Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل پوریانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین نرخ اهدای خون در کشور را 27 در هزار نفر اعلام کرد.
وی با اعلام این که امسال حدود 170 هزار نفر در مازندران خون اهداء کردند ، گفت که بیش از 70 درصد از این افراد اهدا کنندگان مستمر بودند.
مدیرکل انتقال خون مازندران آمار اهدا کنندگان مستمر خون در استان را 13 درصد بیشتر از میانگین کشور برآورد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میانگین کشوری اهدا کنندگان مستمر خون حدود 57 درصد است .
پوریانی همچنین گفت که در دولت تدبیر و امید با فرهنگ سازی که از سوی رسانه ها و سایر تریبون ها انجام شد ، مازندران نه تنها در تامین خون خودکفا شد ، بلکه خون مازاد را برای استفاده بیماران به استان های تهران و سیستان و بلوچستان ارسال کرد.
انتقال خون مازندران دستگاه معین تامین خون برای پایتخت کشور در مواقع ضروری است .
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت که تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید این استان نیازمند وارد کردن خون از سه استان سمنان ، مرکزی و قم به عنوان استان های معین بود.
وی خودکفائی مازندران در تامین خون را باعث ارتقاء ضریب امنیت استان است.
** اسفند ، پرمصرف ترین ماه خونی در مازندران
مدیرکل انتقال خون مازندران همچنین بیشترین میزان مصرف خون در استان را مربوط به ماه اسفند دانست و گفت که فروردین با وجود حضور مسافران میلیونی کمترین میزان مصرف خون در مازندران ثبت می شود.
وی دلیل افزایش میزان مصرف خون استان در ماه اسفند را ناشی از خون گیری بیماران خاص به خصوص تالاسمی ها با توجه به در پیش بودن دستکم دو هفته تعطیلی برشمرد.
به گفته پوریانی ، بیماران خاص مصرف کننده بیش از 80 درصد از خون اهدائی استان هستند.
بر اساس آمارهای رسمی ، چهار هزار و 500 بیمار خاص تالاسمی ، هموفیلی ، سرطانی و دیالیزی در مازندران مصرف کنندگان اصلی خون در این استان هستند.
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد و سالانه میزبان بیش از 50 میلیون نفر شب گردشگر و مسافر نیز است.
6982/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده

مصطفی رجبی مشهدی به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

رجبی مشهدی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

دیگر خبرها

  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور
  • تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد