Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بناب گفت: با اقدامات پیشگیرانه میزان آمار طلاق نیز در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، امین رفیعی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با اشاره به همت بالا و هماهنگی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب اظهار داشت: در سطح شهرستان بناب اقدامات بسیار خوب و مناسبی در راستای پیشگیری از گسترش اعتیاد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان بناب به دلیل قرار گرفتن در شاه‌راه ارتباطی استان‌ها و راه عبور قاچاقچیان مواد مخدر در موقعیت آسیب‌پذیر و خطرناکی قرار دارد.

فرماندار بناب با بیان اینکه در راستای فرهنگ‌سازی اقدامات زیادی صورت گرفته است، افزود: 242 کلاس پیشگیری از مواد مخدر در آموزش و پرورش، بهزیستی و دانشگاه‌های شهرستان بناب برگزار شده که در این کلاس‌ها 32340 نفر شرکت کرده‌اند.

نماینده دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه طی سال جاری 799 نفر به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرده‌اند، اذعان داشت: 454 نفر از مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد بناب متاهل و 345 نفر از آنها مجرد بودند و از این تعداد نیز 534 نفر به صورت اجباری و 265 نفر به صورت اختیاری در این کمپ‌ها نگهداری شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز ترک اعتیاد بناب در راستای اشتغال‌زایی به معتادان ترک کرده نیز اقدامات بجا و شایسته‌ای انجام داده است، در رابطه با اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به معتادان پاک شده، خاطرنشان ساخت: به 28 نفر از این افراد وام‌های کم بهره جمعا به مبلغ 230 میلیون تومان تعلق گرفت.

عالی‌ترین مقام شهرستان بناب افزود: برحسب آمار به دست آمده 158 درصد در بحث پیشگیری از اعتیاد در سال جاری در این شهرستان پیشرفت صورت گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه، میزان آمار طلاق نیز در این شهرستان نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه هفت کشوری در مبادلات تجاری گفت: عملکرد سال قبل در بیشتر بخش‌ها روند افزایشی دارد و مبادلات تجاری استان به بیش از ۳میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، صادق نامدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از مبدا آذربایجان شرقی به 103 کشور مختلف دنیا صادرات انجام شده است، گفت: میزان صادرات سال گذشته از گمرک های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را 2 میلیون و 930 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 541 میلیون دلار بوده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشورهای ترکیه 30.8 درصد، عراق 20.2 درصد، ارمنستان 17.57 درصد، جمهوری آذربایجان 3.6 درصد و گرجستان 3.5 درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمرهای استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات 12 ماه سال 1402 در مجموع 549 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 750 دلار از مبداء 63 کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد 29 درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدأ واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشورهای ترکیه 57درصد، امارات متحده عربی 12درصد، چین 11درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی 2 درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در 12 ماهه سال گذشته 607 هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص 3.4 درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است. در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان 70 هزار و 105 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 به میزان 33 درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد