Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به تهدیدات گسترده ‌اخیر درباره سوءاستفاده و نفوذ از طریق پروتکل‌ RDP از جمله شناسایی آسیب‌پذیری CredSSP و انتشار باج‌افزارهای مختلف از طریق این پروتکل،‌ تمرکز بیشتری در رصد فعالیتها و حملات بر این بستر از طریق مرکز ماهر صورت گرفته است. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات نظرات

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ در این بین نتایج اولیه بررسی منجر به شناسایی شماری از آدرسهای IP داخل و خارج از کشور شده است که به نحوی مورد سوءاستفاده قرار گرفته و درحال تلاش برای آسیب‌رسانی و ورود به سامانه‌ها از طریق این پروتکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اطلاع‌رسانی و پیگیری رفع آلودگی یا سوءاستفاده از این IPها از طریق مالکان آدرسهای داخلی توسط مرکز ماهر در حال انجام است.

همچنین مکاتبه با CERTهای ملی کشورهای خارجی برای مقابله در جریان است؛ بار دیگر تأکید می‌شود به منظور رفع تهدید به ویژه در ایام تعطیلات نوروز از قرار دادن سرویس RDP و سایر پروتکلهای دسترسی راه‌دور نظیر telnet و SSH بر روی شبکه اینترنت اکیدا خودداری کنید و درصورت نیاز، دسترسی به این سرویسها را تنها بر بستر VPN یا برای آدرسهای مبداء مشخص و محدود برقرار کنید.

انتهای پیام/

R1012190/P1012122/S7,86/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا" تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند، این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری