Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@22:15:08 GMT

فیلترینگ تلگرام صحیح نیست/ سیاست حذف نتیجه نداده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۵۲۴

فیلترینگ تلگرام صحیح نیست/ سیاست حذف نتیجه نداده است

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان استاد گروه تاریخ دانشگاه تهران در کانال تلگرامی خود متنی را پیرامون فیلترینگ تلگرام و بیهوده بودن این کار منترش کرد که در پی ملاحظه می‌کنید:
کسی فکر نکند همه آنها که از تلگرام حمایت می‌کنند، ریگی به کفششان هست، یا آن که مثلا این افراد، از جنبه‌های منفی آن غفلت دارند، یا فرضا مانند آن آقایی که امروز ادعا کرده، اینها چون عقب مانده و مرتجع‌اند، از تلگرام، این ابزار عقب مانده استفاده می‌کنند و لابد ایشان دستاورد جدی‌تری به جای تلگرام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
خیر، ما هم می‌دانیم که تلگرام، کاربردهای حرام و ضد منافع ملی هم دارد، اما این را هم می‌دانیم که این ابزار پر استفاده، امروزه مثل همه ابزارهای دو طرفه که سود و زیان دارد، نباید به خاطر زیانش حذف شود. اگر قاعده حذف درست باشد، باید خیلی چیزها را ـ مثلا تمام کارد و چنگال‌ها را ـ هم حذف کرد و برخی چیزهای دیگر را هم از بیخ و بن، نابود کرد تا فساد در میان ما خانه نکند.
مهم در اینجا این است که بتوانیم کاربری مثبت آن را توسعه دهیم، و از ضرر آن بکاهیم. مهم آن است که جنبه‌های آگاهی بخشی آن را جدی گرفته و خودمان هم از این طریق در گسترش فکر و اندیشه خودمان بهره ببریم. اصلا مهم این است که از این ابزار رقابت فکری ایجاد کنیم تا قوی‌تر شویم.
ما در سیاست حذف خود طی سه دهه، بلکه بیش از صد سال، از مبارزه با روزنامه و مجله گرفته، یا مخالفت با بلندگو و بعد رادیو و تلویزیون، و سپس نوار کاست و ویدئو و آنتن ماهواره و سی دی و غیره و غیره چه سودی بردیم که حالا قصد حذف کردن تلگرام را داریم؟
معلوم است که مخالفان ما هم از این ابزار استفاده می‌کنند، اما چرا نباید ما راه صحیح استفاده از آن را به مردم یاد دهیم. ما که به سرمایه‌های فکری خود اعتماد داریم، باید راه تبدیل آن را به خوارک فکری بیاموزیم و با این ابزار به تک تک خانه‌هایی که امروز از این ابزار استفاده می‌کنند ببریم.
و نکته اخیر این که فرضا که حذف شد، چه ابزار جایگزین دارید؟ کسانی نگران هستند که خدای ناکرده، بودن این ابزار سبب شود تا به اساس لطمه بخورد. اولا که این طور نیست، و دیگر این که اگر مشکلی در میان باشد که با این ابزار آشکار می‌شود، حتی اگر این ابزار هم نباشد، از راه‌های دیگری آن مشکلات خود را نشان خواهد داد.
طبعا باید به فکر حل مشکلات بود. بگذاریم مشکلات گفته شود تا به حل آنها فکر کنیم. بگذاریم این رسانه و موارد مشابه، برخی از خطاها را نشان دهند تا در اصلاح آنها تلاش کنیم. یک حرف منطقی این که هر وقت، ابزار بهتری آوردیم، مردم را از این ابزار جدا کرده و به استفاده از آنچه که فکر می‌کنیم دانش و تکنیک میهنی است، سوق دهیم. این چیزی است که به عقل ناقص ما می‌رسد، اگر برخطاییم ما را روشن کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)

منبع: کانال تلگرام خلاقیت بدون مرز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • بشار اسد : هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم / می‌دانیم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، اما سیاست، هنر ممکن است
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار