Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موفقیت مهندسان ایرانی در دست یابی به فناوری های پیچیده نظامی از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس است.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی در پایگاه چهارم شکاری دزفول در جمع خبرنگاران افزود: هشت سال جنگ موجب تقویت اعتماد به نفس و خودباوری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت:موفقیت مهندسان ایرانی در حفظ ، نگهداری ، راه اندازی و بهینه سازی تجهیزات نظامی حاصل خودباوری است که در هشت سال دفاع مقدس در نیروهای مسلح ایجاد شد و این موفقیت ها همچنان ادامه دارد.
جانشین فرماندهی نهاجا با یادآوری دورانی که مستشاران خارجی اجازه دسترسی مهندسان ایرانی به فناوری نظامی را نمی دادند گفت: مهندسان ایرانی در دوران دفاع مقدس با روحیه خودباوری و جهادی در زمینه راه اندازی تجهیزات نظامی ورود کردند و علاوه بر مدیریت جنگ ، بعد از جنگ نیز با بهینه سازی تجهیزات نظامی آنها را ارتقا بخشیدند.
امیر نصیرزاده هواپیمای صاعقه را که اکنون یک ناوگان آن در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت است یکی از موفقیت های مهندسان و تکنسین های ایرانی در بهینه سازی و ارتقاء فناوری نظامی برشمرد و گفت: در آینده نیز نمونه های جدیدی از نوآوری مهندسان ایرانی تولید و رونمایی می شود.
وی همچنین حضور جوانان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را اقدامی مهم و اثر گذار در آشنایی نسل جوان با رشادت ها ، ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام دانست و گفت:حرکت راهیان نور فرهنگ ایثار و شهادت را نسل به نسل منتقل می کند.
هفدهمین نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی روز یکشنبه در آئینی با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت.
این نمایشگاه تا 11 فروردین ماه 1397 برای بازبدید مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور برپاست.
6068

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه