Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در آخرین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت در سال ۹۶ که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۷ اسفندماه برگزار شد، با مرور اقدامات این سازمان در سال ۹۶، اظهار کرد: برگزاری موفقیت آمیز حج تمتع در سال ۹۶ پس از یک دوره توقف اعزام زائران ایرانی به حج و رضایتمندی زائران در حج گذشته دستاورد ارزشمندی برای سازمان حج و زیارت بود که با لطف خدا و تلاش خالصانه همه همکاران و دستگاه‌های کشور محقق گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاکنون قریب به ۷۱ هزار نفر در کاروان‌های حج ثبت نام کرده اند، که جلسات آموزشی کاروان‌ها بلافاصله بعد از ایام تعطیلات عید نوروز آغاز می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه یکی از امتیازات مذاکرات حج تمتع سال ۹۷ در خصوص امکان ارسال اقلام تدارکاتی حج از ایران به عربستان بوده است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، تلاش می‌شود تا تامین اقلام تدارکاتی از ایران برای حج به حداکثر ممکن برسد.
اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه گزارشی از ثبت نام کاروان‌های حج ارائه کرد و عنوان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج در برخی استان‌های کشور، دفاتر حج و زیارت استان‌ها اقدام به ثبت نام از زائران در قالب لیست انتظار می‌کنند.
معاون سازمان حج و زیارت همچنین در این جلسه گزارشی از روند نقل و انتقال اسناد حج تمتع اراده داد.
در ادامه این جلسه طاهر درودی، مشاور رییس مرکز پزشکی حج و زیارت از آغاز فرآیند معاینات پزشکی زائران در هفته جاری خبر داد و گفت: پزشکان از امروز می‌توانند اطلاعات زائران را در سیستم پزشکی حج ثبت کنند
درودی در خصوص انجام معاینات پزشکی حجاج در ایام تعطیلات عید نوروز بیان کرد: در صورت هماهنگی مدیران کاروان با پزشکان زائران در ایام عید نیز می‌توانند معاینات پزشکی خود را دنبال کنند.
مشاور رییس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین اظهار کرد: تا کنون ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در کاروان‌ها ثبت نام کرده‌اند.
در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت عنوان شد که ثبت نام الکترونیکی در کاروان‌های حج کاهش چشمگیری در مراجعه زائران به شعب بانک‌ها و رضایتمندی آنان را در پی داشته است. انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات