Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد گفت :رسانه های نقش به سزایی در شناخت مردم از کارهای شهرداری مشهد در هفته خانه تکانی دارند

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از ستاد خبری هفته خانه تکانی، رمضان علی فیضی عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه طرح خانه تکانی به توزیع کارهای خیر در نقاط مختلف شهر کمک می کند اظهار کرد:هدف اصلی در اداره پسماند شهرداری مشهد کمک به بازگرداندن وسایل حجیم به زندگی مردم و بازیافت این لوازم می باشد که در چرخه محیط زیست بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود : درحقیقت خیلی مواد الکترونی کارخانه ها و کارگاه ها به چرخه تولید باز گشت داده می شود که بدون مشکلات زیست محیطی این قابلیت در پسماند شهرداری مشهد وجود دارد.

فیضی با بیان اینکه خانه‌ تکانی از سنت‌های ایرانیان بوده است، تاکید کرد: شهرداری مشهد این خانه‌تکانی را با مشارکت اقشار مختلف شهروندان از منازل به معابر و سطح شهر سوق داده و در این راستا برنامه‌ریزی شده شهروندان در پاکسازی معابر، مساجد، بازار و مدارس حضور فعال داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در خصوص اینکه ایستگاه های زیادی در سطح شهر زده شده است عنوان کرد: در بخش دیگر این طرح به منظور استفاده مجدد از لوازم مستعمل منازل و کمک به اقشار نیازمند ۳۸ ایستگاه ثابت برای مشارکت شهروندان در سطح مناطق شهر برپا شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها لوازم مستعمل خانگی خود را که هنوز قابلیت استفاده دارد، تحویل دهند.

فیضی با اشاره به اینکه همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها، لوازم خودشان را تحویل دهند گفت: با تماس با مرکز ۱۳۷ شهرداری و یا ارسال پیام به ربات تلگرامی @khane_takanibot نسبت به ثبت‌ نام در طرح اقدام کنند که پس از آن نیروهای سازمان پسماند برای دریافت لوازم مستعمل به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص اسم خانه تکانی تصریح کرد: اگر از طرف صاحب نظران فرهنگی ، رسانه ها و فعالان زیست محیطی اسم بهتری بتوان انتخاب کرد، قطعا در زمینه نام گذاری حساسیت خاصی انجام خواهیم داد.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه سایر خبرگزاری ها و سامانه ها و پایگاه های مجازی و رسانه های مکتوب به ویژه خبرگزاری موج حتی صدا و سیما در حوزه اطلاع رسانی هفته درختکاری و خانه تکانی بسیار خوب عمل کرده اند .

وی تصریح کرد: شهروندان به خوبی مشارکت کردن و برنامه های فراگیری در سطح مناطق برگزار شد که ما تقریبا خیلی ازآن ها را در سطح مشهد و مناطق حاشیه شهر هفته درختکاری در حد مطلوبی برگزار شده است.

فیضی تاکید کرد:درحال حاضر چون به روز های آخر سال رسیدیم اطلاع رسانی و حمایت رسانه ها و خبرگزاری ها درحقیقت در زمینه افزایش اطلاع رسانی باید پایان سال انجام دهیم ولی این طرح در پایه بیشتر و ضریب بالاتری بتوانیم پیش ببریم که باید در طول سال اطلاع رسانی بیشتری در زمینه خانه تکانی انجام شود

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت ایام نوروز خطبه نماز جمعه نماز جمعه شیراز مراجع و علماء درس فقه مراجع مراجع حسن روحانی مجلس عضو شورای شهر مشهد هفته خانه تکانی کمک به نیازمندان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد سومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: سومین در بوستان ۱۷ هکتاری بهشت واقع در منطقه ۴  شهرداری مشهد واقع در بولوار نبوت در حال ساخت است و پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

حسین مختاری افزود: ساخت این طرح  از شهریور پارسال آغاز شده است و تا انتهای بهار ادامه دارد.

وی افزود: این مرکز بااهدافی، چون آموزش و جلب مشارکت آگاهانه شهروندان، توسعه مشارکت مردم با هدف بهبود هرچه بیشتر فضای سبز، ایجاد علاقه‌مندی در افراد، ارتقای آگاهی آنان در زمینه کاشت و نگهداری گل و گیاه، ارتقای فرهنگ نگهداری از فضای سبز، کاهش هزینه‌های نگهداری و سهیم کردن شهروندان در امر نگهداری فضای سبز در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: این مرکز مشاوره وامداد گل و گیاه در مساحتی به وسعت حدود۴۵۰ مترمربع و با امکاناتی، چون گلخانه، کلاس آموزشی، دمنوش‌کده و باغچه‌ی آموزشی دایر خواهد شد.

مختاری افزود: مراکز مشاوره وامداد گل و گیاه در بوستان وفا در حوزه منطقه ۹ و نیلوفر آبی در منطقه ۱۰، دو مرکزی است که پیش ازاین راه‌اندازی شده و در آنها درباره موضوعاتی، چون نگهداری گل و گیاهان آپارتمانی و گیاهان باغچه‌ای در فضای باز منازل، اطلاعات در خصوص شرایط نگهداری، آفات و بیماری‌ها، نحوه تغذیه گیاهان، مشکلات درختان باغی همچون سرمازدگی و  آفات، نحوه و زمان هرس، نحوه تعویض گلدان و خاک مناسب آن به شهروندان مشاوره داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • الوپیک به مشهد رسید
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • آماده باش نیرو‌های خدمات شهری مشهد تا دوشنبه ۲۷ فروردین
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران
  • ایجاد سومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در مشهد