Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@21:34:09 GMT

ممنوعیت ترخیص خودرو با ضمانت‌نامه‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۲۹۱۸

ممنوعیت ترخیص خودرو با ضمانت‌نامه‌های بانکی

گمرک ایران در بخشنامه‌ای بر ممنوعیت ترخیص کالای مشابه تولید داخل از جمله خودرو با ضمانت‌نامه بانکی تأکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: گمرک ایران در بخشنامه‌ای بر ممنوعیت ترخیص کالای مشابه تولید داخل از جمله خودرو با ضمانت‌نامه بانکی تأکید کرد.    در حالی که بخشی از درآمد‌های سالیانه گمرکات از طریق ضمانت‌نامه‌های بانکی در پایان سال وصول می‌شود، گمرک ایران در راستای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار بخشنامه نحوه دریافت ضمانت‌نامه بانکی در سال ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد که بر این اساس ورود کالای مشابه تولید داخل از تسهیلات دریافت ضمانت‌نامه‌ای حذف و دریافت ضمانت‌نامه بانکی از واردات خودرو از ابتدای سال ۱۳۹۷ ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بخشنامه با توجه به بند (ت) ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و به‌استناد ماده ۶ قانون امور گمرکی و به‌منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌ها و جبران کمبود نقدینگی بخش تولید اجازه دریافت حقوق قانونی برخی از کالا‌ها بنا به درخواست صاحب کالا، اظهارکننده یا نماینده قانونی با ضمانت‌نامه بانکی معتبر مطابق با فرم مورد قبول گمرک را داد.

براساس این بخشنامه یکی از شرایط اجازه دریافت ضمانت‌نامه بانکی برای مواد اولیه واحد‌های تولیدی، ماشین‌آلات خط تولید، قطعات منفصله سی‌کی‌دی، قطعات یدکی مورد نیاز کارخانجات تولیدی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، بیمارستانی، توانبخشی، تجهیزات کارگاهی، معدنی و همچنین برای کالا‌های اساسی (شامل گندم، برنج، شکر، جو، کنجاله، ذرت دامی، روغن و کره) با سررسید حداکثر ۱۵ بهمن ۹۷ تعیین شده است.

همچنین در راستای حمایت از تولیدات داخلی آن دسته از کالا‌های وارداتی که دارای حقوق ورودی بالای ۲۶ درصد هستند مشمول استفاده از این تسهیلات نیستند که واردات خودرو نیز مشمول این بند است. کالا‌های اساسی یادشده و فصل ۹۸ فهرست منضم به کتاب مقررات صادرات و واردات از این بند مستثنی است.

برمبنای این بخشنامه حقوق ورودی جهت ترخیص قطعی کلیه کالا‌های وارده به‌استثنای موارد مطرح‌شده در بند الف. الزاماً به‌صورت نقدی دریافت خواهد شد.

همچنین در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کالا‌های صادراتی مشمول عوارض با تودیع ضمانت‌نامه با سررسید حداکثر یک‌ساله قابل ترخیص است.

گفتنی است، دریافت ضمانت‌نامه بانکی در گمرکات کشور به‌صورت سیستمی بوده و الکترونیکی انجام می‌شود. همچنین اخذ ضمانت‌نامه برای مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها ممنوع است. این بخشنامه امروز با امضای فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران جهت اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ گردید.

 در حال حاضر درآمد گمرکات کشور از محل حقوق ورودی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Kqx

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد

امام جمعه اراک گفت: سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک، با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: مذهب تشیع بین شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد، امام صادق(ع) از فرصت‌های گوناگون برای دفاع از دین و حقانیت تشیع و نشر معارف صحیح اسلام استفاده می‌کنند و در حوزه فقه و احکام نیز فعالیت‌های بسیاری توسط آن امام همام انجام شد و بیشترین احادیث تشیع در تمام زمینه‌ها از آن امام امام صادق(ع) نقل شده است.

وی افزود: بزرگان، اساتید و نخبگان حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید بتوانند فضای علمی و پژوهشی کشور را با تاسی از سیره و شیوه امام جعفر صادق(ع) مدیریت کنند و تربیت شاگردان توانمند برای آینده ایران و اسلام را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه اراک با اشاره با نامگذاری جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: یکی از راه‌های تحقق شعار راهبردی مقام معظم رهبری، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد، استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت آبادانی میهن اسلامی بهره‌مند شد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند، همچنین سیستم بانکی کشور باید در خدمت تولید و مردم باشد، مسئولان بانکی باید به صورت بسیار سنجیده و با مراقبت‌های لازم منابع موجود را در جامعه مصرف کنند تا هیچ حقی تضییع نشود چراکه این منابع متعلق به مردم است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر غزه و عملیات وعده صادق گفت: اتفاقات تاثیرگذار در غزه و فلسطین جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین آگاه کرد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته کتمان می‌شد و هر بار که سازمان ملل قصد اقدامی داشت آمریکا وتو می‌کرد اما اتفاقات هشت ماه گذشته جهانیان را بیدار کرد و اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به ویژه در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: روزهای گذشته بیش از  2 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند. هیچ انسانی در جهان یهودی ستیز نیست و مشکل جهانیان با رژیم صهیونیستی است که ملت مظلوم غزه و فلسطین را به خاک و خون می‌کشد و هیچ یک از سازمان‌های حقوق بشری عکس‌العملی نشان نمی‌دهند، سازمان ملل متحد باید در خدمت مظلومان جهان باشد و با ظالمانی که انسان‌های بی‌گناه که برای استقلال خود تلاش می‌کنند را به خاک و خون می‌کشند برخورد قاطعانه داشته باشد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد