Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان مرزي آستارا گفت: طي سالي که گذشت؛ با طرح ها و برنامه ريزي هاي انجام شده، بستر مناسب ذهني براي سرمايه گذاران فراهم و اعتماد عمومي را جلب کرديم.

يونس رنجکش عصر يکشنبه در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز رشت و ديدار با خبرنگاران اين رسانه اظهار کرد: بطور جدي، نيازمند اعتماد سرمايه گذاران به سيستم اداري هستيم و در اين مسير، رسانه ها بايد کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اهميت معرفي ظرفيت هاي گيلان و فضاهايي که مي تواند براي ايجاد آرامش و ثبات امنيت سرمايه گذاري مدنظر باشد، نقش رسانه ها را در اين ارتباط مهم ارزيابي و اضافه کرد: در بسياري از حوزه هاي توسعه اي، دچار غفلت برنامه ريزي هستيم و نتوانسته ايم از ظرفيت هاي استان بطور شايسته و بايسته بهره بگيريم.
فرماندار آستارا، اين شهرستان مرزي را مينياتوري از فرصت هاي سرمايه گذاري و ظرفيت هايي که در کشور وجود دارد، عنوان و خاطرنشان کرد: تمام ظرفيت هاي گيلان و کشور، در آستارا نيز وجود دارد و بايد به اين شهرستان و پتانسيل هاي آن، به طور شايسته نگريست.
رنجکش با تأکيد بر اينکه نيازمند نگرشي جديد متناسب با شناخت ظرفيت هاي موجود و ايجاد بستر سرمايه گذاري هستيم، گفت: امروز ديگر نگاه سنتي گذشته در حوزه تجارت، جوابگو نيست و نيازمند ظرفيت سازي ها در بحث صنايع تبديلي در آستارا هستيم.
وي با اشاره به وجود سه گمرک، ارتباط مرزي و نيز ارتباط ريلي در آستارا، بر ضرورت بهره گيري از ظرفيت صنايع تبديلي تاکيد و خاطرنشان کرد: بسياري از محصولات ما به صورت خام از طريق مرزهاي آستارا خارج و با برندهاي کشورهاي ديگر و بسته بندي آنها ، به بازارهاي مصرف عرضه مي شود حال اينکه در صورت استفاده از ظرفيت صنايع تبديلي در حوزه هاي مختلف بويژه کشاورزي، هم در حوزه صادرات ملي و هم در حوزه اشتغال آفريني برگ برنده در اختيار ما خواهد بود.
رنجکش افزود: نيازمند سرمايه گذاراني هستيم که در حوزه خدمات تجاري، حضوري موثر داشته باشند چراکه در سايه اين مهم، خدمات گردشگري رونق يافته و بوم گردي نيز تقويت مي شود.
وي در توضيح رويکردهاي فرمانداري آستارا در دوره مديريتي جديد گفت: اکنون سرمايه گذاران بدون واسطه وارد فرمانداري مي شوند و با اعتماد کامل به سيستم اداري شهرستان ورود مي کنند؛ ما نيز در تلاش هستيم موانع را از پيش پاي سرمايه گذاران برداريم.
فرماندار آستارا همچنين به وجود چالش هايي در بخش هاي عمراني اين شهرستان اشاره و اظهار کرد: يکي از اين چالش ها ، مشکل تامين آب شرب و کشاورزي منطقه است و بر اين اساس امسال احداث سد بزرگ لاستيکي را در رودخانه ملاهادي شروع کرديم که تاکنون حدود 10 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و در تلاش هستيم تا پايان سال 97 ، آبگيري شود.
به گفته رنجکش، در اين صورت، تا 70 درصد مشکل تامين آب شهرستان آستارا برطرف خواهد شد ضمن اينکه در منطقه لوندويل هم در حال انجام برنامه ريزي هايي هستيم و احداث يک سد ديگر را پيش بيني کرده اپم.
وي با اشاره به احياي فضاهاي گردشگري در آستارا ، هموارسازي راه دسترسي به آبشار لاتون با 300 ميليون تومان اعتبار را بعنوان گام اول ذکر و اضافه کرد: درياچه استيل را نيز احياء کرده ايم و با همکاري شهرداري، احياي پارک بي بي يانلو را انجام داده ايم که نوروز امسال به بهره برداري مي رسد.
فرماندار آستارا به ظرفيت سواحل اين شهرستان نيز اشاره و خاطرنشان کرد: طرح ساماندهي سواحل را نيز مدنظر داريم؛ ساحل سفير اميد آستارا يکي از طرح هاي الگويي است که استاندار گيلان مطرح کرده و اين طرح، تابستان سال آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي افزود: احياي دروازه ورودي شهرستان نيز مورد توجه بوده و فعاليت هاي اجرايي آن در سه فاز پيش بيني شده که فاز اول را خردادماه اجرايي مي کنيم.
رنجکش با اشاره به ضرورت بهره گيري درست و اصولي از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد، اين مهم را نيز در دستور کار فرمانداري آستارا دانست و گفت: تا زمان حاضر پنج سمن مجوز خود را از اداره ورزش و جوانان و 2 سمن از فرمانداري گرفته اند و بين شش تا هفت سمن نيز در حال دريافت مجوز هستند.
وي با يادآوري مشکلات مسکن مهر آستارا ، آن را يکي از چالش هاي اجتماعي در شهرستان خواند و گفت: برنامه ريزي هاي خوبي براي رفع اين مشکل انجام داده ايم و با اقداماتي که صورت گرفته، بتدريج مطالبات مردم باز مي گردد.
فرماندار آستارا در خاتمه سخنانش، خبرگزاري جمهوري اسلامي را نبض تپنده حوزه جريان سازي کشور در مسير تحقق اهداف توسعه عنوان و اضافه کرد: ايرنا تاکنون به طور يقين توانسته در راستاي منافع ملي گام بردارد و کوشيده کار حرفه اي انجام دهد.
وي گفت: ايرنا در استان گيلان نيز خوب درخشيده و با وجود محدوديت ها در حوزه هاي منابع انساني و مالي، در سايه مديريتي توسعه گرا با نگاه به منافع ملي و استاني، خط سير خوبي ترسيم کرده و در آن مسير حرکت کرده است.
يونس رنجکش فرماندار آستارا در خاتمه اين نشست، از بخش هاي مختلف خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز رشت بازديد و با خبرنگاران و فعالان اين رسانه گفت وگو کرد.
2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان

استاندار اصفهان در حاشیه مراسم تکریم ومعارفه فرماندار کاشان گفت: تغییر فرمانداران در هر زمانی امکانپذیر است و بر اساس مقتضیات انجام می‌شود.


سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه کاشان در استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هیچ کجای استان اصفهان نرخ بیکاری ۷.۲ نبوده، اما در کاشان این مهم محقق شده و در حوزه‌های دیگر نیز کاشان جزء رتبه‌های برتر را کسب کرده است.


وی با بیان اینکه این پیشنیه و تاریخی در حوزه‌های‌مختلف علم و فناوری، کشاورزی، نظامی و دیگر حوزه‌ها گره خورده است گفت: با نگاه به آمار‌های مختلف این شهرستان جزء رتبه‌های برتر استانی است و از این رو کاشان ظرفیت بی‌بدیلی در کنار شهرستان اصفهان دارد.


استاندار اصفهان، محمدی فشارکی را یکی از فرماندار‌های توانمند استان اصفهان دانست و گفت: از فرماندار جدید شهرستان کاشان تقاضا داریم تا در راستای تحقق شعار سال جاری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم قدم بردارند.


استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدواریم فصل جدیدی از خدمات در منطقه کاشان را رقم بزنیم، تاکید کرد: مصوبات ستاد تسهیل شهرستان کاشان هم‌ارزش با مصوبات ستاد استانی است و این موضوع به مدیران استانی مورد تاکید قرار گرفته است.


مصطفی معینی منتخب مرد کاشان هم امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار کاشان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگان منطقه کاشان، اظهار داشت: کاشان فقط یک شهرستان نیست و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری منظور از کاشان همان منطقه کاشان است و خدماتی نیز که ارائه می‌شود خدمات شهرستانی نیست و فقط به اهل کاشان خدمات ارائه نمی‌کند.


وی با بیان اینکه خدمات فراشهرستانی، اما بودجه شهرستانی است، افزود: استاندار اصفهان شخص اول اجرایی در استان اصفهان است و لازم است به بودجه شهرستان کاشان نگاه ویژه‌ای صورت پذیرد تا شا‌ها پیشرفت و ارتقای این منطقه باشیم.


نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان کاشان ابراز داشت: همدلی و انسجام کلید پیشرفت کاشان است و از سوی دیگر فرماندار، فرماندار برای همه گروه‌ها است همان‌گونه که نماینده، نماینده برای همه افراد است.


در این مراسم از زحمات محمدشریف زارعی به عنوان فرماندار پیشین تقدیر و حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان کاشان معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند