Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@14:06:35 GMT

طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۶۸۹

طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آغاز شد

به گزارش ایسکانیوز ، مسعود حبیبی در ارتباط با هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهارداشت: این طرح از امروز در بیش از 800 پست در سراسر کشور اجرا می‌شود و تا 14 فروردین 97 با مشارکت حدود 20 هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح به طور کلی در 4 حوزه سلامت ایمنی، موضوعات فرهنگی و اطلاع رسانی در نظر گرفته شده که بخش سلامت شامل اقداماتی همچون تست فشار خون مسافران، توزیع بروشور و آگاه سازی جوانان از موضوعاتی همچون ایدز و اعتیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد:بخش ایمنی در این طرح شامل برگزاری کمپین نه به تصادفات( طرح بهرفت)، اعلام نقاط پرخطر جاده‌ها و ایجاد فضایی برای استراحت رانندگان است که البته بخش طرح بهرفت خود به دو بخش مسابقه پیامکی و امضای میثاقنامه به صورت مکتوب و مجازی برای داشتن سفری کم خطر و رانندگی صحیح است.

حبیبی عنوان کرد: بخش فرهنگی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز شامل برپایی خیمه‌های نماز و فضای دوستدار کودک همچنین برگزاری جشنواره و ارائه کتاب‌های فرهنگی است. همچنین بخش اطلاع رسانی شامل معرفی هلال احمر، بخش مجازی و سایت بهرفت در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نمایش توان عملیاتی تیم های بشردوستانه این سازمان در حمایت از زندگی و سلامت انسانها، استفاده ‌از فناوری‌های نوین در تامین ‌امنیت ‌روانی ‌وکاهش ‌تلفات ‌انسانی مسافران،ﺗﺮویﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﭘیﺸﮕیﺮی از طریق ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ آﮔﺎﻫی ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣی مردم در اﻣﺮ ﺣﻮادث و ﺳواﻧﺢ، مشارکت حداکثری جوانان درارتقاء کیفیت و اثرگذاری فعالیت های طرح در بین هموطنان و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سازمان در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در سطح ملی و بین المللی از مهمترین اهداف طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر خاطرنشان کرد: در مورد کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای با استفاده از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و … با دعوت از مردم برای پیوستن به آن، در صدد یادآوری نکات لازم ایمنی در هنگام رانندگی به مسافران و در نتیجه کاهش هرچه بیشتر تصادفات در جاده ها و پیشگیری از تبعات خانوادگی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و … این معضل بوده‌ایم که طی دو روز گذشته بیش از 26 هزار نفر اعم از نمایندگان مجلس، استانداران و خبرنگاران و ... به آن پیوسته‌اند.

701

طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳