Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير نفت گفت: نفت ملي يعني اينکه توانمندي اجراي طرح هاي بزرگ را داشته باشيم که اين هدف با تلاش و نه شعار به دست مي آيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «بيژن زنگنه» شامگاه يکشنبه در آيين امضاي قرارداد توسعه يکپارچه ميدان هاي سپهر و جفير تصريح کرد: درباره ميزان و شيوه توليد در ايران تصميم گيري مي شود و نه در لندن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زنگنه تاکيد کرد «رنگ چشم و موي سر مهم نيست بلکه تجربه ملاک است» و اضافه کرد: اميدواريم شرکت هاي ايراني از قابليت هاي شرکت ها و افرادي که تجربه بيشتري دارند، بهره مند شوند.
وي تاکيد کرد «شرکت هاي اکتشاف و توليد ايراني، همزاد قراردادهاي جديد نفتي اند».
وزير نفت افزود: بر اساس قرارداد توسعه ميدان هاي سپهر و جفير، در 20 سال بيش از 500 ميليون بشکه نفت توليد مي شود.
زنگنه ادامه داد: انجام حفاري افقي و اجراي طرح هاي بهبود ضريب بازيافت از ويژگي هاي اين قرارداد است.
وي اضافه کرد: شرکت گسترش انرژي پاسارگاد از اين رو که در 2 سال گذشته يک طرح يک ميليارد و 800 ميليون دلاري را در بخش گاز به طور موفق اجرا کرد، از تجربه خوبي برخوردار است.
«همچنين اين شرکت مي تواند با اتکا به بانک پاسارگاد منابع مالي لازم را تامين کند، البته تيم جوان و متخصص اين شرکت نيز براي ما مهم بود».
زنگنه گفت: زماني که خواستيم شرکت هاي اکتشاف و توليد را تاسيس کرديم و پتروپارس راه اندازي شد، برخي ما را زير سوال بردند اما بعد آنها تلاش کردند اين دستاوردها را به نام خودشان به ثبت برسانند.
وزير نفت اضافه کرد: بيش از يکصد ميدان نفتي و گازي را در صورت تامين مالي با شرکت هاي داخلي توسعه مي دهيم و براي همه شرکت هاي اکتشاف و توليد ايراني کار و طرح وجود دارد.
به گزارش ايرنا، سومين قرارداد در قالب مدل جديد قراردادهاي نفتي و نخستين قرارداد جديد نفتي با يک شرکت ايراني، امروز بين شرکت ملي نفت ايران و گسترش انرژي پاسارگاد و با حضور وزير نفت براي توسعه 2 ميدان نفتي امضا شد.
هدف از قرارداد توسعه يکپارچه ميدان هاي سپهر و جفير، دستيابي به توليد روزانه حداکثر 110 هزار بشکه و توليد تجمعي حدود 512 ميليون بشکه در 20 سال آينده با برآورد هزينه‌هاي سرمايه اي 2 ميليارد و 427 ميليون دلاري مستقيم و هزينه هاي 413 ميليون دلاري غيرمستقيم است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند