Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:08:00 GMT

اسکان‌های نوروزی تهران + آدرس

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۶۷۳۳

اسکان‌های نوروزی تهران + آدرس

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهران نیز همچون شهر‌های دیگر کشورمان سهمی از خیل عظیم گردشگران نوروزی دارد. این شهر به دلیل تنوع قومیت‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، لقب مینیاتور کشور را به خود اختصاص داده است. اگرچه تهران به گفته برخی از افراد چیزی بجز دود و ترافیک ندارد، اما در میان این همه آلودگی صوتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری را برای ارائه به گردشگران دارد.

بنابراین گزارش، از جاذبه‌های طبیعی تهران می‌توان به پارک‌ های جنگلی لویزان در منطقه ۴، وردآورد در منطقه ۲۲، چیتگر در منطقه ۲۲، سرخه‌حصار در منطقه ۱۳، پردیسان در منطقه ۲، توسکا در منطقه ۱۵، کوهسار در منطقه ۵، طالقانی در منطقه ۳، آب و آتش در منطقه ۳، پارک ملت در منطقه ۳ و خرگوش‌دره در منطقه ۲۲ اشاره کرد.

شایان ذکر است سنگلج، اودلاجان، بازار، چاله‌میدان، ارگ، چاله‌حصار، خانی‌آباد، قنات‌آباد، پاچنار، پامنار، گار ماشین، گود زنبورک‌خانه، صابون‌پز خانه، گود عرب‌ها و دروازه قزوین محله‌های قدیمی تهران به حساب می‌آیند. خیابان، ولی عصر بلندترین خیابان تهران، ایران و خاورمیانه است. این خیابان با طول ۱۷.۹ کیلومتر میدان راه‌آهن را به میدان تجریش وصل کرده و در اصل  مسیر جنوب تهران را به شمال آن متصل کرده است.

خیابان، ولی عصر در سالیان گذشته از دو سو با ۶۰ هزار درخت چنار پوشیده شده بود، اما امروز نزدیک به ۸ هزار درخت چنار در اطراف این خیابان باقی مانده است.

گفتنی است از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران می‌توان به میدان و برج آزادی، برج میلاد، پل طبیعت، دریاچه چیتگر یا خلیج فارس، عمارت مسعودیه، سردرباغ ملی، کاخ گلستان، کاخ سفید؛ کاخ‌موزه سعدآباد، کاخ‌موزه نیاوران و مسجد جامع بلده طیبه اشاره کرد. مسجد جامع بلده طیبه نخستین مسجد تهران است. این مسجد در دوره صفویه ساخته شده و به دست مولانا ملا محمد مقیم ارازی بازسازی شده است.

یادآور می‌شود تهران ۱۵۴۶ مسجد،۴۸۷ حسینیه و ۳۹ امامزاده دارد. از قدیمی‌ترین مساجد تهران می‌توان به مسجد امام خمینی (سلطانی)، مسجد جامع تهران (جامع عتیق)، مسجد حضرت سیدالشهدا (مسجد معزالدوله)، مسجد جزایری، مسجد حاج سید عزیزالله و مسجدالجواد اشاره کرد. مسجدالجواد، اولین مسجد مدرن ایرانی است. این مسجد از دو بخش شبستان و سالن سخنرانی تشکیل شده است.

مرقد مطهر امام خمینی (ره)، شاه عبدالعظیم حسنی (ع)، امامزاده صالح (ع)، امامزاده قاسم (ع)، امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده عینعلی و زینعلی، بقعه پنج‌تن، امامزاده داوود (ع) و آرامگاه بی بی شهربانو از شناخته‌ترین زیارتگاه‌ها و امامزاده‌های تهران به حساب می‌آیند. از امامزاده‌های دیگر تهران می‌توان به امامزاده روح‌الله (ع)، امامزاده سید ناصرالدین (ع)، امامزاده عباس (ع)، امامزاده کابل حسین، امامزاده طاهر (ع)، امامزاده عزیز (ع)، امامزاده قاضی صابر، امامزاده محمد والی (ع)، امامزاده علی اکبر چیذر، امامزاده معصوم و امامزاده عبدالله آیین‌ورزان امامزاده‌های دیگر شهر تهران هستند.

از موزه‌های تهران هم می‌توان به موزه مردم‌شناسی تهران، موزه ملی ایران، موزه فرش ایران، موزه هنر‌های معاصر تهران، موزه پست و تلگراف، موزه صنایع دستی مجموعه سعدآباد، موزه آبگینه و سفالینه، موزه جواهرات ملی، موزه رضا عباسی، کتابخانه و موزه ملک، ایران باستان، موزه آثار طبیعی و حیات وحش ایران و تماشاگه‌های تاریخ، پول و زمان اشاره کرد.

خاطرنشان می‌شود گردشگرانی که در تعطیلات نوروز به تهران سفر کنند می‌توانند با ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و زائرسرا‌های این شهر اقامت کنند.

فهرست اقامتگاه‌های تهران و آدرس‌های آن‌ها را در اینجا ببینید:

هتل هتل آپارتمان مهمانپذیر زائرسرا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر سیدکمال سادات ظهر سه شنبه در جلسه کمیته امنیتی شورای تأمین استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان و تبریک سال نو و ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: روز قدس نماد وحدت ملی علیه استکبار و رژیم صهیونیستی و تبلور اراده مردم و مقام معظم رهبری در برخورد با این غده سرطانی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: روز جهانی قدس، در واقع نمادی از وحدت و همبستگی ملل مسلمان در دفاع از حقوق ستمدیدگان و مقابله با ظلم است.

وی با بیان اینکه هر سال اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس بیشتر از سال قبل می‌شود، ادامه داد: امسال نیز با توجه به افزایش توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ظلمی که در حق مردم غزه می‌شود قطعاً ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی ساکت نمانده و یک بار دیگر همزمان با موج خروشان جامعه جهانی به پا خاسته و فریاد عدالت خواهی آنان را به گوش جهانیان خواهد رساند.

سادات در خصوص مراسم روز قدس گفت: تدابیر و تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی لازم برای مراسم اندیشیده شده است و با همکاری تمامی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و خدمات رسان و امدادی با آمادگی کامل در کنار مردم حضور خواهیم داشت.

وی در ادامه مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس را به شرح زیر اعلام کرد:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد مظهری، خیابان قزوین، میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی (ره) - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر (علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
لازم‌به ذکر است هماهنگی لازم جهت جابجایی مردم از نقاط مختلف شهر به مسیر راهپیمایی با سازمان اتوبوسرانی به منظور تأمین اتوبوس کافی برای ارائه خدمات به مردم روزه دار صورت گرفته است.

کد خبر 6063028

دیگر خبرها

  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • بهسازی پیاده‌روها و جداره مسجد مقدس جمکران
  • گشت و گذار در تهران | ساعت پرفسور حسابی و ناصرالدین شاه اینجاست!
  • اسکان ۳۵۰۰ مسافر نوروزی در زائرسراها و کمپ‌های موقت یزد
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران