Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در آستانه نشست هاي برنامه ريزي شده ميان کره شمالي با مقامات آمريکايي و کره جنوبي و تشديد فعاليت هاي ديپلماتيک در اين راستا، گزارش ها نشان مي دهد کره شمالي در حال مذاکره با مقامات آمريکايي و سوئدي براي آزاد کردن سه تبعه آمريکايي است که در اين کشور بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بحث آزادي سه آمريکايي_کره اي تبار که به اتهام اقدام خصمانه عليه رژيم کره شمالي، زنداني شده اند از طريق کانال هاي ديپلماتيک مختلف در دست بررسي است. اين مسئله دوهفته پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا، موافقت خود را براي ديدار با کيم جونگ اون رهبر کره شمالي اعلام کرد.
شبکه تلويزيوني MBC مستقر در سئول روز يکشنبه اعلام کرد پيونگ يانگ و واشنگتن عملا به توافق نهايي در زمينه آزادي کيم هاک سانگ، کيم سانگ دوک و کيم دانگ چول رسيده اند.
شبکه سي ان ان نيز گزارش داد آزادي اين افراد در جريان مذاکرات سه روزه در استکهلم بين ري يونگ هو وزير امور خارجه کره شمالي با مارگوت والستروم همتاي سوئدي وي مطرح شد.
يک منبع نيز به اين شبکه گفت هر پيشرفتي در مورد اين بازداشت شدگان براي آمريکا يک معامله بزرگ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد

همزمان با تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا در حال بررسی اعزام مشاوران نظامی بیشتر به سفارت خود در کی‌یف است.

به گزارش مشرق، پولیتیکو شنبه شب به نقل از پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشت که این مشاوران نقش رزمی نخواهند داشت بلکه در زمینه مشاوره و حمایت از دولت و ارتش اوکراین فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: وزارت دفاع در طول این جنگ و با تغییر اوضاع امنیتی حضور ما در اوکراین را بازنگری و تعدیل کرده است. ما در حال حاضر، در حال بررسی اعزام مشاوران بیشتر به «اداره همکاری دفاعی» در سفارتمان هستیم.

رایدر درباره اینکه چه تعدادی از مشاوران آمریکایی به اوکراین خواهند رفت، جزئیاتی منتشر نکرد.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که مشاوران جدید در زمینه نگهداری تسلیحات به ارتش اوکراین کمک خواهند کرد.

این نشریه به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داد که در حال حاضر شماری کمی از نظامیان آمریکایی برای دوره‌های کوتاه به سفارت آمریکا در کی‌یف رفته‌اند و در امور نظارتی و امنیتی سفارت نقش دارند.

آنها گفتند که قرار است حدود ۶۰ مشاور آمریکایی به اوکراین بروند.

هر چند گفته شده که نقش آنها غیررزمی است، اما نقش نظامی آمریکا را در اوکراین گسترش می‌دهد. این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا مخالفت کرد
  • کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد