Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین امضای قرارداد توسعه و بهره برداری میادین نفتی سپهر و جفیر با بیان اینکه این قرارداد که بین شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت E&P ایرانی منعقد می شود در قالب قراردادهای جدید نفتی، IPC است، گفت: این شرکت ها باید وارد پروژه های نفتی شده و تجربه کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه در انجام پروژه های نفتی ملاک اصلی تجربه است، ادامه داد: برخی مطرح می کنند که ما به دلیل رنگ چشم یا موی خارجی ها با آنها قرارداد می بندیم در حالیکه به هیچ عنوان چنین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم تجربه است و شرکت های داخلی باید در کنار شرکت های خارجی کسب تجربه کنند و اگر شرکت داخلی تجربه موفقی در انجام پروژه ها دارد قطعا از توانمندی آن استفاده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به تجربه موفق این شرکت داخلی طرف قرارداد شرکت ملی نفت ایران در طرح توسعه و بهره برداری میادین نفتی جفیر و سپهر، تصریح کرد: با توجه به تزریق سرمایه حدود ۳ میلیارد دلاری به این پروژه توانمندی شرکت داخلی فعال در این پروژه به دقت بررسی شد. این شرکت در پروژه ای در ارتباط با خط لوله ششم سراسری گاز به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار که در نتیجه آن انشعاباتی برای صادرات گاز به عراق ایجاد شد، خوش درخشید بنابراین این پروژه نیز به آن واگذار شد.

طبق گفته زنگنه ۱۵ شرکت E&P مورد تایید وزارت نفت وجود دارد که برای همگی آنها پروژه های مناسب برای فعالیت وجود دارد بنابراین بهتر است این شرکت ها بجای رقابت منفی با یکدیگر رقابت مثبت داشته باشند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم میزان تولید این دو میدان طی ۲۰ سال را به احتساب تولید ۱۱۰ هزار بشکه ای در روز، معادل ۵۰۰ میلیون بشکه اعلام کرد و افزود: طی یک شیطنت رسانه ای که بیشتر از سمت رسانه های خارجی شکل گرفت درباره قرارداد اخیر توسعه و بهره برداری میادین آبان و پایدار غرب که بین شرکت ایرانی و زاروبژنفت روسیه منعقد شد سهم ایران از کل عایدی میدان را ۲۰ و سهم شرکت روسی را ۸۰ درصد عنوان کردند، درحالیکه تنها ۵ درصد از کل عایدی میادین طی ۲۰ سال متعلق به شرکت ایرانی و روسب است که از این ۵ درصد ۸۰درصد سهم زاروبژنفت و ۲۰ درصد سهم شرکت ایرانی است.

وزیر نفت اولین افزایش تولید نتیجه این قرارداد را برای میادین جفیر و سپهر ۳۰ ماه آینده اعلام کرد و گفت: بارها گفته ام صنعت نفت ایران را انقلاب اسلامی ملی کرد اما اجرایی شدن این اصل با شعار امکان پذیر نیست و باید ذره ذره برای آن زحمت کشید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فابیو کاناوارو سرمربی اودینزه شد؛ رودرو شدن با سردار در اولین تجربه مربی‌گری

 جزئیات بیشتر از توافق فابیو کاناوارو که از امروز سرمربی جدید اودینزه خواهد بود، با باشگاه فریولیایی رسیده که تنها در انتظار اعلام رسمی اخراج گابریله سیوفی از سوی این باشگاه است.

طبق آنچه که اسکای گزارش داده، قرارداد این مدافع سابق تیم ملی ایتالیا تا ژوئن یعنی پایان فصل خواهد بود، اما بعید نیست که به سمت پروژه بلندمدت برویم. طرفین در مورد احتمال گنجاندن گزینه قرارداد دو ساله در توافقات بین باشگاه و کاناوارو بحث می‌کنند.

اولین حضور برنده توپ طلای ۲۰۰۶، دیداری تاریخی خواهد بود که قلب‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کاناوارو در تجربه جدید خود بلافاصله دنیله ده روسی، هم تیمی خود در ایتالیایی که قهرمان جهان شد را پیش روی دارد

همچنین آنها چندین بار دیگر در دوران حرفه‌ای با یکدیگر روبرو شده‌اند، حتی به عنوان مربی. این دو در واقع قبلاً در اسپال -بنونتو در آخرین دوره مسابقات قهرمانی سری B با یکدیگر روبرو شده‌اند.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • کاناوارو سرمربی اودینزه شد
  • فابیو کاناوارو سرمربی اودینزه شد؛ رودرو شدن با سردار در اولین تجربه مربی‌گری
  • اولین تجربه جدید کاناوارو مقابل تیم آزمون
  • ۱۱.۵ میلیارددلار قرارداد نفتی، آن هم در سکوت رسانه ای؛ چرا؟
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای
  • درخشان: جام باید ملاک تمدید قرارداد با اوسمار باشد
  • اخراج از گوگل به خاطر حمایت از فلسطین
  • ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد
  • ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد