مسابقات و کسب رکوردی دیگر بجنگد.

طرفداری- مرحله نیمه نهایی مسترز ایندین ولز با صعود راجر فدرر و خوان مارتین دل پوترو به فینال همراه بود تا بازی مهیج و جذابی در فینال نخستین مسترز سال شاهد باشیم. خوان مارتین دل پوتروی آماده در بازی آسان با نتیجه 3-6 2-6 برابر میلوش رائونیچ کانادایی به برتری رسید، دل پوترو در صورت قهرمانی برای نخستین بار می تواند فاتح یک تورنمنت مسترز شود تا به عنوان بزرگ گرند اسلم آمریکای خود اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیگر بازی حساس و جذاب این مرحله، راجر فدرر از شکست گریخت و در یک روز دشوار برابر بورنا کوریچ پیروز شد. ست نخست بازی در حالی که پایاپای انجام می شد در گیم 11 کوریچ توانست با بریک کردن فدرر و بردن گیم سرویس خود در نهایت با نتیجه 5-7 پیروز شود. ست دوم به بدترین شکل برای راجر فدرر آغاز شد و او در همان ابتدا بریک شد تا دو بر صفر عقب بیفتد، در گیم چهارم با اینکه فدرر 0-40 پیش بود و فرصت بریک کردن حریف را داشت اما این کوریچ جوان بود که توانست گیم سرویس خود را حفظ کند و 1-3 در گیم شماری پیش باشد، فدرر همچنان از بریک های خود استفاده نمی کرد تا زمانی که نتیجه 2-4 به سود کوریچ بود، راجر فدرر با دو بار بریک کردن پیاپی با نتیجه 4-6 پیروز شد تا بازی به ست سرنوشت ساز سوم برسد. راجر فدرر که سبک بازی خود را تغییر داده بود در ست سوم باز هم در همان ابتدا بریک شد اما به سرعت بازی را به تساوی رساند و در حالی که گیم هفتم راجر فدرر باز هم بریک شد و 3-4 عقب افتاد، این بار به نظر می رسید دیگر استاد سوئیسی مغلوب می شود ولی باز هم برگشت دیدنی داشت و همچون ست دوم با دو بریک پیاپی در نهایت با نتیجه 4-6 پیروز شد تا برای هشتمین بار به فینال نخستین مسترز سال راه پیدا کند. بورنا کوریچ جوان در حالی مغلوب شد که بازی سطح بالایی را ارائه داد، تنیسوری اهل کرواسی که در سال 2016 با پیروزی بر رافائل نادال در مسابقات مسترز سینسیناتی شگفتی آفرید این بار در مقابل راجر فدرر برای دومین بار پیاپی مغلوب شد اما نشان داد می تواند از آینده خوبی برخوردار باشد.

پیش نمایش فینال مردان مسترز ایندین ولز:

راجر فدرر در حالی برابر خوان مارتین دل پوترو قرار می گیرد که در طی 24 بازی این دو تنیسور برای یکدیگر، راجر فدرر 18 پیروزی داشته و سهم خوان مارتین دل پوترو هم 6 پیروزی بوده است. این نکته ضروری است که بدانیم هر 6 برد دل پوترو در زمین های هارد بوده در حالی که فدرر 13 برد داشته است. سال گذشته این دو تنیسور 4 بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند که راجر فدرر در مسترز میامی، مسترز شانگهای و مسابقات 500 امتیازی بازل به پیروزی رسید و خوان مارتین دل پوترو هم در اوپن آمریکا توانست برد ارزشمندی به دست بیاورد. راجر فدرر همچنین با 17 برد پیاپی در سال 2018 توانسته بهترین عملکرد خود را داشته باشد و حتی از سال 2006 که 16 پیروزی پیاپی در ابتدای سال داشت هم عبور کند و همچنین خوان مارتین دل پوترو ده بازی اخیر خود را با برد پشت سر گذاشته و اخیرا با قهرمانی در مسابقات 500 امتیازی آکاپولکو راهی آمریکا شده و از فرم بسیار مطلوبی برخوردار است. خوان مارتین دل پوترو در حالی برای چهارمین بار به فینال یک تورنمنت مسترز راه پیدا کرده که در سه فینال خود برابر نواک جوکوویچ در فینال شانگهای سال 2013، رافائل نادال در ایندین ولز 2013 و همچنین مسترز مونترال در سال 2009 برابر اندی ماری باخته است و این بار برابر دیگر تنیسور معروف به بیگ فور قرار می گیرد. خوان مارتین دل پوترو و راجر فدرر 5بار در فینال ها برابر هم بازی کرده اند که سهم دل پوترو 3 برد و راجر فدرر 2 برد بوده است. راجر فدرر برای هشتمین بار راهی فینال مسترز ایندین ولز شده و همراه با نواک جوکوویچ با 5 قهرمانی رکوردار این مسابقات است و با قهرمانی می تواند تنها در صدر این تورنمنت قرار بگیرد. سال گذشته راجر فدرر با پیروزی بر استن واورینکا به قهرمانی مسترز ایندین ولز رسید.

لازم به ذکر است فینال بخش مردان تنیس مسترز ایندین ولز، امشب (یکشنبه) ساعت 23:30 به وقت ایران بعد از بازی فینال زنان برگزار می شود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، الهلال در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 2-1 برابر العین پیروز شد، اما با توجه به شکست در بازی رفت با نتیجه 2-4، در مجموع دو بازی با نتیجه 4-5 باخت و از مسابقات حذف شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که کمتر کسی تصور می‌کرد تیم پرمهره عربستانی برابر العین شکست بخورد‌ و از صعود به فینال بازبماند. با این حال دلایل زیادی وجود دارد که منجر به خروج الهلال از مسابقات قهرمانی آسیا شد که وب‌سایت عربی العین به بررسی این دلایل پرداخته است.

* مصدومان الهلال
ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال، پس از حذف از آسیا عصبانیت شدید خود را از مصدومیت‌های بازیکنان این تیم ابراز کرد. او تاکید کرد که غیبت نیمار از ابتدای فصل و مصدومیت الکساندر میتروویچ در این مقطع حساس، خلأ بزرگی در الهلال بر جای گذاشته است. الهلال پس از مصدومیت میتروویچ، به دلیل نمایش‌های پرنوسان صالح الشهری و عبدالله الحمدان و عملکرد ضعیف مالکوم به شدت آسیب دید.

* سبک بازی ژرژ ژسوس
پس از حذف ناامیدکننده الهلال، ژسوس به دلیل روش بازی تیمش در بازی رفت برابر العین در امارات مورد انتقاد شدید قرار گرفت. برنامه ژسوس در این بازی منجر به دریافت 4 گل، از جمله 3 گل در نیمه اول، شد و مسیر را برای صعود العین و حذف الهلال از مسابقات هموار کرد. الهلال در این بازی مرتکب اشتباهات مکرر در خط دفاع شد؛ این اتفاق در نتیجه پیشروی‌های بیش از حد برای حمایت از مهاجمان و ایجاد فضاهای خالی بین مدافعان میانی و پشت مدافعان اتفاق افتاد.

* هدر دادن فرصت‌ها
الهلال موقعیت‌های آسان زیادی را به خصوص در بازی برگشت هدر داد که همین کافی بود تا العین با خیالی آسوده بلیت صعود را به دست آورد. میشل دلگادو در مجموع 3 موقعیت از دست داد و علاوه بر آن سایر بازیکنان هم تمرکز کافی را مقابل دروازه حریف نداشتند.

* سطح پایین بازیکنان داخلی 
الهلال به وضوح از سطح پایین بازیکنان داخلی در مقایسه با ستاره‌های خارجی رنج می‌برد. محمد کنو و سلمان الفرج در دو تیم الهلال و تیم ملی عربستان در سطح بسیار پایینی ظاهر شدند که این امر در نتیجه پایین بودن میزان مشارکت آنها در فصل جاری رخ داده است. به همین ترتیب، سعود عبدالحمید، علی البلیهی و یاسر الشهرانی هم نتوانستند نمایش قابل توجهی ارائه دهند.

* سورپرایز العین
العین با سبک هجومی خود همه را غافلگیر کرد تا با وجود تفاوت در توانایی‌های فنی بین دو تیم، با شایستگی به فینال صعود کند. این تیم با وجود غیبت لابا کودجو که یکی از مهم‌ترین سلاح‌هایش بود، موفق شد به فینال راه پیدا کند. البته توانایی سفیان رحیمی مراکشی، نقش پررنگی در موفقیت تیم هرنان کرسپو داشت. رحیمی در بازی رفت هت‌تریک کرد و در بازی برگشت توانست به شدت خط دفاع حریف را آزار بدهد.

با الهلال با در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، العین به عنوان نماینده غرب به بازی نهایی صعود کرد و در منطقه شرق نیز یوکوهاما مارینوس راهی فینال شد.

دیگر خبرها

  • تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران
  • صحبت‌های شمسایی پس از صعود به فینال آسیا
  • ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • صعود نفس‌گیر یوزان به فینال
  • صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی
  • صعود راحت گل گهر با پیروزی مقابل فجر سپاسی
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا