Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@19:33:57 GMT

حدود دستمزد کارگران در سال 97 مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۷۱۰۰

حدود دستمزد کارگران در سال 97 مشخص شد

پیش‌بینی‌ها از جلسه چند ساعته شورای عالی کار از افزایش ۱۶ تا ۲۰ درصدی دستمزد کارگران حکایت دارد.

به گزارش صدای ایران نمایندگان گروه کارگری در جلسه امشب شورای عالی کار تلاش کردند تا حداقل حقوق کارگران را به بیش از یک میلیون تومان افزایش دهند و بر همین اساس پیشنهاد افزایش ۲۹ درصدی حداقل دستمزد را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که نمایندگان گروه کارفرمایی بر افزایش ۱۰ درصدی حداقل مزد پافشاری می‌کنند اما دولت نظر دیگری دارد و افزایش ۲۰ درصدی حداقل دستمزد را پیشنهاد کرده است.

در حال حاضر دو گروه کارگری و کارفرمایی مشغول چانه‌زنی و مذاکرات فشرده درخصوص تعیین رقم دستمزد هستند.

به نقل ازایسنا، در صورتی که افزایش ۲۰ درصدی حداقل مزد به تصویب شورای عالی کار برسد، از ابتدای سال ۱۳۹۷ دستمزد کارگران با ۱۸۶ هزار تومان افزایش از ۹۳۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۱۱۶ هزار تومان خواهد رسید و چنانچه اعضای شورای عالی کار روی رقم ۱۶ درصد توافق کنند، حداقل دستمزد در سال آینده با ۱۴۸ و ۸۰۰ تومان افزایش به حدود یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

در حال حاضر وزیر کار مشغول برگزاری نشست‌های جداگانه با گروه‌های کارگری و کارفرمایی در راستای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه وارد این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

احمدیان در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیأتی، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه که با حضور وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود به روسیه سفر کرده است.

وی همچنین در نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می‌کند.

احمدیان در حاشیه این نشست‌ها با همتایان خود از روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال یکی از شهرهای این کشور میزبانی آن را برعهده دارد ، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، بویژه آمریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

رایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهایدبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها