Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: در سال ۹۶ سه پیشنهاد کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ارومیه در قالب طرح ارائه شده از سوی اتاق ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ استانها آذربایجان غربی نظرات

حسن انتظار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تأکید بر اهمیت استمرار همراهی اثر بخش دولت‌ها با تشکل‌های مرتبط به بخش خصوصی اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های این حوزه پیوسته تلاش کرده است تا با ایفای نقش در این حوزه به حل و فصل مشکلات مرتبط با فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین راستا تلاش شده با استمرار برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در آذربایجان غربی بستر آماده‌تری برای حل مسائل استان در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی فراهم آورده شود و مصمم هستیم در سال 97 نیز جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی منسجم‌تر از پیش برگزار شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه تصریح کرد: اتاق ارومیه با بهره‌مندی از مشاوران متعدد در حوزه‌های مختلف و با راه اندازی 5 کمیسیون تخصصی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با رسالت‌های خود پیوسته تلاش می‌کند تا مشکلات صنعت و تولید در این منطقه از کشور به حداقل برسد.

وی گفت: امسال در همین ارتباط توفیق خوبی برای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه حاصل شد که بر اساس آن سه پیشنهاد کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ارومیه در قالب طرح ارائه شده از سوی اتاق ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

انتظار با تاکید بر اینکه برخی واقع تصمیمات سیاسی تبعات اقتصادی نیز برای بخش خصوصی به بار می‌آورد اظهار داشت: فعالان اقتصادی دلسوز در بخش خصوصی مصلحت‌های سیاسی کشور را می‌پذیرند هم چنان که چندی پیش با بسته شدن مرز تمرچین بسیاری از تجار و بازرگانان آذربایجان غربی دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به دیدار اخیر استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق با استاندار آذربایجان غربی افزود: در همین دیدار پیشنهاد شد تا دیدار استانداران این دو استان فصلی باشد تا طیان به سرعت مشکلات احتمالی حل و فصل شود ضمن آنکه در همین دیدار تصمیم گرفته شد هیچ مبلغی از تجار و بازرگانان ایرانی به هنگام ورود به اقلیم کردستان عراق گرفته نشود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اظهار امیدواری بر تکرار نشدن نارسایی‌های سابق در روابط دو استان اظهار داشت: در دیدار استانداران اربیل عراق و آذربایجان غربی مقرر شد میز اتاق ایران در اربیل راه‌اندازی شده و فعال‌تر شود تا مناسبات اقتصادی بخش‌های خصوصی دو طرف با وضعیت مساعدتری به داد و ستد باهم بپردازند.

انتظار با اشاره به اتمام پروژه توسعه فیزیکی ساختمان اتاق ارومیه و با تشریح فعالیت‌های خیرخواهانه  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در سال 96 گفت: اتاق ارومیه امسال افزون بر 840 میلیون تومان کمک مالی به موضوعات خیرخواهانه داشته که شامل کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، احداث و نوسازی مدرسه در مناطق سیل زده ارومیه، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و تأمین هزینه‌های کاروان‌های راهیان نور و زائران حرم امام خمینی (ره) بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه اظهار داشت: به تازگی برای تسهیل امورات فعالان اقتصادی و اعضای اتاق ارومیه دفاتر نمایندگی اتاق در چهار شهرستان ماکو، خوی، پیرانشهر، و مهاباد راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ح

R41361/P1357/S6,48/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: پس از برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌ها اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر حاضر شدند که امضای تفاهم نامه و افتتاح دفتر نمایندگی و میز تخصصی اتاق ایران و آلمان از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر بود. 
سید مصطفی موسوی با اشاره به اعتبار و قدمت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: این اتاق به عنوان نخستین اتاق مشترک تاسیس شده در کشور به شمار می‌رود و تنها اتاق مشترک دارای اعضای رسمی از دو طرف و همچنین دارای نمایندگی از اتاق بازرگانی کشور هدف است.
وی افزود: سبقه و قدمت ارتباطات تجاری ایران و آلمان به چند دهه قبل بر می‌گردد و ارتباطات نزدیک بازرگانان این دو کشور سبب توسعه‌ی تعاملات اقتصادی در تاریخ روابط ایران و آلمان شده بود. توان و ظرفیت توسعه‌ی تبادلات بازرگانی میان فعالان اقتصادی ایران و کشور‌های اروپایی بسیار فراوان است که علیرغم تحریم‌ها در سال‌های اخیر، نیاز است برنامه ریزی و دیپلماسی اقتصادی مناسبی برای رونق و بازگشت تعاملات تجاری ایران و اروپا برداشته شود.
موسوی تصریح کرد: از این رو و با تعامل دو طرفه، بر آن شدیم با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک میان اتاق خرمشهر و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در ۶ ماده، زمینه و بستر آغاز رشد روابط و ارتباطات فعالان اقتصادی استان خوزستان با همتایان آلمانی فراهم شد.
وی به ایجاد دفتر نمایندگی و میز اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اعزام هیات‌های تجاری مشترک، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری همایش‌ها و سمینارها، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت‌های دو طرف در توسعه برنامه‌های متفاوت از مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه بود.
پس از بازدید هیئت اتاق ایران و آلمان از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه، دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در استان خوزستان در محل ساختمان اتاق خرمشهر افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • قدردانی جامعه اقتصادی هرمزگان از اقدام نیروهای مسلح و سپاه در حمله به رژیم صهیونیستی