Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از افزایش نظارت این اداره کل بر مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی در ایام نوروز خبر داد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، امیرحسین عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال نیز مثل سالیان گذشته طرح ویژه نوروزی نظارت بهداشتی دامپزشکی از 25 اسفند ماه آغاز شده و تا 14 فروردین سال 97 ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس هر روز 130 نفر از کارشناسان دامپزشکی در سطح استان در قالب 67 اکیپ نظارت بر بهداشت عمومی، بر تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به انجام بیش از 32 هزار مورد بازرسی بهداشتی در طرح نوروزی سال گذشته تصریح کرد: بر همین اساس بیش از 92 تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد، تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و معدوم‌سازی شد.

بهداد در ادامه گفت: در جریان طرح سال گذشته 63 پرونده متخلفین بهداشتی به تعزیرات و 25 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: با توجه به نظارت های مستمر و دقیق بارزسان اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، مردم عزیز و مسافران گرامی با خیال آسوده و آرامش خاطر فرآورده‌های خام مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی که فرآورده عرضه شده در آن مرکز تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی تولید و توزیع شده باشد، تهیه نمایند.

وی با درخواست از مردم گفت: شهروندان محترم می‌توانندجهت کسب اطلاعات بیشتر با اداره کل دامپزشکی استان  ویادر شهرستان ها با شبکه دامپزشکی مربوطه تماس حاصل نمایند.

بهداد در پایان با تاکید بر رسیدگی سریع به گزارش‌های مردمی واصله در مورد موارد مشکوک اظهار کرد: تک تک شهروندان به عنوان ناظرین بهداشتی دامپزشکی می‌توانند گزارش‌های خود را به ادارات دامپزشکی شهرستانها اعلام کنند.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هشتادمین نشست هیات مقررات زدایی در پایان سال گذشته، دبیرخانه این هیأت موظف بود تا موارد اصلاحی میزان حرایم تعیین شده در دستورالعمل مربوط به رعایت حرایم بهداشتی بین واحدهای دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تا تاریخ ٣۱ فروردین ۱۴۰۳ تعیین و در درگاه ملی مجوزها اعمال کند و بر این اساس از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغیه رییس سازمان دامپزشکی درباره حرایم بهداشتی دامی برای فعالان اقتصادی لازم الاجرا نیست.

به دنبال این مصوبه بود که در پایان فروردین ماه مجتبی نوروزی، اعلام کرد که سازمان دامپزشکی حذف قانون سابق فواصل و حرایم بهداشتی اعلام و آن را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین اعلام کرد که از امروز، مجوز کسب و کارهای حوزه دامپزشکی بر اساس دستورالعمل جدید فواصل بهداشتی، صادر خواهد شد.

به گفته وی بعد از ۵۰ سال قانون فواصل بهداشتی بازنگری شد و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در این حوزه به سرانجام رسید.

بر اساس آمارها، بیش از ۴ هزارو ۴۰۰ متقاضی مجوز کسب و کار تولیدات دامی به دلیل آنچه فواصل و حرایم بهداشتی اعلام می‌شد، بلاتکلیف مانده بودند.

محمدمهدی صفری، کارشناس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار در خصوص ورود این مرکز به موضوع حرایم و فواصل بهداشتی دامپزشکی می‌گوید، آغاز مطالعه و بررسی این موضوع مرکز پایش محیط کسب و کار ابتدا با گزارش‌ها و شکایت مردمی بود؛ مردم تماس می‌گرفتند، نامه می‌فرستادند و گلایه داشتند که می‌خواهیم مجوز بگیریم اما سازمان دامپزشکی مانع مجوز می‌شود، می‌گوید حریم را رعایت نکردید.

به گفته وی بر اساس بررسی های این مرکز، ۴ هزار و ۴۰۰ مجوز کسب و کار در طول ۵ سال یعنی سال های ۹۷ تا ۱۴۰۱ فقط به دلیل عدم رعایت حریم بهداشتی رد شدند؛ یعنی ۴ هزار و ۴۰۰ فعال حوزه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته به اینها با انگیزه می خواستند کسب و کاری را شروع کنند اما به در بسته خوردند.

وی با اشاره به چند نوبت نامه نگاری با وزارت جهاد کشاورزی از سوی مرکز و سپس نامه وزیر اقتصاد به وزیر وقت کشاورزی و طرح این مشکل و درخواست اصلاح آن یادآور شد: بالاخره در آبان ماه سال گذشته جلسه‌ای تشکیل شد و قول اصلاح در این خصوص داده شد.

گفتنی است در خصوص حرایم و فواصل بهداشتی ماده ۱۹ قانونی که مصوب ۵۳ سال پیش یعنی سال ۱۳۵۰ است الزاماتی تعیین و در سال ۱۳۵۱ آیین نامه آن در هیأت وزیران وقت مصوب می‌شود اما در سال ۱۳۸۸ در قانون نظام جامع دامپروری مقرر می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل دیگری را تدوین کند اما این دستورالعمل گرچه در سال های بعد نوشته شد اما به تایید هیات وزیران نرسید و لذا مبنا همان قانون بیش از ۵۰ سال پیش بود.

کد خبر 6092493

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند