Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابر تقویمی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس، اظهار کرد: یکی از مشکلات آموزش کشور که باعث عدم موفقیت دانش آموزان می شود تحمیل در انتخاب رشته به فرزندان است که نتیجه آن بی علاقگی دانش آموزان به تحصیل می باشد.
وی افزود: برای یافتن ریشه و دلایل ترک تحصیل در منطقه برنامه ریزی و کار کارشناسی لازم است تا با جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به تحصیل، ریشه بیسوادی، این معضل نظام آموزشی، برچیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقویمی، رشته ریاضی را پراهمیت ترین رشته در عصر حاضر برشمرد و پیشرفت کشور و جامعه را منوط به بها دادن هرچه بیشتر به این رشته عنوان کرد و گفت: توجه بیشتر به هدایت تحصیلی به این رشته در شهرستان ضروری است زیرا احتمال حذف رشته ریاضی با توجه به رغبت کم دانش آموزان برای تحصیل در این رشته در شهرستان دور از انتظار نیست.
وی، روند کلی آموزش منطقه را رو به رشد عنوان کرد و از رشد 13 پله ای جایگاه مدارس عادی هریس در بین مدارس استان، در مقطع متوسطه اول و دوم در استان خبر داد.
تقویمی ، الگوی اجرای برنامه درسی ملی را برنامه تعالی مدیریت معرفی کرد و با تبیین محورهای برنامه تعالی، از مدیران خواست در اجرای هرچه بهتر این برنامه اهتمام ورزند.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3038/7227/518
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش و معاونان وی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مجموعه همکاران، آغاز هفته معلم و روز معلم را به آنان تبریک گفت.

فرماندار دیلم بیان داشت: معلمان به عنوان اولین الگوی اجتماعی در سبک زندگی و رفتار برای دانش آموزان، نقش بسیار با اهمیت و با ارزشی در ترسیم آینده فرزندان این سرزمین دارند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم از همکاری همه جانبه مجموعه دولت و فرماندار شهرستان با آموزش و پرورش قدردانی کرد و به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت.

کد خبر 6094276

دیگر خبرها

  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم