Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای ‌ جمهوری کشورهای چین، قزاقستان، آذربایجان، کوبا، ونزوئلا و صربستان با ارسال پیام تبریک برای "ولادیمیر پوتین"، نسبت به توسعه آتی روابط خویش با روسیه ابراز اطمینان کردند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، برخی از رهبران کشورهای جهان، از جمله روسای جمهوری چین و قزاقستان، در ساعات اولیه امروز، پیروزی "ولادیمیر پوتین" در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را به وی تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین در پیام تلگرام تبریک خود، بی سابقه بودن سطح بالای روابط دوستانه بین پکن و مسکو را مورد یادآوری قرار داده و برای توسعه آتی این روابط اعلام آمادگی نمود. رهبر چین روابط کشورش با روسیه را نمونه منحصر به فردی در عرصه روابط بین المللی نامید.      

"نورسلطان نظربایف" رئیس جمهوری قزاقستان نیز در جریان گفت‌وگویی تلفنی، پیروزی مجدد همتای روسی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی تبریک گفته و نسبت به توسعه روابط دو کشور ابراز اطمینان نمود.

سفیر کوبا در مسکو نیز اعلام کرد که "رائول کاسترو" رئیس جمهوری کوبا «پیام گرم و تبریک صمیمانه» خود در رابطه با پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات را به وی ابلاغ کرده است.  

"الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان نیز شخصا به همتای روسی خود تلفن زده و به پوتین گفت: «این پیروزی گویای اعتبار سیاسی بالا و حمایت کامل مردم روسیه از خط مشی شما در جهت تامین ثبات و منافع روسیه است.» به گفته وی، آذربایجان و روسیه با رشته‌های ناگسستنی دوستی و حسن همجواری بهم گره خورده و با موفقیت در حال توسعه روابط دوجانبه بوده و در آینده نیز مشارکت راهبردی دو کشور ادامه خواهد داشت.  

"نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در پیام تبریک خود برای همتای روسی خویش، انتخاب مجدد پوتین به سمت ریاست‌جمهوری را نشان دهنده «میهن پرستی و آگاهی سیاسی بالای» مردم روسیه و تعهد عمیق آنها نسبت به دموکراسی ارزیابی کرد.

"الکساندر ووچیچ" رئیس جمهور و "آنا برنابیچ" نخست وزیر صربستان نیز پیام‌های تبریک جداگانه‌ای برای ولادیمیر پوتین ارسال نموده و روسیه را شریکی قابل اعتماد برای کشورشان نامیده و بر علاقه مندی بلگراد برای تقویت روابط با مسکو تاکید کردند.

انتهای پیام/

R1016196/P36447/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی

ایتنا - ​​​​​​​موزیلا در آستانه برگزاری انتخابات‌ها در کشورهای سراسر جهان، خواستار انجام تدابیری در واتس‌اپ برای حفاظت از درستی و یکپارچگی این رویدادها شد.
چهار میلیارد نفر یا تقریبا نیمی از جمعیت جهان در ۶۴ کشور جهان از جمله کشورهای بزرگی نظیر آمریکا و هند در سال ۲۰۲۴، به پای صندوق رای می‌روند. شرکت‌های شبکه اجتماعی مانند متا، یوتیوب و تیک‌توک قول داده اند که از درستی و یکپارچگی انتخابات محافظت کنند، حداقل تا آنجا که مربوط به گفتمان و ادعاهای واقعی مطرح شده در پلتفرم‌های آنها می‌شود. با این حال، غایب این گفتگوها، برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ است که از نظر گستردگی و تعداد کاربران، با شبکه‌های اجتماعی رقابت دارد. این غیبت، محققان موزیلا را نگران کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اودانگا مادونگ، محقق ارشد موزیلا که به انتخابات و یکپارچگی پلتفرم، متمرکز است، به انگجت گفت: تقریبا ۹۰ درصد از مداخلات ایمنی که متا در آستانه این انتخابات تعهد شده است، فیس‌بوک و اینستاگرام را پوشش می‌دهد. چرا متا علنا به نقشه راه عمومی متعهد نشده که دقیقا چگونه می‌تواند از انتخابات در واتس‌اپ محافظت کند؟

طی ۱۰ سال گذشته، واتس‌اپ که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت متا (فیس‌بوک سابق) به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری شد، به پیام‌رسان اصلی در اکثر نقاط جهان تبدیل شده است. واتس‌اپ در سال ۲۰۲۰، اعلام کرد بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد که هر شبکه اجتماعی یا پیام رسان دیگری به جز خود فیس‌بوک را در برابر واتس‌اپ، کوچک جلوه می‌دهد.

اما متا در خصوص اقدامات ایمنی مربوط به انتخابات، همه تدابیر خود را به فیس‌بوک معطوف کرده است. اکنون موزیلا از شرکت متا خواسته است تا تغییرات بزرگی در نحوه عملکرد واتس‌اپ در روزهای برگزاری انتخابات و ماه‌های قبل و پس از انتخابات یک کشور، صورت دهد. این اقدامات شامل افزودن برچسب اطلاعات غلط به محتوای ویروسی شده و محدود کردن پخش و انتشار همزمان پیام به صدها نفر است. سخنگوی موزیلا اعلام کرد بیش از ۱۶ هزار نفر، درخواست موزیلا که از واتس‌اپ خواسته است انتشار اطلاعات غلط سیاسی را متوقف کند را امضا کرده اند.

درخواست موزیلا، بر پایه تحقیقاتی بوده که پیرامون پلتفرم‌ها و انتخابات‌ها در برزیل، هند و لیبریا انجام داده اند. برزیل و هند، دو بازار بزرگ واتس‌اپ هستند اما اکثر جمعیت لیبریا در مناطق محروم روستایی زندگی می‌کنند که نرخ نفوذ اینترنت پایینی دارد و راستی آزمایی آنلاین را تقریبا غیرممکن می‌کند. موزیلا دریافته است در این سه کشور، احزاب سیاسی از ویژگی برادکست واتس‌اپ برای هدف قرار دادن رای دهندگان با تبلیغات و در بعضی موارد، نفرت پراکنی استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، با این حال ماهیت رمزنگاری شده واتس‌اپ، رصد آنچه در اکوسیستم این پیام رسان می‌گذرد را برای محققان دشوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت