Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@06:30:32 GMT

نوشدارو بعد از مرگ کی‌روش/ کمی دیر نشده؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۷۱۰

ساعت24-  با اعلام رسمی فدراسیون جهانی فوتبال، مسابقات جام‌جهانی روسیه به کمک داور ویدیویی مجهز خواهد شد.

 سیستم بازبینی تصاویر از سال گذشته در برخی کشورهای اروپایی آزمایش شده که موافقان و مخالفان زیادی داشته است؛ برخی از آن دفاع می‌کنند چون معتقدند این پدیده به برقراری بیشتر عدالت در زمین بازی کمک می‌کند، اما برخی دیگر منتقد آن هستند، چرا که عقیده دارند توقف‌های پیاپی یک مسابقه فوتبال از جذابیت آن می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارلوس کی‌روش اما در دسته موافقان می‌گنجد. سرمربی تیم ملی کشورمان اخیرا در مصاحبه‌ای با دفاع از کمک داور ویدیویی گفته بود اگر این فناوری در جام‌جهانی قبلی هم مورد استفاده قرار می‌گرفت، نتیجه بازی ایران و آرژانتین تغییر می‌کرد.

حتما به یاد دارید که در نیمه دوم آن مسابقه زابالتا روی اشکان دژاگه مرتکب خطای پنالتی شد، اما داور از اعلام ضربه پنالتی خودداری کرد. به این ترتیب ایران بهترین فرصت برای جلو افتادن از آرژانتین را از دست داد تا لیونل مسی در ثانیه‌های پایانی با یک گل استثنایی کار را به سود آلبی‌سلسته تمام کند.

بازی با آرژانتین البته اولین باری نبود که کی‌روش در مرحله نهایی جام‌جهانی از ناحیه اشتباهات داوری متضرر می‌شد.

در حقیقت آنچه باعث شد دوران کار او با تیم ملی پرتغال خیلی زودتر از حد موعد به پایان برسد و او سر از ایران در بیاورد، وقوع یک اشتباه بزرگ داوری بود. موضوع به جام‌جهانی 2010 برمی‌گردد.

در مرحله یک‌هشتم نهایی آن تورنمنت، تیم ملی پرتغال با هدایت کی‌روش به مصاف اسپانیا رفت و با یک گل مغلوب شد.

تصاویر آهسته تلویزیونی اما نشان می‌داد گل پیروزی‌بخش داوید ویا در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

پرتغال بازی را با همان یک گل باخت و اسپانیا تا فتح جام پیش رفت؛ آنچه باعث شد حسرت کی‌روش بیشتر شود.

به هر حال او با توجه به تجارب تلخش از دو جام‌جهانی قبلی، این بار به شدت از حضور کمک داور ویدیویی در مسابقات استقبال کرده؛ حالا باید ببینیم در بازی‌های ایران در جام‌جهانی روسیه اصلا اتفاقی رخ خواهد داد که ویدیوچک تعیین‌کننده باشد یا نه؟

همشهری ورزشی

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن آلومینیوم: بینی‌ام شکست، داور گفت بلند شو!

به گزارش "ورزش سه"، ابوالفضل سلیمانی که به عنوان یار تعویضی در بازی عصر یکشنبه برای آلومینیوم اراک به میدان رفت و مقابل ذوب‌آهن بازی کرد، در دقایق پایانی دچار مصدومیتی شدید از ناحیه بینی شد.

سلیمانی که بعد از مصدومیت شدید از ناحیه بینی و خونریزی شدید لباس خود را نیز تعویض کرد، حالا نسبت به اینکه داور وسط این صحنه را خطا هم اعلام نکرده، ناراحت است. او بعد از پایان دیدار با ذوب‌آهن در میکسدزون ورزشگاه فولادشهر در جمع خبرنگاران گفت:  به تیم ذوب‌آهن تبریک می‌گویم اما فکر می‌کنم این صحنه از دید داور دور ماند. قبل از آنکه گل اول را دریافت کنیم، آقای گرامی موقع کرنر با آرنج به صورتم زد و می‌بینید که دماغم شکسته و کج شده است.

او ادامه داد: دوست ندارم درباره داوری حرف بزنم و محروم شوم، اما این صحنه از دید او دور شد. من حتی به او گفتم که لباسم را تعویض کردم و خونریزی دارم. ایشان گفت بلند شو، گفتم نمی‌‌توانم بلند شوم! دوست ندارم به داوری ایرادی بگیرم، اما نمی‌دانم چه شد که خطا هم نگرفتند! خودتان هم می‌بینید که بینی‌ام چه شده است.

مدافع آلومینیوم درباره شرایط بازی با ذوب‌آهن تاکید کرد: کل بازی دست ما بود و می‌توانستیم برنده باشیم. بدشانسی آوردیم که دقایق پایانی بازی و بعد از این صحنه‌ای که برایم پیش آمد گل خوردیم.

سلیمانی در پایان افزود: بینی من را ببینید و خوب تصویر بگیرید. خیلی بد شکسته است. نمی‌دانم چه شد که از دید داور خارج ماند. به برانکارد می‌گفت سریع‌تر برو، گفتم سرم گیج می‌رود. به داور گفتم که خونریزی دارم اما می‌گفت سریع بلند شو و به بیرون برو!

دیگر خبرها

  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • ‏ مکالمه ‏VAR‏ ال‌کلاسیکو: گل قطعی نیست، ادامه بازی!‏
  • پسر خداداد افشاریان در لیگ یک رکورددار شد!
  • بازیکن آلومینیوم: بینی‌ام شکست، داور گفت بلند شو!
  • اعتراض تند ذوبی‌ها: پنالتی بود آقای داور!