Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:47:16 GMT

تلاش مسئولان کنگاوری برای استقبال از مهمانان نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۷۹۸

تلاش مسئولان کنگاوری برای استقبال از مهمانان نوروزی

کرمانشاه- ایرنا- شهرستان کنگاور دیار سنگ و آب؛ در بهار دل انگیز، با همت و تلاش مسئولان برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شده است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و به دلیل داشتن آثار تاریخی فراوان و جاذبه های طبیعی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری استان همواره مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معبد آناهیتا به عنوان دومین بنای سنگی کشورمان بعد از تخت جمشید در شهر کنگاور قرار دارد که هر سال مورد توجه گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور قرار می گیرد.

**ساماندهی معبد آناهیتا
رئیس شورای شهر کنگاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ایجاد بسترهای گردشگری زمینه ساز حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود، گفت: شهر تاریخی کنگاور ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد و باید در این راستا به توسعه دست پیدا کنیم.
'سوسن سلیمان آبادی' بیان می کند: شهرداری و شورای شهر کنگاور آماده هرگونه همکاری با پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا، میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری است و جلسات مشترک را به همین منظور آغاز کرده ایم.
وی با بیان مهم خواندن موضوع گردشگری در شهرستان کنگاور، اظهار کرد: در این حوزه ساماندهی معبد آناهیتا باید در اولویت قرار بگیرد.

**توسعه گردشگری شهری در اولویت است
شهردار کنگاور نیز در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا، که صنعت گردشگری شهرستان به چه اندازه برای شهرداری دارای اهمیت است، با بیان اینکه ایجاد بسترهای گردشگری زمینه ساز حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که گردشگری باید در اولویت قرار گیرد، چرا که گردشگری موارد و لوازم دیگری را در حوزه درآمد پایدار به دنبال خواهد داشت.
رامین صادقی افزود: در نخستین بازدیدی که از محوطه تاریخی معبد آناهیتا داشتم، برخی از مشکلات آن که شهرداری قادر به رفع آنها بود در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: ساختمان هایی که در سال های گذشته در ضلع جنوب و جنوب شرقی معبد آناهیتا به صورت نیمه کاره تملک شده بودند، جلوه بسیار بدی به این اثر تاریخی داده بود، که هموارسازی و تسطیح این محوطه باستانی توسط واحد عمران شهرداری انجام شد.
وی در پاسخ به این سوال که چه اقدام های در راستای توسعه گردشگری شهری صورت گرفته، گفت: نورپردازی دیوار ضلع شمال غربی معبد آناهیتا، هرس درختان و روشنایی پیاده رو معبد در ورودی این بنا از جمله کارهای شهرداری کنگاور در راستای توسعه گردشگری بوده است.
شهردار کنگاور همچنین در ادامه اظهار داشت: آسفالت و لکه گیری خیابان های سطح شهر، گل کاری میادین، بلوارها و بوستان ها، خرید و نصب صندلی، سطل زباله، ست های ورزشی و چراغ های روشنایی و تجهیز مبلمان شهری، نورپردازی میادین و معابر، رنگ آمیزی و طراحی تندیس میادین و جداول و رفت و روب های محله ای از مهمترین اقدام های شهرداری برای استقبال از نوروز 97 بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنگاور نیز با اشاره به اینکه کنگاور از شهرهای ورودی استان کرمانشاه است که شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد، بیان کرد: از آثار تاریخی و به نام کنگاور به معبد آناهیتا، گودین تپه، پل تاریخی کوچه، خانه تاریخی ساری اصلانی، سه حمام دوران قاجار و 160 محوطه، اثر و تپه تاریخی در این شهرستان می توان اشاره کرد که تا به امروز 120 مورد از محوطه‌های تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده‌اند.
منوچهر پاشایی با اشاره به شعار نوروز امسال کنگاور با عنوان نوروزی شاد و مفرح و خاطره انگیز، اظهار کرد: گروه موسیقی در معبد آناهیتا به اجرای برنامه می پردازند و با توجه به حادثه تلخ زلزله آبان ماه در کرمانشاه که مردم لحظات سختی را گذراندند و عزادار بودند سعی داریم که با اجرای برنامه های متنوع نوروز شادی برای مسافران فراهم کنیم.
وی همچنین با اشاره به همکاری اعضای ستاد خدمات سفر در شهرستان از تجهیز پنج مدرسه و خانه معلم برای اسکان مسافران نورزی سال جدید خبر می دهد.

**بازدید 20 هزار گردشگر از معبد آناهیتا
مدیر پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا کنگاور نیز با اشاره به اینکه بسیاری از گردشگران و مسافران از شهر کنگاور عبور می‌کنند، اظهار داشت: آن‌ طور که باید به گردشگران داخلی و خارجی در کنگاور خدمات ارائه نشده است، به‌ عنوان مثال در ورودی این شهر از تابلوهای راهنما مناسب استفاده نشده و گردشگران حتی برای پیدا کردن مسیر خود تا معبد آناهیتا با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
بابک طاهریان با تقدیر از عملکرد شورا و شهرداری کنگاور به خاطر توجه ویژه به معبد آناهیتا، از اجرای برنامه های متنوع در معبد آناهیتا خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شامل گیوه؛ گلیم، سفال و نان ساجی و تافتون سوغات مخصوص کنگاور و برپایی سیاه چادرها عشایر از جمله این برنامه هاست.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در محوطه معبد آناهیتا خبر می دهد و می گوید: پخت انواع غذاهای محلی، اجرای تئاتر خیابانی، اجرای گروه موسیقی، برپایی سفره هفت سین و مسابقه طناب کشی از جمله برنامه های این جشنواره است.
طاهریان در ادامه افزود: در سال جاری حدود 20 هزار گردشگر از معبد آناهیتا بازدید کرده‌اند، که حدود 2 هزار نفر از آنها خارجی بودند.
وی ادامه می دهد: پیش‌ بینی ما برای سال آتی جمعیت 25 هزار نفری است و آماده‌ایم تا از این جمعیت استقبال خوب و باشکوهی داشته باشیم.
8066/7447

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كنگاور نوروز 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس، گفت: جشن نوروزگاه به مناسبت آغاز بهار طبیعت و میلاد امام حسن مجتبی (ع) در محل باغ تاریخی گلشن با حضور خیل عظیم مردم و مسافران نوروزی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این مراسم در محوطه بیرونی ضلع جنوب شرقی باغ گلشن و در روبه‌روی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی با حمایت غرفه‌داران نمایشگاه و اهدای جوائز در قالب بن خرید صنایع‌دستی و با اجرای هنرمندان تئاتر، طنزپردازان و اجرای قطعات موسیقی توسط هنرمندان شهرستان طبس برگزار شد که مورد توجه و استقبال مردم و گردشگران قرار گرفت. 

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: از ابتدای سال جدید مراسم جشن‌های عیدانه هر شب در محل ورودی اصلی باغ گلشن با همت شورای اسلامی و شهرداری طبس برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: باغ گلشن یکی از باغ‌های نادر ایرانی، بسیار زیبا و تاریخی است که آب دائمی در آن جریان دارد این باغ بر اساس نمونه چهار باغ و برگرفته از آیات قرآنی درباره بهشت است که دو نهر آب روان و دائمی در آن جریان دارند و متعلق به دوره افشاریه – زندیه است و توسط میرحسن خان، سومین حاکم طبس، از سلسله خوانینی که به وسیله نادرشاه به حکومت طبس منصوب شدند، ایجاد شده است.

عرب بیان کرد: این باغ ارزشمند و زیبا با شماره 1310 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری استان برگزار شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی نیز گفت: کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری استان در هفتمین روز از بهار 1403 در بیرجند برگزار شد. 

 مرتضی عربی بیان کرد: این کارگاه که با حضور تعدادی از فعالین این صنعت از جمله دهیاران، راهنمایان گردشگری، مدیران مجتمع‌های گردشگری برگزار شد. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی افزود: کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری با تدریس بابک مغازه‌ای از مدرسین برجسته گردشگری کشور با سرفصل‌هایی همچون معرفی جاذبه‌ها و محصولات گردشگری، چگونگی داشتن یک روستای گردشگری، اصول طراحی و برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری و مدیریت کسب و کارهای گردشگری، خصوصیات یک کسب و کار موفق و پایدار گردشگری روستایی و شناخت درست و بهینه مشتریان و شیوه ارتباط با آنها ارائه و تدریس شد.  

مرتضی عربی گفت: این کارگاه با هدف ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری در استان برگزار شد و برنامه‌های توانمندسازی فعالین و جوامع محلی در حوزه گردشگری در اولویت آموزش استان خواهد بود.  

وی افزود: این کارگاه با همت و کمک بخش خصوصی مجتمع گردشگری بادامشک بیرجند و موسسه آموزشی علوم خیام بیرجند برگزار شد و بیش از 30 نفر از علاقه‌مندان در آن حضور داشتند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • مشکلات گردشگری کاشان از زبان مسافران+فیلم
  • دهیاران خوزستان میزبان مهمانان نوروزی می‌شوند
  • برپایی سیاه چادر در ورودی دزفول برای استقبال از مهمانان نوروزی
  • تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان باید برای استقبال از مهمانان نوروزی پای کار باشند
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس
  • استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های منطقه ۹ اصفهان
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان
  • قلعه جونقان پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز