Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اظهار کرد، مشاوران امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای گفت‌وگو در خصوص کره شمالی و "خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره" با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، این دیدار همچنین می‌تواند راه را برای دیدار احتمالی میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هموار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست یکی از تازه‌ترین اقداماتی بود که در آستانه نشست کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی در آسیا، آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد.

چونگ ایوی یونگ، رییس دفتر امنیت ملی کره جنوبی با هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا و شوتارو یاچی، مشاور امنیت ملی ژاپن برای گفت‌وگو درباره نشست کیم جونگ اون و مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی دیدار کرد.

این مقامات همچین درباره نشست احتمالی ترامپ و کیم جونگ اون نیز صحبت کردند.

مشاوران امنیتی سه کشور در خصوص "خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه‌جزیره کره" گفت‌وگو کرده و بر سر اهمیت عدم تکرار اشتباهات گذشته توافق داشتند. آنان همچنین همکاری نزدیک را در این مساله خواستار شدند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی نیز به فنلاند رفت تا با مقامات سابق آمریکا و مقامات کره جنوبی مذاکره کند.

این دیدار مذاکرات سه روزه میان کره شمالی و وزیر امور خارجه سوئد را در خصوص امنیت در شبه‌جزیره کره در پی داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازی‌های سوم گروه C جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز بطور همزمان با برگزاری دو دیدار پیگیری شد.

در یکی از این دیدار‌ها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که با تساوی یک - یک به اتمام رسید تا ژاپن برای نخستین بار طعم حذف از مرحله گروهی جام ملت‌ها را تجربه کند و تاجیک‌ها به شگفتی سازی خود در این دوره از مسابقات ادامه دهند.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۵ - ۵ به پایان رسید.

با توجه به نتیجه بازی‌های امروز تاجیکستان و قرقیزستان ۵ امتیازی شدند تا به عنوان تیم‌های اول ودوم راهی مرحله بعدی شوند. ژاپن نیز با چهار و و کره جنوبی با یک امتیاز حذف شدند.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود