Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@11:34:09 GMT

کاربران ویندوز مجبورند از مرورگر اج استفاده کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۵۳۱

کاربران ویندوز مجبورند از مرورگر اج استفاده کنند؟

ساعت24-مایکروسافت قصد دارد کاربران ویندوز را به استفاده هرچه سریعتر از مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج وادار کند.

به گزارش  وب سایت تک رادار، شرکت مایکروسافت در اقدام و تغییری جدید می‌خواهد کاربران سیستم عامل ویندوز را به نصب، دانلود و استفاده از مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج ( Microsoft edge) ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین صورت که آن‌ها تنها از طریق مرورگر اختصاصی مایکروسافت قادر خواهند بود به لینک‌های برنامه Mail دسترسی یافته و آن را باز کنند.

این بدان معناست که در صورتی که کاربران از مرورگرهای دیگری همچون گوگل کروم یا فایرفاکس استفاده کنند، نمی‌توانند برروی لینک‌های برنامه Mail کلیک کرده و آن را باز کنند. بدین ترتیب مایکروسافت تصمیم گرفته است که هر چه سریع‌تر کاربرانش را به استفاده از مرورگر اختصاصی‌اش وادار کند. تقریبا می‌توان گفت که این تغییر، مشابه همان کاریست که قبلا مایکروسافت کاربران دستیار صوتی و اسپیکر هوشمند خود، کورتانا، را مجبور به استفاده از موتور جست‌وجوی بینگ کرده بود.

دونا سارکار - یکی از اعضای ارشد تیم برنامه نویسی شرکت مایکروسافت - در این باره خاطرنشان می‌کند که این تنها یک تست و آزمایش است و هنوز معلوم نیست که این ویژگی به طور صد در صد برای کاربران ویندوز ۱۰ قابل اجراست یا خیر. ما هم اکنون منتظر دریافت بازخوردهای موردنظر هستیم تا بتوانیم درمورد این ویژگی تصمیم‌گیری کنیم.

اما تحلیلگران بسیاری بر این باورند که مایکروسافت به طور قطع، بازخوردهای منفی از سوی کاربران ویندوز دریافت خواهد کرد چرا که بسیاری از آن‌ها مرورگرهای اینترنتی دیگری را به صورت پیش فرض برای خود و رایانه‌شان تعیین کرده‌اند و انتخاب نوع مرورگر باید برعهده خودشان باشد. این در حالیست که مایکروسافت همواره در تلاش بوده است تا کاربران ویندوز ۱۰ را متقاعد کند مایکروسافت اج را جایگزین کروم یا فایرفاکس کنند.

انتهای پیام

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت

ایتنا - ​​​​​​​طبق اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای، مایکروسافت ۱۵۰ آسیب‌پذیری شامل ۶۷ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است.

مایکروسافت یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود که توسعه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز و بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای مورد استفاده کاربران رایانه‌های ویندوزی همچون مجموعه برنامه‌های مایکروسافت آفیس است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکتی که سرانجام مایکروسافت شد، نخستین بار توسط بیل گیتس(Bill Gates) و پل آلن(Paul Allen) در البوکرکی نیومکزیکو در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد. نخستین نسخه سیستم عامل توسعه داده شده از سوی مایکروسافت، ویندوز۱.۰ بود که یک سیستم‌عامل ۱۶ بیتی بود.

در واقع آنچه باعث شد مایکروسافت اکنون یک افسانه باشد، از الهام گرفتن از ایده پل آلن به وجود آمد. در سال ۱۹۷۵ بیل گیتس دانشجوی کارشناسی دانشگاه هاروارد بود و پل آلن به عنوان یک برنامه نویس برای شرکت هانی‌ول (Honeywell) کار می‌کرد.

در این راستا مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از رفع ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی مایکروسافت خبر داده است.

درباره جزئیات این امر گفته شده که در اصلاحیه امنیتی ۹ ماه آوریل ۲۰۲۴، مایکروسافت ۱۵۰ آسیب‌پذیری شامل ۶۷ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است. از بین این ۱۵۰ آسیب‌پذیری، ۳ مورد با شدت بحرانی ارزیابی شده‌اند. طبق گزارش مایکروسافت در این به‌روزرسانی ماهانه دو آسیب‌پذیری روز صفرم که به صورت فعال در حال بهره‌برداری بوده، رفع شده‌اند.

بنابراین شرکت مایکروسافت به کاربران خود توصیه کرده است که به‌روزرسانی محصولات تحت تأثیر را در اسرع وقت انجام دهند.

گفتنی است سال گذشته هم ۵۹ آسیب پذیری در به روزرسانی مایکروسافت رفع شد. در اصلاحیه امنیتی ۱۲ ماه مارچ ۲۰۲۴، شرکت مایکروسافت ۵۹ آسیب‌پذیری شامل ۱۸ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است. از بین این ۵۹ آسیب‌پذیری، ۲ مورد با شدت بحرانی و ۵۷ مورد با شدت بالا ارزیابی شده‌اند.

طبق گزارش مایکروسافت در این به‌روزرسانی ماهانه هیچ آسیب‌پذیری روز صفری که از آن بهره‌برداری شده یا به‌صورت عمومی منتشر شده باشد، وجود ندارد. این شرکت هم در آن زمان به کاربران خود توصیه کرد که به‌روزرسانی محصولات تحت تأثیر را در اسرع وقت انجام دهند.

دیگر خبرها

  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • ویندوز ۱۱ به قابلیتی مشابه macOS مجهز شد
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • برطرف شدن ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت
  • رفع ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی مایکروسافت
  • مدیرعامل اسنپ: قطع سهمیه سوخت رانندگان موجب تورم می‌ شود
  • مدیرعامل اسنپ: محرومیت کاربران راننده‌ تاکسی‌های اینترنتی از حق قانونی سهمیه سوخت تبعات متعددی دارد