Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از نیواطلس، موتور یادشده که توسط شرکت جنرال الکتریک طراحی وساخته شده GE۹X نام دارد و به مدت چهار ساعت مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت تا کارکردهای آن در زمان آغاز پرواز، حرکت و فرود هواپیما به دقت کنترل شود.

قرار است این موتور بر روی نسل جدید بوئینگ مسافربری ۷۷۷X نصب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش های زیادی از این موتور با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی شده و همین امر باعث شده وزن این موتور چندان زیاد نباشد.

استفاده از سرامیک ضدحرارت یکی دیگر از ویژگی های این موتور جت است. علاوه بر این، تعداد تیغه ها یا پره های فن موتور جت این هواپیما از ۲۲ به ۱۶ مورد کاهش یافته و نتیجه همه این تلاش ها تولید موتور جتی بسیار قدرتمند ولی کم حجم وسبک به اندازه موتور جت بوئینگ ۷۳۷ است.

بازدهی این موتور جت در مقایسه با آخرین موتور جت تولیدی جنرال الکتریک یعنی GE۹۰ ده درصد بیشتر است. شرکت سازنده برای تولید موتور جت یادشده بیش از ۷۰۰ سفارش از ده ها خط هواپیمایی در جهان دریافت کرده و انتظار می رود تولید انبوه این موتورها از سال آینده میلادی آغاز شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون

مدیر خدمات شرکت نفت و گاز مارون از انتقال موفقیت‌آمیز یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی از مجتمع صنعتی شماره یک به مجتمع صنعتی شماره ۵ این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، سیاوش سهرابی‌مقدم با اشاره به انتقال یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در این شرکت گفت: نمک‌گیر از لحاظ فرایندی اهمیت زیادی در تولید نفت دارد. این نمک‌گیر با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه، با هدف کنترل کیفیت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام در نمک‌زدایی مارون ۱، از سوی کارکنان شرکت بازسازی و تعمیر شده و در برنامه جابه‌جایی، به نمک‌زدایی مارون ۵ منتقل شد.

وی افزود: جابه‌جایی محموله‌های ترافیکی نیازمند برنامه‌ریزی و بهره‌جویی از بهترین ماشین‌های بارگیری، انتقال و استقرار است که به همت ترابری شرکت موفق شدیم این جابه‌جایی را انجام دهیم. برای این کار از یک کشنده سنگین ۱۶ محور و دو دستگاه جرثقیل ۹۰ و ۱۰۰ تنی استفاده کردیم و در ۴۸ ساعت، با هزینه‌ای ۱۰ میلیارد ریالی، این نمک‌گیر برقی را به محل موردنظر رساندیم.

افزون‌ بر بازسازی و تعمیر این نمک‌گیر از سوی کارشناسان شرکت نفت و گاز مارون، اجرای فونداسیون آن از سوی امور مهندسی و ساختمان، و نصب ادوات کنترلی و تجهیزات برقی آن از طرف اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت انجام شد که در نوع خود دستاوردی مهم در همه ابعاد به‌ شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در دنیا
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • رییس سازمان هواپیمایی : خرید جت‌ های خصوصی برای عموم آزاد است