Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@22:46:35 GMT

کشف قاچاق زوج سالمند در مرز بازرگان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۰۷۹

کشف قاچاق زوج سالمند در مرز بازرگان

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- ماموران گمرک با استفاده از دستگاه ايکس ري و رصد محموله هاي قاچاق، يک زوج سالمند تبعه غيرمجاز خارجي را در مرز بازرگان کشف کردند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، اين زوج سالمند در محموله کاميون ترک، حامل کالاي صادراتي ماشين آلات تراشکاري پنهان شدند و قصد خروج از مرز بازرگان را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش گمرک، اين کاميون از مبدا گمرک تبريز به مقصد ترکيه کالا حمل مي کرد.
به گزارش ايرنا، گمرک بازرگان بيشترين کشفيات قاچاق انسان را در کارنامه دارد و بيشتر اين افراد تبعه کشورهاي همسايه اند. در ماه هاي اخير کودکان و سالمندان کشورهاي همسايه نيز به اين قاچاق افزوده شده است.
همچنين با الکترونيکي شدن گمرک و تجهيز اين سازمان به دستگاه هاي کنترلي پيشرفته، کشفيات قاچاق انسان در 2 سال گذشته رشد قابل توجهي داشته و ماموران گمرکات در اين مدت بيش از 550 مورد قاچاق انسان کشف کردند.
براساس اعلام سازمان جهاني گمرک (wco)، گمرک ايران رتبه نخست مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم دنيا را در مبارزه با قاچاق انواع کالا دارد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9132** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان

سرهنگ کامران خوشناموند جمعه در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: در پی وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در انبار‌های حاشیه شهرستان هندیجان موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی محل مذکور و هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل ۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۱۲ دستگاه خودرو وانت و سواری که حامل سوخت قاچاق بودند را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر در این رابطه و تحویل به مرجع قضائی، تصریح کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا و سوخت جزء اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان