Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@20:53:30 GMT

7 آبشار منحصر به فرد لرستان +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۳۱۳۳

7 آبشار منحصر به فرد لرستان +تصاویر

بیش از 50 آبشار بزرگ و کوچک استان لرستان ازجمله آبشارهای منحصر به فرد بیشه، آب سفید، چکان، وارک، افرینه و نوژیان سالانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک لرستان سرزمینی زیبا با آب و هوای دلپذیر و محصور در کوه های مرتفع و صعب العبور است که درسلسله جبال زاگرس میانی واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استان لرستان دارای آب وهوای متنوعی است، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب کاملا محسوس می باشد.

 

تنوع آب وهوایی در شهر های استان مشاهده می شود به طوری که خرم آباد از اعتدال زمستانی و گرمای تابستانی،بروجرد از سرمای زمستانی و اعتدال تابستانی و الیگودرز از آب وهوای بسیار سرد در زمستان و معتدل در تابستان برخوردار است.

 

بیش از 50 آبشار بزرگ و کوچک استان لرستان ازجمله آبشارهای منحصر به فرد بیشه، آب سفید، چکان، وارک، افرینه و نوژیان سالانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است. 

 

آبشار بیشه

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای کشور است در ایستگاه راه آهن بیشه در شهرستان دورود واقع شده است آب و هوای مناسب وسرسبزی اطراف آبشار وچشم انداز کوههای اطراف سالیانه پذیرای مهمانان ومسافران زیادی از مناطق مختلف کشور شده واین منطقه دیدنی را به عنوان یکی از مناطق توریستی وگردشگری استان تبدیل نموده است.

 

فاصله این آبشار تا شهرستان دورود که یکی از مسیرهای ارتباطی آن است 35 کیلومتر می باشد. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می باشد.

 

از شهرستان دورود به طرف ابشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارد که می توان به آبشار های فصلی و دائمی ،آبشارهای یخی در زمستان و در ختان متنوع نام برد. فاصله آن تا خرم آباد از طریق جاده 64 کیلومتر –عرض تاج آبشار 20 متر می باشد .17 پلاژ،7 چادر ،بازار چه محلی ،تلفن ،آب ،برق،خانه بهداشت وپاسگاه انتظامی در کنار آبشار دایر می باشد.

 

 آبشار آب سفید

این آبشار زیبا ودیدنی در منطقه ذلقی الیگودرز وبه فاصله حدود 50 کیلومتری واقع شده است، ارتفاع این آبشار حدود 65 متر و عرض تاج آبشار آن در فصل پر آبی حدود 8 متر می باشد.

 

این آبشار از دل کوه صخره ای به بیرون سرازیر می شود وسپس در مسافت کوتاهی به یک حوضچه تبدیل می شود.

 

این آبشار در فصل بهار پذیرای گردشگران زیادی است وپوشش جنگلی وگیاهی در اطراف آبشار زیبایی وطراوت خاصی به این منطقه توریستی داده است.مسیر الیگودرز تا آبشار جاده آسفالته می باشد.

 

 

 

 آبشار نوژیان

آبشار نوژیان در 38 کیلو متری جنوب شرقی خرم آباد (بخش پاپی ) به ارتفاع 95 متر وعرض تاج 5 متر واقع شده است .این آبشار یکی از زیبایی های طبیعت لرستان است که هر ساله ،بسیاری از مردم را به سوی خود جلب می کند.

 

گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد .در کوه (تاف )انواع گیاهان دارویی می رویند و طبیعت و آبشار زیبای آن شگفت انگیز و دیدنی است. همواره بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و هم چنین برای جمع آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می آیند و اوقات فراغت خود را در آنجا می گذرانند. 

 

راه ارتباطی آن از طریق خرم آباد به گردنه نوژیان جاده آسفالته ویا از راه آهن به ایستگاه کشور و از آنطرف هم با یای پیاده حدود 2ساعت پیاده روی به سمت آبشار است.

 

 

آبشار چکان

این آبشار در جنوب غربی الیگودرز در دامنه ارتفاعات مشرف بر دره چکان در فاصله 141 کیلومتری شهرستان خرم آباد به ارتفاع 30 متر وعرض تاج 4 متر قراردارد.

 

این آبشار از درون غاری مشرف بر زمینهای زراعی چکان بیرون می جهد و طول فوران آن به دهها متر میرسد. اطراف آبشار منطقه ای وسیع با فضایی مطلوب و دل انگیز است که در دو الی سه کیلو متری آن امام زاده ای به نام (ابو علی (ع))واقع شده است.

 

آب این آبشار در اواخر پاییز به مرور خشک می شود و در روز های اولیه شروع فصل بهار مجددا با همان فوران به بیرون می جهد، این آبشار یکی از عجایب و زیبایی های طبیعت استان لرستان محسوب می شود.

 

در کنار آبشار پوشش گیاهی ودرختانی همانند گردو ، زالزالک،گلابی، چنار،کیکم،بید،بلوط،و... وجود دارد.

 

راههای ارتباطی: 1-دورود به ایستگاه راه آهن سفید دشت به طرف شول آباد با جاده آسفالته 2-دورود به شاپله –تنگ ناله شنه چکان این جاده مالرو ومخصوص کوهنوردی است . 3-الیگودرز با اتومبیل به طرف شول آباد بهار کار .چکان که با اتومبیل تا چند کیلومتری آن جاده وجود دارد.

 

 

 

 

آبشار وارک

این آبشار درغرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی خرم آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است. فاصله آن تا شهر خرم آباد حدود 50 کیلومتر می باشد.

 

سرچشمه آبشار یک صخره سنگی است و پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو ریخته و آبشار دوم را به وجود می آورد. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

 

در فصل کم آبی ارتفاع قسمت اول ۷ متر با عرض حدود ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵/۵ متر با عرض ۵/۵۶ متر یکی از زیباترین منظره ها را در این منطقه می توان دید.

 

حداکثر ارتفاع آن به ۵۷ متر می رسد و عرضی معادل ۵۰ متر را در بر می گیرد. اطراف این آبشار پوشیده از درختان، بلوط، گلابی، زالزالک و... وجود دارد.

 

 

آبشار سرکانه

این آبشار در روستای گریت بخش پاپی در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خرم آباد به ارتفاع 15 متر وعرض تاج 17 متر قرار دارد و از جمله جاذبه های طبیعی وگردشگری دیدنی استان محسوب می گردد فاصله این آبشار تا بخش پاپی حدود یک ساعت پیاده روی می باشد.

 

این آبشار در گویش محلی به تاف هفت چشمه معروف است.پوشش جنگلی اطراف آبشار را در ختان بلوط، زالزالک و مو وجود دارد.

 

 

 

آبشار افرینه

آبشار افرینه در کنار روستایی به همین نام در مسیر جاده بین المللی خرم آباد به اندیمشک قرار دارد.

 

آین آبشار زیبا در فصل بهار وتابستان علاقه مندان وگردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛استاندار لرستان در بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی در دست ساخت شهر خرم آباد گفت:تا پایان شهریور معاونت عمرانی استانداری باید به طبقه اول ساختمان استانداری منتقل شود.
 ابوطالب شفقت با اشار به پیشرفت ۶۸ درصدی ساختمان استانداری لرستان افزود:ساختمان استانداری در ۱۱  طبقه در حال ساخت است و برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 استاندار لرستان همچنین در بازدید از هتل صخره ای خرم آباد گفت:دستگاههای اجرایی و شهرداری باید موانع کار را برای سرمایه گذار پایه کار این طرح که شامل جاده ی دسترسی و تأمین زیر ساختها است در اسرع وقت مرتفع کنند.
هتل صخره ای خرم آباد در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا ساخته شده و در اجرای آن یکصد اتاق ،سه سالن یک هرار نفری و باند بالگرد طراحی شده است. 
 دکتر  ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع مسکونی و تجاری کیو خرم آباد هم افزود: فرابند شروع بکار این طرح فراهم شده است . این طرح  در زمینی به مساحت  ۱۶ هزار متر با همکاری  شهرداری خرم آباد و بنیاد اقتصادی کوثر  شروع شد که چند سالی است تعطیل  است . 
  استاندار لرستان همچنین در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی و اقتصادی شهر خرم آباد ضمن دعوت از سرمایه گذاران وخیران برای مشارکت در توسعه  استان گفت:پیگیری مطالبات مردم ،مشارکت و آموزش دادن مردم وجوانان برای توسعه استان  است.
دکتر شفقت همچنیت امروز از محل برگزاری کنکور سراسری بازدید کرد .
 بیش از ۳۵ هزار دانش آموز لرستانی در این مرحله در کنکور سراسری شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





دیگر خبرها

  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم