Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:05:26 GMT

بازنگری ماموریت های ویژه مناطق آمایشی علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۲۰۶۰

بازنگری ماموریت های ویژه مناطق آمایشی علوم پزشکی

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت از ارائه الگوی ماموریت گرایی در آموزش علوم پزشکی خبر داد و گفت: به زودی ماموریت های جدیدی به مناطق آمایشی کشور سپرده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر عطاءاله پورعباسی با اشاره به اینکه از حدود ۳ سال پیش اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شده گفت: ماموریت گرایی الگویی بود که برای اجرایی سازی بسته ها طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورعباسی گفت: هدف از ماموریت گرایی در آموزش علوم پزشکی این بود که مناطق آمایشی کشور باتوجه به ظرفیت هایی که دارند بتوانند نیازهای اساسی خود را با برنامه ریزی مناسبی تامین کنند و در عین حال در حوزه های سپرده شده در سطح ملی نیز همکار وزارت بهداشت باشند.  

وی خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه های حوزه آموزش و اجرای آن سعی شد از نظرات تمامی ذینفعان این حوزه بهره برداری شود.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت افزود: در الگوی ماموریت گرایی نیز ابتدا طی مطالعه ای ظرفیت سنجی و نیازسنجی مناطق آمایشی کشور در حوزه سلامت انجام شد و با توجه به همین ظرفیت ها و نیازها برای ارتقای آموزش در مناطق برنامه ریزی شد.

پورعباسی گفت: ماموریت هایی که به مناطق آمایشی کشور سپرده شد دو دسته هستند. یک دسته ماموریت های مشترک بود که کاملا منبعث از بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است و در واقع هدف این است که از ظرفیت های مناطق در اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بهره برداری شود.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت ادامه داد: دسته دوم ماموریت های ویژه هستند که در واقع هر منطقه با توجه به نیازهای خود و همچنین ظرفیت هایی که دارد، سکاندار توسعه علمی کشور در برخی حوزه ها باشد.

وی اظهار داشت: در کنار ظرفیت سنجی و نیازسنجی مناطق، ۲ مطالعه جامع درخصوص نیازهای کشور به رشته مقاطع مختلف، خصوصا در حوزه علوم بین رشته ای انجام شده که ماموریت های ویژه مناطق آمایشی باتوجه به این مطالعات تعیین شدند.

پورعباسی با تاکید بر اینکه الگوی ماموریت گرایی تاکنون با همت مسئولان دانشگاهها به خوبی پیش رفته است گفت: باتوجه به تجربه ای که در طی این چند سال در دانشگاهها کسب شده لازم است ماموریت های ویژه مناطق آمایشی مورد بازبینی قرار گیرد.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت خاطرنشان کرد: مکاتبه ای با مناطق آمایشی شد و از مسئولین دانشگاهها در هر منطقه خواسته شد ماموریت هایی که به نظر می رسد ظرفیت اجرای آن در منطقه وجود دارد جهت واسپاری پیشنهاد شود.

وی افزود: خوشبختانه همکاری خوبی از سوی دانشگاهها در این حوزه داشتیم و ماموریت های پیشنهادی با همکاری تمامی دانشگاهها در هر کلان منطقه تدوین شده است.

پورعباسی تاکید کرد: ماموریت های قبلی که به مناطق سپرده شده به قوت خود باقی است و ماموریت های جدید پس از کارشناسی و بررسی در کنار ماموریت های قبلی به مناطق آمایشی کشور محول می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال