Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان از ‌احتمال افزایش سهم تسهیلات پرداختی به طرح‌های بوم‌گردی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سهم استان گیلان در این بخش چیزی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا طاهری صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ بانک کشاورزی گیلان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور پیشگام است و 43 درصد پرداختی‌ها آن به متقاضیان در همین راستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان تصریح کرد:‌ بانک کشاورزی از بانک‌های دولتی کشور است که با حمایت مالی از توسعه زیربخش‌های کشاورزی و فناوری‌های نوین ضمن تأمین امنیت غذایی به رونق تولید،‌ توسعه و اشتغال به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

طاهری میزان تسهیلات پرداخت شده در سال 95 را تشریح کرد و ابراز داشت:‌ بانک کشاورزی گیلان 443 فقره تسهیلات به ارزش 862 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که از لحاظ تعداد 43 درصد پرداختی‌های سیستم بانکی کشور را شامل می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه در سال 96 نیز همچنان بانک کشاورزی پیشگام بوده است افزود:‌ در حالی‌که 100 میلیارد تومان سهمیه بانک کشاورزی جهت رونق بنگاه‌های تولیدی است بانک کشاورزی استان با عملکردی عالی نزدیک به 56 درصد پرداختی‌های کل کشور را در این زمینه دارد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در سال 96 توانستیم در راستای تحقق اقتصاد اهداف مقاومتی و تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های کوچک و متوسط گام مؤثری برداریم به طوری‌که هم اکنون گیلان از لحاظ تعداد پرداختی‌ها در رده اول کشوری قرار دارد.

طاهری بانک کشاورزی را بانک خدمتگذار کشاورزان خواند و عنوان کرد: ‌امسال توانستیم 52 هزار و 300 فقره تسهیلات را به ارزش 7 هزار و 804 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کنیم که در بخش‌های طیور،‌ آبزیان و دیگر صنایع وابسته به کشاورزی رقم خورده است.

وی به پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت:‌ اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان یکی دیگر از بخش‌هایی است که بانک کشاورزی گیلان زودتر از سایر بانک‌ها اقدام به پرداخت آن کرده است و در این حوزه نیز در کل کشور پیشگام است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان در مورد پرورش ماهی در قفس استان بیان داشت:‌ در چند روز اخیر و بسیار جلوتر از سیستم بانکی کشور نسبت به پرداخت تسهیلات 12 میلیارد تومانی با ظرفیت ‌هزار تن و پرورش 3 میلیون بچه ماهی در ساحل اقدام کرده‌ایم.

طاهری میزان رشد تسهیلات پرداختی این بانک را در سال 96 برشمرد و تصریح کرد:‌ با توجه به پرداخت تسهیلات 7 هزار و 804 میلیارد ریالی توسط بانک کشاورزی گیلان،‌ از لحاظ تعداد پرداختی‌ها در مقایسه با سال گذشته 18 درصد و از لحاظ ریالی 24 درصد رشد داشته‌ایم.

وی استان گیلان را یک استان خرده مالکی عنوان کرد و بیان داشت: ‌بر اساس آمارها مالکیت زمین در گیلان حدود 0.7 هکتار است و با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های مورد استفاده در ایجاد طرح‌ها در روستا است بنابراین بیش از 90 درصد تسهیلات به روستاها اختصاص دارد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد‌:‌ بانک کشاورزی استان گیلان تنها بانکی است که شعبه‌های متعدد آن در سراسر استان پراکنده است و تا جایی که حتی در مناطق صعب‌العبور استان نیز همانند دیلمان،‌ خورگام و درفک حضور فعالی دارد.

طاهری با بیان اینکه یکی از اهداف بانک کشاورزی ایجاد توسعه در روستاها است افزود: در سال گذشته بیش از 10 هزار فقره تسهیلات سلف به ارزش 930 میلیارد ریال و در سال 96 نیز 60 میلیارد تومان به تعداد 2 هزار و 600 نفر از روستائیان پرداخت شده است.

وی حمایت‌ از طرح‌های گردشگری را از اولویت‌های بانک کشاورزی خواند و ابراز داشت: ‌در سال گذشته با تفاهم‌نامه‌هایی که بین بانک کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی استان منعقد شد حمایت از احداث طرح‌های گردشگری مانند ساخت هتل‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان اقدامات انجام شده در سال 96 را برشمرد و عنوان کرد:‌ امسال سهم بانک کشاورزی گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات روستایی‌ 150 میلیارد تومان است و بخشی از این سهم به حمایت از طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی اختصاص می‌یابد.

طاهری از ‌احتمال افزایش سهم تسهیلات پرداختی به طرح‌های بوم‌گردی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سهم استان گیلان در این بخش چیزی در حدود 300 میلیارد تومان است که بر اساس توافق انجام شده پرداخت 50 درصد آن را بانک کشاورزی استان بر عهده دارد.

وی از تعامل مثبت بین بانک کشاورزی استان و سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و ابراز داشت:‌ غالب پرداختی‌هایی که توسط بانک کشاورزی گیلان به متقاضیان در بخش کشت گلخانه، ‌مکانیزاسیون و یا دیگر حوزه‌ها پرداخت می‌شود توسط جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند.

طاهری با اشاره ‌به شرایط بخشودگی جرایم دیر کرد و سود تسهیلات عنوان کرد: در راستای بند 2 تبصره 35 الحاقیه قانون بودجه سال 95 تسهیلاتی که کمتر از یک میلیارد ریال هستند با پرداخت اصل مبلغ، مشمول طرح بخشودگی سود تسهیلات و جرایم دیرکرد شده‌اند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان اسفند 95 را زمان آغاز اجرای این طرح خواند و افزود:‌ با تزریق اعتبارات لازم به سیستم بانکی استان تاکنون نسبت به پرداخت جرایم تأخیر و سود بانکی نزدیک به 7 هزار و 300 فقره تسهیلات اخذ شده توسط افراد مختلف اقدام کردیم.

طاهری میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای پرداخت جرایم تأخیر و سود تسهیلات در سال 96 ‌را برشمرد و بیان داشت: بر طبق تبصره 16 قانون بودجه، امسال نیز‌ اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان برای این کار اختصاص پیدا کرده است که هم اکنون 98 درصد این اعتبارات جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه  هم اکنون تعداد 5 هزار و 250 نفر مشمول این طرح هستند خاطرنشان کرد:‌ کسانی که اصل بدهی آن‌ها زیر 100 میلیون تومان باشد و یا در سال‌های 93 تا 95 بدهی آنان تمدید شده باشد امسال مشمول طرح بخشودگی سود تسهیلات و جرایم تأخیر هستند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی  استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ طرح بخشودگی جرایم دیرکرد و سود انباشت شده تسهیلات بانکی بر اساس قانون بودجه تا پایان سال 96 است و اخبار و گزارشی مبنی بر احتمال تمدید آن برای سال 97 هنوز به سیستم بانکی ابلاغ نشده است.

طاهری با بیان اینکه بانک کشاورزی با 30 شرکت خصوصی فعال بیمه‌گذاری مشارکت می‌کند گفت:‌ در سال گذشته با توجه به خسارت 97 میلیارد و 800 میلیون تومانی که واقع شده بود تعداد نزدیک به 85 هزار نفر در گیلان اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 درصد خسارت‌ها توسط بانک کشاورزی استان پرداخت شده است عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در استان پیش آمده است‌ امیدواریم برای سال زراعی جدید نیز کشاورزان استان نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین تصریح کرد‌:‌ بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند بانکی در زمینه انتقال وجوه ،‌ پرداخت قبوض و اقساط بانکی در منزل، موبایل بانک و مواردی نظیر این از جمله روش‌های جدید سیستم بانک کشاورزی است.

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد:‌ از ابتدای سال جاری تا ۱۰ اردیبهشت ماه جمعا ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1403 مبلغ 4.084 همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان  28 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 1.554 همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده 23 درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال 1401 تا تاریخ 9 اردیبهشت ماه 1403، تعداد 500 هزار و 556 نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، 441 هزار و 767 نفر به مبلغ 33.4 همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ 09‏‏/02‏‏/1403 تعداد 1.330.795 نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، 461.442 نفر (در حدود 35 درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد 869،353 نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد 793،732 نفر (در حدود 91 درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ 4‏‏‏‏‏‏/266 هزار میلیارد تومان شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه