Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت، مهم ترین برنامه پیش رو در سال ۹۷ را بازنگری و اجرای جامع برنامه های سلامت کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا رئیسی در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به کارکنان حوزه بهداشت کشور، مهم ترین برنامه پیش رو در سال ۱۳۹۷ را بازنگری و اجرای جامع برنامه های سلامت کشور برای آحاد ملت شریف ایران عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرده است: بدون شک زندگی با کیفیت، سلامت و شاد می تواند انسان هایی متخصص و مولد را به عنوان سرمایه هایی بی بدیل برای جامعه تربیت کند و این مهم مرهون ارتباط صحیح و تخصصی تیم بهداشت با عامه مردم است.

معاون بهداشت در این پیام خاطر نشان کرده است: کارنامه بهداشت در سال پیش رو با استقرار و اجرای نظام پایش و ارزشیابی خدمات سلامت، اصلاح و توسعه برنامه پزشک خانواده و تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت بیش از پیش خواهد درخشید.

متن کامل پیام نوروزی معاون بهداشت به این شرح است:

همکاران عزیزم

حلول بهار فرصت مغتنمی است تا به نشانه قدردانی دست تک تک خادمان حوزه بهداشت را بفشارم.

خداوند متعال را شاکرم که امکان خدمت در عرصه گسترده بهداشت را براین بنده حقیر ارزانی داشت، باشد که به شکرانه این نعمت الهی روح تازه ای از سلامت و نشاط را در کالبد ایران عزیز بدمیم .

بدون شک زندگی با کیفیت، سلامت و شاد می تواند انسان هایی متخصص و مولد را به عنوان سرمایه هایی بی بدیل برای جامعه تربیت کند. این مهم مرهون ارتباط صحیح و تخصصی تیم بهداشت با عامه مردم است.

مهم ترین برنامه پیش رو در سال ۱۳۹۷ بازنگری و اجرای جامع برنامه های سلامت کشور برای آحاد ملت شریف ایران است.

آنجا که باروری سالم تا تولد نوزادی کامل پشتیبانی می گردد یا زمانیکه پرورش کودکان، نوجوانان و جوانان در سلامت روانی و اجتماعی و توجه به تغذیه سالم و آموزش سلامت مورد حمایت قرار می گیرد، آنجا که از میانسالان به عنوان سرمایه های ارزشمند اجتماع یاد می شود و با انتشار بیماریهای نوظهور و بازپدید مقابله می شود، هر جا که از کرامت سالمندان یاد شود و بیماریهای غیر واگیر با جدیت رصد می شود تلاش های مجدانه و بی وقفه تمامی همکاران حوزه بهداشت در سراسر کشور نمایان می گردد.

این تلاش های خالصانه بدون ایجاد زیر ساخت های علمی و فناوری و بهره مندی از علوم روز میسر نیست.

امیدوارم در سال جدید با استفاده از تمام ظرفیت های علمی و تخصصی خود در مسیر ایجاد رضایتمندی ملت بزرگوار ایران بکوشید.

کارنامه بهداشت در سال پیش رو با استقرار و اجرای نظام پایش و ارزشیابی خدمات سلامت، اصلاح و توسعه برنامه پزشک خانواده و تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت بیش از پیش خواهد درخشید. در این کارنامه برای تک تک شما عزیزان و سروران تکالیف و مسئولیت هایی متصور است که جز با عشق و اراده شما به سرانجام نمی رسد.

در پایان برای همه مردم ایران سالی توام با سلامتی و سرشار از ایمان به خدا، افکاری سازنده، عملکردی شایسته، اراده ای آهنین و آینده ای روشن آرزومندم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد ماموریت فوریت های پزشکی در کردستان

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ فریدون عبدالملکی در مورد اجرای طرح سلامت نوروزی که از 24 اسفند تا نهم فروردین ماه جاری این گونه بیان کرد و اظهار داشت: با بسیج امکانات، تجهیزات و نیروهای ۴۰ پایگاه اورژانس جاده ای، ۲۹ پایگاه اورژانس شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۹  ایستگاه سلامت در حوزه اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه،  93 مورد مراجعه به ایستگاه سلامت انجام شده است.

وی گفت: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی، 3 هزار و ۶۴۲ مورد ماموریت شامل 2 هزار و ۳۷۴ مورد ماموریت شهری و یک هزار و ۲۶۸ ماموریت جاده ای بوده که از این تعداد نیز 3 هزار و ۱۶۵ مورد برای حوادث غیر تصادفی و ۴۷۷ مورد دیگر برای حوادث تصادفی بوده است.

عبدالملکی افزود: همچنین در اجرای طرح سلامت نوروزی، یکهزار و ۵۰۰ مورد اعزام مصدومین به مراکز درمانی انجام شده که از این تعداد یکهزار و ۱۰۱ مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و 399 مورد مربوط به حوادث تصادفی بوده که از این تعداد هم 292 مورد درمان در محل انجام گرفته و از این تعداد نیز 263 مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و 29 مورد مربوط به حوادث تصادفی بوده است و همچنین، دو ماموریت اورژانس هوایی و ۱۳ هزار و ۵۵۰ مورد با مرکز دیسپچ اورژانس به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: از اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه گذشته تا نهم فروردین ماه جاری ۹۹ هزار و ۷۵۶ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که ۸۳ هزار و ۲۳۶ نفر به صورت سرپایی معالجه و درمان شدند و ۱۶ هزار و ۵۲۰ نفر نیز بستری شدند که از این تعداد نیز دو هزار و ۹ مورد عمل جراحی انجام شده و برای ۳۰ نفر دیگر احیای قلبی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه به اقدامات حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان در طول اجرای طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح ۴۸۱ مورد بازدید از مراکز دارویی، ۸۲ مورد بازدید از کارخانجات مواد غذایی، ۱۳۲ مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی و ۷۲ مورد پلمپ و توقیف فعالیت مواد غذايي و ۱۴۲ مورد رسیدگی به شکایات سامانه ۱۹۰ به ثبت رسیده است.

عبدالملکی در ادامه به عملکرد معاونت بهداشتی دانشگاه در طول اجرای طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: از ۲۴ اسفندماه گذشته تا نهم فروردین ماه جاری10 هزار و ۷۰۶ مورد بازدید بهداشتی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان انجام شده که از این تعداد 49 مورد معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی، 11 مورد پلمپ، ضبط و معدوم سازی نزدیک به 16 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد و صدور یکهزار و ۵۶۰ مورد اخطاریه به متخلفان بهداشتی توسط همکاران ما در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۴ واحد صنفی متخلف بهداشتی در نیشابور
  • اجرای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد ماموریت فوریت های پزشکی در کردستان
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون