Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از گل‌آرایی نوروزی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از آستان‌نیوز، سیدخلیل منبتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچون سال‏‌های گذشته با هماهنگی ناذران گل و گیاه از سراسر کشور، در آستانه فرا رسیدن عید نوروز حرم مطهر رضوی با استفاده از  200 هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی که بخش قابل توجه آن از طرف تولیدکنندگان گل و گیاه از سراسر کشور اهدا می شود، گل‌آرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرد: بخش شمیم رضوان یا گل‌آرایی حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران به خاطر ایجاد چشم‌اندازهای آرام‎بخش طبیعی برای زائران نوروزی از اواسط بهمن ماه پیگیری‌ها و هماهنگی های لازم را برای تدوین برنامه های گل آرایی ویژه به مناسبت ایام نوروز سال 1397  به عمل آورده است.

منبتی همچنین تاکید کرد: اقدامات اجرایی شامل تهیه بستر گل‌آرایی، احداث سازه داربستی، شن‌ریزی و ... و همچنین نصب المان های گل مصنوعی از 15 اسفند ماه آغاز شده است و براساس پیگیری زمان ارسال گل‌های تقدیمی و شرایط جوی تا 28 اسفند گل‌آرایی اماکن متبرکه به  انجام خواهد رسید.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه گفت: در برنامه گل آرایی اماکن متبرکه به مناسبت نوروز مکان‌های مختلف حرم مطهر شامل دوربرگردان‌ها، مبادی ورودی، صحن‌ها، بست‌ها، آبنماها، سقاخانه و... به‌طور ویژه تزئین و گل‌آرایی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۳۰۵ بقعه متبرکه وجود دارد که یک پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امامزاده هستند که شهرت بین المللی دارند و امامزاده محروق از جمله این امامزادگان است.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: یکی از وظایف ما شناساندن گوهر‌هایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند و متاسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از این عزیزان وجود ندارد. در نیشابور امامزادگان شاخصی مانند بی بی شطیطه، امامزاده محروق و فضل ابن شاذان  وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امامزاده محروق شخصیت ممتازی است و تنها امامزاده‌ای است که امام رضا علیه السلام در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند؛ مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.

وی افزود: امام زاده محروق شخصیتی مجاهد، شهادت طلب، موثر بودند و از جمله الگو‌هایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود.

حجت الاسلام احمدزاده گفت:کار‌های مربوط به همایش از ابتدای سال آغاز شده و تاکنون ۲۵ پژوهشگر، مقالات خود را به این همایش ارسال کرده اند و دانشگاه نیشابور مسئولیت اجرای بخش علمی کنگره را برعهده دارند. 

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی