Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:25:28 GMT

23هزار و 499 لرستانی در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۱۲۱۵

23هزار و 499 لرستانی در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

خرم آباد - ایرنا - مسئول اجرای طرح کارورزی استان لرستان گفت:23 هزار و 499 نفر در این استان تاکنون در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 10 هزار و 70 نفر واجد شرایط این طرح شناخته شده اند.

علی اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین یکهزارو 62 واحدهای اقتصادی پذیرنده برای اجرای این طرح در سامانه کاروزی ثبت نام کرده اند که مجوز 451 واحد پذیرنده صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی سهم استان لرستان 6 هزار و 75 نفر در اجرای طرح کارورزی تعیین شده که تاکنون یکهزار و 413 نفر بکار گرفته شده اند.
مسئول اجرای طرح کاروزی استان لرستان یادآور شد: با توجه به استقبال خوبی که از این طرح شده ، استان لرستان رتبه اول کشوری را در انعقاد قرارداد در بین استانهای کشور داشته است.
وی در تشریح طرح کاروزی گفت: طرح کارورزی طرحی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و یکی از برنامه های بسته اشتغال فراگیر دولت است که با هدف آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط واقعی کسب و کار اجرا می شود و طول این دوره بین چهار تا 6 ماه است.
اسکندری افزود: سن افراد واجد شرایط در این طرح برای مقطع کاردانی 25 سال، برای مقطع کارشناسی 28 سال و برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری 33 سال است.
مسئول اجرای طرح کارورزی لرستان یادآور شد: افراد معرفی شده به واحدهای اقتصادی تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می گیرند.
به گفته وی همچنین افراد معرفی شده به واحدهای پذیرنده براساس قراردادی که دارند مشمول قانون کار و مشمول بازرسی های تامین اجتماعی نمی شوند.
اسکندری یادآور شد: واحدهای پذیرنده تعهدی برای استخدام ندارند چنانچه واحد پذیرنده ای شخصی را بعد از اتمام دوره کارورزی استخدام کند تا دوسال مشمول معافیت از پرداخت بیمه سهم کارفرما می شود ضمن اینکه واحد پذیرنده طی دوره کارورزی تعهدی برای پرداخت هزینه به شخص کارورز ندارد.
وی همچنین گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود استان ، توانایی بیشتری در جذب نیروهای مستعد این استان وجود دارد که همت بخش خصوصی را می طلبد.
مسئول اجرای طرح کارورزی استان لرستان گفت:برای شناخت و آشنایی واحدهای پذیرنده با طرح در تمامی شهرستان ها کارگاه توجیهی و آموزشی برگزار شد و طرح کارورزی بطور کامل تشریح شده است.
اسکندی با اشاره به اینکه بعضی واحدهای بزرگ استان تمایلی برای استفاده از این طرح ندارند گفت: دولت در اجرای این طرح کارورزی پایبند تعهدات خود است و با همت بخش خصوصی می توان از ظرفیت و اعتباری که به استان تخصیص داده شده ، نهایت استفاده صورت گیرد .
1920/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تعاون كار ور رفاه طرح كاروزي اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی