Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، رامین حاتمی مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران  با اعلام این خبر افزود : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تولید حداکثری روزانه 277 میلیون متر مکعب گاز معادل 30 درصد مصرف گاز کشور را تامین می‌نماید. از حیث تعهدات تولید تکلیفی گاز نیز 96 درصد آن محقق شده که چهار درصد باقیمانده به جهت راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و اولویت تولید از مخازن مشترک در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی اظهار داشت :این شرکت  در سال 1396 موفق شد با تولید روزانه 229 هزار بشکه نفت به رکورد تولید از میادین مشترک نفتی دست یابد. در این زمینه می توان به تولید روزانه 33 هزار بشکه نفت از میدان پایدار غرب اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت هزار بشکه در روز افزایش داشته است. همچنین بیش از یک سال تولید زودهنگام  و بدون وقفه از میدان مشترک آذر را تجربه کند. میزان برداشت از این میدان مشترک در ابتدای سال 96 به میزان 15 هزار بشکه در روز بود که هم اکنون تولید آن به روزانه 30 هزار بشکه ارتقاء یافته است.

بر اساس این گزارش : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، 23 طرح را در بخش‌های بالادستی و میان دستی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی معرفی کرده است که ارزش آنها به 5 میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد. سهم این شرکت از تفاهمنامه‌های امضا شده شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی و خارجی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی 13   فقره MOU است؛ اما در کنار این تفاهمنامه‌ها، دفتر سرمایه‌گذاری این شرکت محل برگزاری جلسه‌های فشرده با شرکتهای متقاضی داخلی و خارجی برای اجرای پروژه در قالب EPCF و EPDF است؛ ارزش این پروژه‌ها حدود  4 میلیارد دلار است. با برنامه ریزی و تمرکز بر تولید از میادین مشترک در این سال موفق به امضای قرارداد توسعه دو میدان مشترک آبان و پایدار غرب با شرکت روسی ZN در قالب قراردادهای جدید امضاء و نهایی شد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پارس جنوبی دلار قم گاز نفت مناطق مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۷۰ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال به دنبال بارندگی‌های فروردین‌ماه و نیمه اول اردیبهشت‌ماه بیش از 70 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های مختلف آبخیزداری استان مهار شده است.

وی با اشاره به احداث بیش از دو هزار و 300 سازه آبخیزداری در استان گفت: در بارندگی‌های فروردین بیش از 7 میلیون مترمکعب رواناب مهار و مدیریت شد. از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون نیز در پی‌بارندگی‌های مناسبی که رخ داد بیش از 64 میلیون متر مکعب رواناب مدیریت شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیشترین حجم مدیریت رواناب در اردیبهشت ماه را مربوط به شهرستان نهبندان با حجم 9 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: کمترین میزان مدیریت نیز مربوط به شهرستان خوسف با حجم حدود 3 میلیون متر مکعب بوده است.

وی درباره میزان حجم کنترل رواناب در سازه‌های آبخیزداری طبس به عنوان بحرانی‌ترین شهر استان از نظر پیامدهای خشکسالی اظهار داشت: در بارندگی‌های نیمه اول اردیبهشت در این شهرستان که دارای 196 سازه آبخیزداری است حدود 9 میلیون مترمکعب رواناب مدیریت شد. سازه‌های آبخیزداری علاوه بر مدیریت رواناب‌ها در کنترل و مهار سیل نیز نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان