Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خادم پیر روز یکشنبه در نشست خبری افزود: این در حالی است که عمده تقاضاها برای سرمایه گذاری در طرقبه مربوط به ساخت واحدهای تجاری است.
وی اظهار کرد: مناطق گردشگری بسیار در شهر طرقبه وجود دارد و هم اکنون طرح 'مجمتع گردشگری' با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 29 هکتار در منطقه چالیدره در حال اجراست که تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این شهر، باغ تالارهای بزرگ و بسیار دارد، همچنین چندین هتل بزرگ در این شهر فعال است که فضای لازم برای اسکان گردشگران را در اختیار آنان می گذارد.
خادم پیر با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای استقبال از مسافران نوروزی در این شهر افزود: شهر طرقبه 22 هزار نفر جمعیت دارد که به خاطر جاذبه های فراوان گردشگری و سیاحتی، سالانه تعداد بسیاری از مسافران را از اقصی نقاط استان و کشور پذیراست و هرسال بر تعداد مسافران این شهر افزوده می شود.
وی اظهار کرد: آمار گردشگران این شهر براساس ورودی خودروها محاسبه می شود به طوری که از ابتدای امسال تاکنون 17 میلیون و 93 هزار و 627 خودرو وارد شهر طرقبه شده اند.
شهردار طرقبه گفت: این در حالی است که طی سال 93، هشت میلیون خودرو، در سال 94 حدود 11 میلیون خودرو و در سال 95 حدود 15 میلیون خودرو وارد این شهر شده بودند.
وی افزود: تعداد خودروهای وارد شده به این شهر طی سال جاری نسبت به سال 1393 حدود 2 برابر شده است.
وی وجود باغ تالارهای فراوان، هتلهای بزرگ، باغ های زیبا، مناطق زیبای گردشگری مانند چالیدره، دره ارغوان، روستاهای هدف گردشگری فراوان مانند روستای کنگ و روستای ازغد را از جاذبه های این شهر برشمرد.
شهردار طرقبه با اشاره به اقدامات عمرانی و فرهنگی شهرداری در زمینه زیباسازی شهر و آماده سازی آن برای پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: تاکنون 12 میلیارد ریال در حوزه فرهنگی و عمرانی برای پذیرایی از مسافران بهار در طرقبه هزینه شده است.
وی با پیش بینی ورود بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی طی سال آینده به شهر طرقبه گفت: در نوروز سال 95تعداد 748 هزار و 391 دستگاه خودرو و در نوروز سال 96 تعداد 820 هزار و 937 دستگاه خودرو وارد شهر طرقبه شدند.
وی افزود: با این حال سوانح رانندگی در این شهر 75 درصد کاهش یافته به طوری که 908 فقره سانحه رانندگی در سال 95 به 495 سانحه در سال 96 رسیده است.
خادم پیر اظهار کرد: برای کاهش ترافیک در درون شهر طرقبه، توقفگاهی در حوالی میدان صاحب الزمان (عج) این شهر در 6 طبقه در حال ساخت است که تاکنون 70 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی گفت: عملیات بازگشایی بلوار امام رضا (ع) به طول 3.5 کیلومتر در طرقبه در حال انجام است که تا کنون 300میلیارد ریال برای آن هزینه شده و 85 درصد پیشرفت اجرایی دارد و با گشایش کامل این بلوار، اقدام مهمی در کاهش ترافیک مسیر طرقبه انجام می شود.
خادم پیر افزود: امسال با بهره گیری از یک میلیون و 500 هزار بوته گل، اهدای 10 هزار اصله نهال به مردم و جانمایی 250 جعبه گل در نقاط مختلف شهر، زیباسازی بوستانها، آماده سازی 2 بوستان جدید 'تمشک' و 'تشتریان' فضای سبز مناسب در اختیار گردشگران این شهر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: 400 طرح به دبیرخانه ساخت المانهای نوروزی شهرداری طرقبه ارسال شده که از این تعداد 30 طرح انتخاب شد که 10 المان به صورت دائمی و 20 المان به صورت موقت در سطح شهر نصب شده است.
شهردار طرقبه یکی از مشکلات عمده این شهر را کمبود آب آشامیدنی دانست و گفت: پیش از این شهرداری یکی از مشترکان پرمصرف آب شرب طرقبه بود و 95 درصد آبیاری فضای سبز طرقبه با آب شرب بهداشتی انجام می شد.
خادم پیر افزود: طی 2 سال گذشته با احداث 6 منبع بتنی با حجم یکهزار و 800 مترمکعب و لوله کشی 24 کیلومتری آب از دریاچه چالیدره تا باغات پایین دست طرقبه، آب غیرشرب از دریاچه چالیدره به باغات این مسیر انتقال یافت.
وی اظهار کرد: 70 درصد آب دریاچه چالیدره متعلق به شهرداری طرقبه و 30 درصد متعلق به شرکت آب منطقه ای این شهر است و به منظور زنده نگهداشتن باغات پایین دست طرقبه، آب چالیدره در سه نوبت با یک سوم قیمت به باغداران اختصاص می یابد.
وی گفت: شهرداری درصدد است با بهره گیری از منابع آب منطقه دره ارغوان با همکاری و مشارکت مردم، سدی را در حوالی این منطقه بسازد تا اقدامی در جهت احیای باغات دره ارغوان و تامین آب آن باشد.
شهرستان طرقبه - شاندیز (بینالود) در نزدیک مشهد 70 هزار نفر جمعیت دارد و 2 شهر ییلاقی و گردشگری طرقبه و شاندیز را در خود جای داده است.
1922/7489/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز درخصوص انگل تنیا ساژیناتا

 
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: محل زندگی کرم بالغ تنیا ساژیناتا (کرم کدو) در روده باریک انسان است و مرحله نوزادی آن به نام سیستی سرکوس بویس در عضلات مخطط گاو که شدت گردش خون سرخرگی بیشتر است، مانند سه سر بازو، چهار سر ران، جوشی، دیافراگم، زبان و عضله قلب وجود دارد.

دکتر علیرضا قدرتی افزود: در صورت آلودگی انسان به کرم کدو، تخم انگل‌ها از طریق مدفوع خارج شده و متعاقب بلع تخم کرم‌ها توسط گاو و تکمیل چرخه‌ی زندگی، کیست‌های سیستی سرکوس بویس در عضلات مخطط مشاهده می‌ شود.

او گفت:انسان در اثر خوردن گوشت خام و نیم پز گاو و یا بلع کیست‌های سیستی سرکوس بویس متعاقب تماس دست‌ها با گوشت آلوده به این انگل مبتلا می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز درخصوص انگل تنیا ساژیناتا
  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند
  • ایران در انتهای جدول جذابیت محیط کسب و کار
  • معرفی «محمودیان» به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین