Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عضو شورای شهر تهران در مورد پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام «مهندس بازرگان» توضیحاتی ارائه کرد.

احمد مسجدجامعی با اشاره به پیشنهادش مبنی بر نام گذاری خیابانی به نام «مهندس بازرگان» گفت: دقت داشته باشید که  بزرگداشت افراد،  به معنای این نیست که آنان در تمام عمرشان بی هیچ نقص و خطایی  بوده‌اند، به هر حال  به انسان غیر معصوم کم یا بیش،  انتقادهایی وارد است و بزرگداشت انسان‌ها به معنی بزرگداشت خصایص و اعمال پسندیده‌ آنان و نه به معنای بزرگداشت همه خصلت‌های آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهر تهران خیابان‌هایی به نام مبارزان مسلمان مصری گذاشته‌اند که اکنون گروه‌های تندرو و تکفیری برخی  آن‌ها را ستاره‌های تبلیغاتی خود کرده‌اند، اما به پاس مبارزاتشان علیه استعمار و استبداد از آنان تجلیل کرده‌ایم نه به پاس فرقه‌گرایی و انحراف‌های عقیدتی، گفت: در همین تهران خیابان‌هایی به نام کسانی نامگذاری شده که از دیگر کشورها هستند و اصلا ایرانی و مسلمان نبوده‌اند اما بابت مبارزه علیه نژادپرستی و استعمار از آنها تمجید و تجلیل می‌کنیم، این حتی محدود به نامسلمانان  و غیر ایرانی ها نیست.

مسجد جامعی در واکنش به برخی انتقادات در خصوص نامگذاری خیابانی به نام «مهندس  بازرگان» ادامه داد: برخی طعنه‌ها ناشی از نگاه تنگ و محدودی است که تجلیل، از افراد را تجلیل از تمامی زندگی آنان می‌داند و انتظار مقام عصمت از انسان دارند. این‌ها گمان می‌کنند سیدجمال الدین اسدآبادی، سعدی ، رازی و بوعلی که خیابان‌هایی در تهران به نام آنان است هیچ خطا و اصرار بر خطایی در زندگیشان نبوده؟ چه بسا در مورد تک تک این افراد که گفتیم بتوان نمونه‌های واضح آورد، اما آنچه در نام‌گذاری‌ها از آن تجلیل می‌کنیم بزرگ کردن خوبی‌های اینان است و این مانع نقد نیست.

 وی با بیان اینکه  مهندس بازرگان  بنا به دلایل متعدد لایق تجلیل است گفت:  یکی از این دلایل، پایین کشیدن پرچم انگلیس از تاسیسات نفتی ایران در مبارزات ملی شدن صنعت نفت و دیگری نمایندگی از سوی مرحوم امام خمینی برای ساماندهی اعتصابات مهندسان و کارگران شرکت نفت ایران در دوره انقلاب است. سوم برنامه‌ریزی و مشارکت در تاسیس سازمان آب و لوله کشی آب تهران با همکاری "مرحوم میکده" است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه  بازرگان  اولین کسی است که طرح مهمی برای حمل و نقل عمومی تهران ارائه کرد افزود: اگر این طعنه‌زنندگان برمواضع خود در خصوص عدم نامگذاری خیابانی به نام " مرحوم بازرگان" بایستند، آن وقت باید تمام خیابان‌ها و گذرهای تهران را به نام معصومین گذاشت و لا غیر .و در پایان خوب است به پیام مقام معظم رهبری پس از درگذشت مرحوم مهندس مهدی بازرگان اشاره کنیم که به عنوان یک شاهد نزدیک در باره شخصیت ،سلوک و مبارزات او گواهی داده‌اند که بازرگان یکی ازمبارزان دیرین با رژیم ستم شاهی و نیز از جمله "پیشروان ترویج و تبیین اندیشه های ناب اسلامی با زبان و منطق و شیوه نوین" بوده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال

به گزارش "ورزش سه"، شاید بتوان او را آماده‌ترین بازیکن این روزهای آبی پوشان برای حفظ جایگاه بالای جدول دانست که مقابل شمس‌آذر هم دوباره درخشید؛ بازیکنی که خیال جواد نکونام را در جناح چپ خط دفاعی استقلال راحت کرده و توانسته بازی به بازی عملکرد بهتری ارائه کند و در دفاع و حمله حضور پررنگی داشته باشد.

سید ابوالفضل جلالی با سماجت زیاد اجازه نفوذهای کمی از سمت خود را می‌دهد و کار را برای وینگرهای حریف سخت می‌کند و مهم‌تر از آن، ارسال‌های وحشتناک او تیمش را به گل می‌رساند که برابر شمس‌آذر هم این کار را انجام داد و دو پاس گل دیدنی برای مرادمند و مهرداد محمدی داشت تا در صدر جدول برترین پاسورها قرار بگیرد و تیمش هم سه امتیاز مهم کسب کند.

سید ابوالفضل جلالی غیر از عدم حضور در یک مسابقه این فصل، در 23 بازی دیگر لیگ برتر برای استقلال به میدان رفته که ثبت دو پاس گل برای او مقابل شمس‌آذر کاری کرد تا بتواند با آمار جالب توجه 9 پاس گل به صدر جدول برترین پاسورها قرار بگیرد و در کنار ریکاردو آلوز قرار بگیرد و مهندس تیمش در این فصل شود.

اما جلالی هفته آینده رقابت جذابی مقابل تراکتور و بازیکنانی که مقابل او قرار می‌گیرند خواهد داشت؛ مهره‌هایی مثل سیامک نعمتی، مهدی شیری و ... در تیم مقابل که در مسیر او در جناح چپ زمینِ استقلال هستند و نمی‌خواهند اجازه نفوذ به این بازیکن را بدهند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات