Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:52:05 GMT

چگونه ترشی عربی مقدوس را تهیه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۲۰۶۷

چگونه ترشی عربی مقدوس را تهیه کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مکدوس یا مقدوس یک نوع ترشی عربی برای کشورهای اردن - لبنان - فلسطین است که در واقع بادمجان پرورده با گردو و روغن زیتون است که با مزه ای فوق العاده بی نظیر خود در کنار خوارک عربی مثل حمص یا دلمه ها سرو می شود.

بادمجان ریز کوچک: 1 کیلو
گردو خرد شده : 100 گرم
سیر: 10 حبه
فلفل دلمه ای قرمز : 150 گرم
چیلی قرمز فلفل ریز تند : 1 عدد
نمک دریایی
روغن زیتون بکر

طرزتهیه

داخل قابلمه مقداری آب بریزید و بزارید به جوش بیاد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین که جوشید بادمجانهای ریز رو بریزید در آن و روی آنها را یک بشقاب بگذارید تا بادمجانها نیایند روی آب درب قابلمه رو بگذارید تا به مدت 10 دقیقه بادمجانها بجوشند.

حواستان باشد بشقابی نگذارید که به گرما حساس باشد و بترکد.

حالا بادمجانها را دونه دونه خارج کنید بزارید در ابکش و کلاهک هاشون رو به ارامی جدا کنید حالا با کمک بک کارد شکم بادمجانها رو چاک بدهید و توی هر کدام نصف قاشق چای خوری نمک دریایی بریزید و بگذارید داخل ابکش بعد که همه بادمجانها تمام شدند روی آنها دوباره بشقاب بگذارید تا اب بادمجانها برود به مدت نیم الی یک ساعت

حالا بروید سراغ فلفل دلمه ای ها و خوب با رنده ریز رندشون کنید

فلفل چیلی را هم تخم هایش در بیاورید و ریز خرد کنید. سیر ها رو خیلی ریز خرد کنید یا رنده کنید.

گردو رو با گوشت کوب بکوبید اما کاملا له نکنید بگذارید مقداری دانه درشت داشته باشد .

حالا گردو را با فلفل و سیر مخلوط کنید خیلی کم اندازه نصف قاشق نمک دریایی بپاشید و شکم بادمجانها را با آن پر کنید.

یک شیشه کاملا تمیز و خشک حاضر کنید بادمجانها رو دانه دانه با حوصله داخل شیشه کیپ هم بچینید .

اصلا فاصله نگذارید بینشان تا جایی که میتوانید بادمجانها رو فشرده بچینید .

بعد از اتمام کار در شیشه رو با یک دستمال توری ببندید و شیشه رو برعکس کنید نیم ساعت الی 45 دقیقه دیگه به این حالت بماند و اگر ابی داخل شیشه داشته باشد خارج بشود.

دستمال را بردارید و روغن زیتون رو روی بادمجانها بریزید. یک کارد حاضر کنید و کناره های شیشه فرو کنید تا روغن زیتون به همه جای بادمجونها برسد و کاملا روی بادمجانها را بپوشاند

درش را محکم ببندید و بگذارید داخل کابینت یا اتاق چک کنید اگر بادمجانها روغن رو به خودشون کشیده بودند و سر شیشه خالی بود باز روغن اضافه کنید. چون اگر بادمجونها با روغن زیتون پوشیده نباشند فاسد میشوند.

یک هفته نگه دارید و بعد نوش جان کنید. بعد از یک هفته میتوانید داخل یخچال منتقلش کنید اما چون روغن زیتون داخل یخچال سفت می شود باید هر بار قبل از مصرف 1 ساعت بیرون از یخچال بزارید تا روغن زیتون هم دمای محیط بشود .

در لبنان داخل مواد گردو مقداری انار دون شده هم میریزن اگر دوست داشتید میتونید اضافه کنید.
 اگر دسترسی به چیلی قرمز نداشتید به جاش میتونید مقداری پودر فلفل تند اضافه کنید.
گرفتن اب بادمجونها و در اخر برعکس گذاشتن شیشه محتوی بادمجون برای جلوگیری از فاسد شدن مکدوس خیلی مهمه رعایت کنید.

منبع:الکوثر

انتهای پیام/

طرز ترشی عربی مقدوس بامزه ای بی نظیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون خدمات شهری شهرداری خوی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاراناظهار کرد: در پی بارش شدید باران و سیلابی شدن محور مساکن مهر و نیز آبگرفتگی در آپارتمان‌های زیتون، امکانات و نیروهای مدیریت شهری برای کمک اعزام شدند.

امین اللهوردی زاده افزود: از ساعات اولیه آبگرفتگی، نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری در محل حضور داشته و عملیات بازگشایی مسیر را آغاز کردند.

وی با اشاره به دستور شهردار خوی مبنی بر گسیل امکانات و تجهیزات در آپارتمان‌های زیتون، ادامه داد: در پی این اتفاق ماشین آلات سنگین، آتش نشانی، دستگاه تخلیه آب و نیروهای خدماتی با همه توان در محل حضور دارند.

وی اظهار کرد: ساکنان مساکن مهر و آپارتمان‌های زیتون اطمینان داشته باشند که شهرداری تا پاکسازی کامل محوطه، محل را ترک نکرده و اقدامات لازم به جهت رضایتمندی شهروندان صورت خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری اضافه کرد: علت وقوع آبگرفتگی نیز توسط کارشناسان بررسی و اقدامات مورد نیاز به جهت جلوگیری از وقوع دوباره چنین اتفاقاتی انجام می‌شود.

همچنین در پی بارش شدید باران در شمال آذربایجان غربی، برخی از معابر شهر شوط دچار آبگرفتگی شد که طبق گزارش‌ها، با تلاش عوامل شهرداری و همچنین کاهش بارندگی ابن مشکل تا حدودی فروکش کرده است.

طبق گزارش هواشناسی، بارش‌های رگباری تا شنبه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

کد خبر 6096058

دیگر خبرها

  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • فلفل قرمز: ادویه جدید دنیای مد! (عکس)
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • مراسم عزاداری‌های خود را در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) با ما به اشتراک بگذارید