Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:32:40 GMT

بیمارستان مجهز نیاز مبرم شهروندان خاتم است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۱۷۹۵

بیمارستان مجهز نیاز مبرم شهروندان خاتم است

یزد - ایرنا - رئیس بیمارستان آیت الله خاتمی شهر هرات از توابع استان یزد گفت: مهمترین نیاز مردم شهرستان خاتم نبود بیمارستان مجهز با فضای فیزیکی مناسب ، تجهیزات کافی و در خور شان شهروندان است.

دکتر روح الله حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فضای بیمارستان فعلی با توجه به تعداد زیاد بیماران، بسیار کوچک و بسیاری از بخش های آن غیر استاندارد است که مهمترین مشکل ، فضای فیزیکی نامناسب و محدودیت فضاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: تجهیزات همچون دستگاه لاپاراسکوپی و سی تی اسکن و دیگر دستگاه ها نیاز است که از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد قول های مساعدی در جهت تامین تعدادی از این تجهیزات داده شده است.
این متخصص داخلی اظهار کرد: با وجود کمبودها در سالیان اخیر پیشرفت های خوبی هم در بخش درمان شهرستان خاتم صورت گرفت و در حال حاضر امکاناتی همچون بخش های سی سی یو ، آندوسکوپی، دیالیز، داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، post purtoum زایمان بدون درد ، اتاق عمل، اورژانس، رادیولوژی و سونوگرافی ، آزمایشگاه ، اکوکاردیوگرافی و تست ورزش فعال است و بخش فیزیوتراپی هم در حال راه اندازی است.
وی بر خدمت رسانی به مردم روستاهای خاتم تاکید کرد و گفت: در مدت 15سال حضورش در مناطق محروم با وجود،مشکل فراوان ،کمبود امکانات رفاهی و پزشکی، لذت خدمت به مردم ساده و بی آلایش این منطقه باعث شد تا هر روز نیرو و نشاطی افزونتر از روز قبل برای خدمت داشته باشد.
حیدری یادآور شد: دائما برکت دعای خیر مردم را در زندگی خود حس می کند و هر روز بیشتر به این مطلب که « عبادت به جز خدمت خلق نیست» اعتقاد پیدا می کند.
به گفته وی هم اکنون 11 پزشک متخصص در بیمارستان حضور دارند که شامل 2متخصص داخلی و همین تعداد متخصص اطفال هستند.
رئیس بیمارستان آیت الله خاتمی هرات یادآور شد: همچنین در هریک از رشته های بیهوشی، جراحی ، زنان و زایمان، قلب و عروق ، بیماری های عفونی ، اعصاب و روان، رادیولوژی یک متخص فعالیت دارد.
وی حضور متخصص چشم پزشکی، ارتوپدی و نیز راه اندازی بخش آی سی یو را از دیگر نیازهای فعلی این مرکز بهداشتی و درمانی ذکر کرد.
وی یکی از مشکلات پزشکان متخصص و کارکنان بیمارستان را تاخیر در پرداخت مزایای شغلی و طرح کارانه در یک سال اخیر عنوان کرد.
این متخصص داخلی بیمارستان آیت الله خاتمی هرات گفت: در حال حاضر بیشتر مراجعان در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند و بیماران نیازمند به آی سی یو و اقدامات تشخیصی همچون سی تی اسکن و ام ار آی به یزد مرکز استان اعزام می شوند.
این مسئول در بیان بهترین و تلخ ترین خاطره 96 تصریح کرد: زندگی پزشکی آمیخته ای از خاطره تلخ و شیرین است و یکی از خاطره های شیرین خارج کردن جسمی از گلوی پسر نوجوانی بود که از درد به خود می پیچید و قادر به بلع هیچ چیز حتی بزاق دهان نبود و هر لحظه احتمال خفگی و یا پارگی مجرای گوارشی وی وجود داشت که از طریق آندوسکوپی جسم خارجی ، خارج شد و بیمار از خطر نجات یافت .
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
تعدادی از مراجعه کنندگان به بیمارستان هرات مردم از شهرستان بوانات استان فارس و شهرستان شهر بابک کرمان و روستیاهای مجاور هستند.
7534/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت كمبود تجهيزات شهرستان خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از عوامل برگزاری هجدهمین یادواره شهدای شهرستان کردکوی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ماست، جامعه‌ای که در معرض شدیدترین هجمه‌ها و تهدیدات فرهنگی اجتماعی از سوی دشمنانی است که اعتقادات و باورهای مردم را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: حاصل فرهنگ شهادت، مقاومت و ایثارگری را در عملیات غرور آفرین وعده صادق مشاهده کردیم که درس‌های بزرگی برای ما و جبهه مقاومت داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: نقش ولایت فقیه که مهم‌ترین رکن در سیره شهدا است در عملیات وعده صادق بسیار برجسته بود و قطعاً اثبات کننده‌ی برتری علمی و دست برتر نظام اسلامی نسبت به دشمنان بود.

مهاجر ضمن قدردانی و تشکر از برگزار کنندگان یادواره شهدای کردکوی، اظهار کرد: یادواره شهدای شهرستان کردکوی کار ارزشمند مردمی بود که در شأن شهدای گرانقدر و مردم شریف شهرستان رقم خورد.

وی یادآور شد: رویکرد دولت مردمی این است که مردم محور کارها باشند و دولت پشتیبان و حامی آن‌ها باشد.

کد خبر 6085966

دیگر خبرها

  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است