Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ از فعالیت ۱۸۳ پایگاه اورژانس فارس جهت ارائه خدمات پزشکی به مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز خودرو‌های اورژانس هفت تا هشت ساعت از روز را در کنار جاده حضور دارند تا آمادگی خود را برای ارائه هرگونه خدمات درمانی اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پایگاه‌های جاده‌ای در ساعات پر ترافیک در کنار جاده مستقر می شوند، اضافه کرد: نوروز امسال تابلو‌های ۵ تا ۱۰ کیلومتر شمار اورژانس برای ایجاد آرامش روانی برای مسافرین در جاده‌های این استان نصب شده تا مهمانان در جریان فاصله‌های پایگاه‌ها قرار گیرند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۴ پایگاه هوایی اورژانس در شهر‌های شیراز، جهرم، آباده و لار آماده ارائه خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی به صورتی انجام شده که در صورت بروز حوادث و نیاز به بالگرد در مدت کمتر از ۵ دقیقه خدمات امدادهوایی اورژانس به بیماران ارائه می‌شود، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز همچنین سه دستگاه موتورآمبولانس برای ارائه خدمات در نقاط پرترافیک شیراز در نظر گرفته شده و در مجوع ۱۲ ایستگاه و یا کمپ نوروزی فعال می‌شود.

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس همچنین از استقرار یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی هلال‌احمر در حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) زمان تحویل سال خبر داد.

وی با بیان اینکه نوروز پارسال ۱۷۵ نفر براثر گاز منواکسیدکربن دچار گازگرفتگی شدند، گفت: مسافران نوروزی باید در این زمینه توجه لازم را داشته و موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با بیان اینکه مونوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو و بی مزه است که اغلب به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می‌شود، تصریح کرد: مونوکسید کربن به واسطه سوختن گاز، چوب، پروپان، زغال چوب یا دیگر انواع سوخت از طریق پیشرانه‌های احتراقی، لوازم خانگی یا سیستم‌های گرمایشی تولید می‌شود.

مرادیان اضافه کرد: سردرد، تهوع، استفراغ و کوفتگی بدن، خواب آلودگی، گیجی و تپش قلب بالا، بیهوشی، تشنج، مشکلات قلبی، تنفسی و مرگ، از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.
انتهای پیام/ر

آمادگی اورژانس فارس با آغاز سال نو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد

مهدی فرضی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دقایقی پیش به دنبال گزارش حادثه رانندگی در جاده قشلاق فتحعلی پارس آباد، اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: براثر برخورد دو دستگاه سواری نیسان و پژو یک نفر مصدوم و ۴ نفر فوت شدند که سه نفر از فوت شدگان خانم و نفر دیگر آقا بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: مصدوم این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جاده‌های شهرستان پارس‌آباد از پرحادثه‌ترین جاده‌های استان اردبیل هستند که تکمیل چهاربانده کردن این جاده‌ها از مطالبات اساسی و به جد مردم این شهرستان است.

کد خبر 6092544

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد