Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@12:28:46 GMT

افزایش 25 درصدی کمک های مردمی در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۸۳۷

محمد کلامی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به دستاوردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره)استان در سال ۹۶، اظهار کرد: سال جاری کمک‌‌ها و مشاکت مردمی در تمامی سرفصل ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، حدود چهار هزار و 200 شغل پایدار برای اعضای خانواده های تحت پوشش ایجاد شده و بالای پنج هزار نفر در قالب شغل زیارت به مشهد مقدس و عتبات اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: طی سال ۹۶ حدود 16 هزار خانه برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بهسازی و نوسازی شده و روزانه به طور متوسط دو مسکن برای مددجویان به بهره برداری رسیده است.   کلامی، با بیان این‌که در آستانه عید نوروز کمک‌های جمع آوری شده جشن نیکوکاری در قالب بسته های حمایتی در اختیار مددجویان قرار می گیرد، اظهار کرد: مقرر شده برابر با مستمری اولیه، عیدی مددجویان کمیته امداد نیز پرداخت شود، بسته های عیدانه شامل پوشاک، خوراک، نیازهای شب عید و کمک های مردمی است.   مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به این‌که در استان یک هزار و یک نفر خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان هستند، گفت: کمک‌های نقدی تمامی خانواده‌های تحت پوشش از جمله نیاز‌های شب عید تامین می‌شود، در قالب جشن نیکوکاری نیز برای هر خانواده 200 هزار تومان کمک نقدی و غیر نقدی پرداخت می شود که در مجموع مبلغ این کمک‌ها 20 میلیارد تومان برآورد شده است.   وی افزود: مددجویان کمیته امداد خمینی استان برابر با مستمری، عیدانه دریافت می کنند، در قالب یارانه ها، عیدی و مستمری به مبلغ چهار میلیارد تومان در بین مددجویان توزیع می شود.   کلامی، با بیان این‌که از اول تا سی ام اسفند ماه ۵۶ پایگاه در استان برای جشن نیکوکاری مستقر شده است، عنوان کرد:  از اول اسفند ماه در مدارس استان، معابر و خیابان‌ها و محل نماز جمعه‌ها پایگاه‌ها برای جمع آوری کمک های مردمی ایجاد شده و در تبریز نیز هشت پایگاه مستقر شده است، اگر فردی به پایگاه ها دسترسی نداشته باشد می تواند با شماره گیری *8877*1# کمک نقدی خود را واریز کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مرادی پویانی ظهر دوشنبه در دیدار با منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و حمایت کمیته امداد از ۲۷ هزار خانواده‌ی مددجو در استان گفت: پیشتاز بودن کمیته امداد استان نیز در حوزه‌ی مسکن با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته، اختصاص ۷۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال نیازمندان، پرداخت ۱۹ و نیم میلیارد تومان ودیعه‌ی مسکن و پرداخت جهیزیه به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج در استان در سال گذشته بخشی از عملکرد این نهاد در خدمت به مردم استان بوده است.

وی گفت: قطعاً حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد منجر به تحولات عظیم در این نهاد به خصوص در حوزه خودکفایی می‌شود.

کد خبر 6085628

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز