Web Analytics Made Easy - Statcounter

آل سعود از بیم احتمال خیزش مردمی در نظر دارد در اصلی فرار یا همان فرودگاه‌ها را برای خود بازنگاه دارد، از همین رو تامین امنیت آن را به شرکت‌های بیگانه به ویژه صهیونیستی می‌سپارد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "الشرق"  قطر، به نظر می رسد رهبری سعودی از بیم نارضایتی مردم و احتمال خیزش آنان در نظر دارد در اصلی فرار یا همان فوردگاهها را برای خود بازنگاه دارد از همین رو برای تامین امنیت آن دست به دامن شرکت های بیگانه به ویژه صهیونیستی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط پایگاه خبری "مرآة الجزیرة" فاش کرد، دیوان پادشاهی سعودی با صدور یک تصمیم فوری در صدد واگذاری تامین امنیت فرودگاههای عربستان به شرکتهای خارجی است و به احتمال زیادی شرکت " G4S" وابسته به رژیم صهیونیستی تامین امنیت فرودگاههای سعودی را بر عهده خواهد گرفت.

دستور بی سابقه برای خروج نیروهای پلیس از فرو دگاهها

بر اساس این منبع، دیوان پادشاهی سعودی بر اساس یک پیام  محرمانه فوری دستور خروج نیروهای پلیس وابسته به نیروهای هوایی مستقر در فرودگاهها را صادر کرد که این اقدامی بی سابقه است.

سپردن امنیت فرودگاهها به شرکتهای بیگانه به ویژه شرکت های صهیونیستی بیانگر  ترس ونگرانی ریاض از مخالفان است زیرا با افزایش تعداد معترضان و مخالفان دولت به دلیل رفتار ناشایست با مخالفان و سایر شهروندان، اعتماد بسیاری از سعودی ها به دولت کاهش یافته است.

به عقیده ناظران این  اقدام بیانگر بی اعتمادی به نهادهای  نظامی و امنیتی است، زیرا در پی موج ناآرامی های کشور پس از دستگیری های اخیر، اکنون شک و نگرانی زیادی در مورد وفاداری این نهادها به رهبری سعودی به وجود آمده است، حال آنکه احتمال دارد چماق دستگیری ها بر سر هر فردی در داخل سعودی فرود آید که این وضعیت بیانگر احتمال بروز نافرمانی احتمالی در داخل نهادهای نظامی است.

به نظر می رسد همین نگرانی موجب شد ریاض برای تامین امنیت فرودگاهها دست به دامن شرکت های بیگانه شود زیرا فرودگاهها در اصلی فرار هر مسئول سعودی در صورت بروز هرگونه خیزش مردمی است.

این درحالی است که شرکت خطوط هواپیمایی هند اعلام کرد، هواپیماهای آن در پرواز به سمت تل آویو از حریم هوایی سعودی عبور می کنند که این اقدام موجب پایان چند دهه ممنوعیت  استفاده از حریم هوایی عربستان به روی چنین پروازهایی است.

"براوین باتناگار" سخنگوی این شرکت هندی گفت: پروازهای ما به اسرائیل از پنجشنبه آینده آغاز خواهد شد و از حریم هوایی عربستان عبور می کنیم.

انتهای پیام/

R7891/P36447/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار عربستان سعودی اسرائیل اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد

"مهدی سعادتی " عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رژیم کودک‌کش صهیونیستی که برای خود حریم امنیتی با حمایت‌های نظام سلطه ایجاد کرده بود با پیروزی انقلاب اسلامی صدمات زیادی خورد، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، جنگ مستقیم و تمام عیار با جمهوری اسلامی بود و ایران هم بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از خود را داشت و پاسخ هم داد.
 
وی ادامه داد: آمریکا و کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند بهتر است به ایران تعرض نکند چراکه در غیر این صورت پاسخ بعدی ایران سخت‌تر خواهد بود.
 
این نماینده دوره یازدهم مجلس تاکید کرد: برای رژیم نامشروع صهیونیستی بسیار طبیعی است که بخواهد اقدام مشروع ایران را تلافی کند؛ ولی باید بداند که اگر  کوچک‌ترین حرکتی کند چند برابر آن را خواهد دید پس بهتر است با دُم شیر بازی نکند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این واقعیت که ایران هیچگاه آغاز کننده هیچ جنگی نبوده است، تصریح کرد: سازمان ملل با وجود آگاه بودن از جنایت رژیم اسرائیل هیچ اقدامی در برابرآن انجام نداد البته بارها شاهد بودیم که در برابر جنایاتی که رژیم نامشروع اسرائیل در طی سال‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهد هیچ اقدامی نکرده است؛ چرا که آنان دست نشانده استکبار جهانی اند.
 
سعادتی بیان داشت: اقتدار ایران در عملیات "وعده صادق" همه دنیا را متحیر کرد ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که آبروی نداشته رژیم صهیونیستی از بین رفت و شکست سخت‌تر این بود که شورای امنیت با وجود فشار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حتی بیانیه ای علیه ایران صادر نکرد.
 
وی در پایان با اشاره به این مطلب که اراده قوی ایران که مقام معظم رهبری از آن سخن به میان آورده بودند در زیباترین شکل خود ظاهر شد، گفت: وعده صادق به صراحت نشان داد که اسرائیل غاصب تحت حمایت آمریکاست و هر آنچه درباره قدرتهای این رژیم سخن به میان آورده می‌شد دروغی بیش نبود چرا که این رژیم برای ادامه بقا، به ایالات متحده و ناتو نیاز دارد و این واقعیت پس از "طوفان الاقصی" و "وعده صادق" به وضوح ثابت شد.
 
انتهای یپام/
 

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند