Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محمدخانی با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیط‌های نوروزی و احتمال سوء استفاده برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب در فضای مجازی، اظهار کرد: کلاهبرداران اینترنتی با بهره جستن از مطالب جذاب و اغوا کننده نظیر اعطای جوایز متنوع به مسافران نوروزی و یا فروش بلیط نازل‌تر از قیمت متعارف، تلاش می‌کنند، شهروندان را به سایت‌های جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات حساب بانکی، مبالغ زیادی را به صورت غیر مجاز از حساب آن‌ها برداشت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه سایت‌های جعلی شبیه به سایت اصلی است و از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند به کاربران توصیه کرد: همیشه آدرس سایت‌های بانکی و سایر سایت‌های مهم را شخصاً در آدرس بار تایپ نموده و از بازکردن لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و یا در شبکه‌های اجتماعی ارائه شده جداً خودداری کرده و نسبت به استفاده از پروتکل https دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی در توصیه به شهروندان تأکید کرد:برای تهیه بلیط به مراکز و سایت‌های مجازی که در پورتال رسمی هر یک از مراکز حمل‌و نقل عمومی مثل هواپیمایی کشوری، حمل‌و نقل ریلی و حمل‌و نقل جاده‌ای معرفی شده، مراجعه و خرید بلیط از سایت‌های واسط که به صورت غیرمجاز اقدام به فروش بلیط و بعضاً گران‌تر از قیمت مصوب می‌نمایند، اجتناب کنند.

سرهنگ محمدخانی افزود‌: یکی دیگر از شگرد‌های مجرمانه‌ای که می‌تواند بستر ساز سوءاستفاده از هموطنان شود، رزرو هتل و تور‌های مسافرتی و گردشگری است، برخی از تور‌های گردشگری که فاقد مجوز لازم می‌باشند، با وعده‌ها و تبلیغات فریبنده، علاقه‌مندان و مسافران نوروزی را ترغیب به ثبت‌نام نموده و با شعار، اقامت در بهترین هتل‌ها، گشت‌وگذار در شهر‌های مختلف کشور سعی می‌کنند اهداف خود را محقق نمایند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: حجم زیادی از تبلیغات در فضای سایبر، علی‌الخصوص شبکه‌های اجتماعی خودنمایی می‌کنند و برخی هم حتی پا را فراتر گذاشته و با ارسال پیامک و ایمیل، علاقه‌مندان را تشویق به ثبت‌نام در این تور‌ها می‌نمایند، تور‌هایی که در پشت آن‌ها مجرمان و کلاهبرداران سایبری قرار دارند که بعد از ثبت‌نام، هیچ وقت پاسخگوی شهروندان نخواهند بود.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را به پلیس فتا  گزارش نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir
  • بلیط فروشی بازی سپاهان و استقلال خوزستان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladsepahansport
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد