Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@04:03:38 GMT

سمنان ۵۷۰هکتار بافت ناکارآمد میانی و شهری دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۵۱۹۱

سمنان ۵۷۰هکتار بافت ناکارآمد میانی و شهری دارد

سمنان-فرماندار سمنان، بابیان اینکه این شهرستان دارای ۵۷۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری و میانی دارد، گفت: سمنان از این لحاظ رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان سمنان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری سمنان به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه طرح دولت برای بازآفرینی شهری به نقاط فرسوده و بافت ناکارآمد شهری توجه ویژه‌ای دارد، تأکید کرد: سمنان دارای ۵۷۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری است که باید درباره رفع مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شنایی ۱۷ محله که عموماً در بافت فرسوده شهری نیز واقع‌شده‌اند یکی از طرح‌های مهم دولت برای کارآمد سازی بافت فرسوده شهری در سمنان محسوب می‌شود.

فرماندار سمنان، در دیگر بخش سخنان خود به مقوله اشتغال و ضرورت جذب سرمایه‌گذار به‌خصوص در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد بیکاران سمنانی برای یافتن شغل ثبت‌نام کردند که در سال۹۶، ۳۶درصد آن‌ها کار پیدا کردند که از این لحاظ نیز سمنان دارای رتبه نخست بین شهرستان‌های استان است.

دانایی در بحث اشتغال، تأکید کرد: ۵۵ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال فراگیر  در سال ۹۶ در شهرستان سمنان تعیین‌شده بود که در حوزه‌های مختلف این اعتبارات برای ایجاد شغل به کار رفت.

وی افزود: در بحث مشاغل خانگی نیز در کمیته امداد، بهزیستی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... فعالیت خوبی در سال جاری صورت گرفت که به سهم خوب شهرستان از سهمیه اشتغال استان سمنان منجر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه معتادان متجاهر در نظرآباد احداث می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد افضلی صبح شنبه در دومین نشست کارگروه مستندسازی استان البرز گفت: این نشست پیرو موضوع واگذاری عرصه دولتی جهت احداث اردوگاه معتادان متجاهر در شهرستان نظرآباد در قالب تبصره ۵ ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و شیوه نامه مربوطه به آن تشکیل شده و در نهایت با جانمایی عرصه در شهرستان نظرآباد موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه این اردوگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار پس از طی مراحل قانونی احداث می‌شود، مطرح کرد: این مرکز دومین مرکز کشوری است که برای ایجاد اشتغال معتادان در حوزه درمان، بازپروری، بازتوانی، اشتغال و مراقبت‌های پس از دوران بهبودی فعالیت خواهد کرد

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز این اردوگاه به همت خیران ایجاد می‌شود که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در دوران پس از بهبودی معتادان ایفا کرده و موجبات اشتغال و بازگشت آنان به جامعه را فراهم کند.

کد خبر 6056053

دیگر خبرها

  • قطع چرخه بزهکاری با اشتغال یک هزار و ۱۵۱ زندانی در استان سمنان
  • ۱۲۸ درصد تعهد اشتغال‌زایی در گناباد تحقق یافت
  • ترکیب منتخب بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر ایران
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده شهری گلستان
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان
  • اعلام ترکیب سپاهان مقابل گل‌گهر
  • داستان کارواشی که هیاتی‌ها برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کردند!
  • لزوم ایجاد پایگاه‌های شغلی مجازی دانش بنیان و استارت آپ برای اشتغال
  • اعطای بیش از ۶ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی در شبستر
  • اردوگاه معتادان متجاهر در نظرآباد احداث می شود