Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:27:22 GMT

سمنان| طرح ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان سمنان آغاز شد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۹۷۲

سمنان| طرح ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان سمنان آغاز شد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان سمنان آغاز شد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ استانها سمنان نظرات

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: همه‌ساله برابر مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری استان سمنان تصمیماتی برای حفاظت از اراضی کشاورزی اعم از زراعی و باغی گرفته می‌شود که امسال نیز این امر مطابق سال‌های گذشته با عنوان طرح ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در سراسر استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح از صبح روز دوشنبه 28 اسفند آغاز می‌شود افزود: این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی در سطح شهرستان‌های استان در غالب اکیپ‌های گشت خودرویی که با همکاری مأموران انتظامی برای خدمت‌رسانی به بهره‌برداران و همچنین مالکان بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان جلوگیری از سو استفاده گران و تخریب اراضی دولتی و اراضی ملی را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی نیز از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت و همکاری عموم مردم برای تأمین امنیت غذایی درراستای اجرای این طرح تصریح کرد: سامانه تلفنی 131 راه ارتباطی مردم در سراسر استان با سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است که می‌توانند تخلفاتی نظیر تغییر کاربری غیرمجاز و تصرف در اراضی ملی و دولتی را گزارش دهند.

مرادی حقیقی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر شهرستان یک اکیپ گشت خودرویی با همکاری نیروی انتظامی فعال می‌شود و مسئولیت گشت حفاظت از اراضی را در سطح استان بر عهده‌دارند.

وی در پایان ابراز داشت: عموم مردم که در پایان تعطیلات نوروزی به دامن طبیعت سفر می‌کنند با مراقبت از منابع خدادادی مانع از آتش‌سوزی در اراضی کشاورزی زراعی و باغی شوند تا امسال شاهد از بین رفتن محصولات باغی نباشیم.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۹۳ فقره تعرض به اراضی ملی در استان اصفهان به مساحت ۲۱۱.۲ هکتار با هوشیاری و تلاش عوامل این فرماندهی پارسال رفع تصرف فوری شد.


سرهنگ امیر سعید باقری با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، افزود: مردم استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.


وی گفت: نصب ۱۲۱ مورد تابلو و علائم هشدار دهنده، ۲۰۴ مورد اعزام تیم عملیاتی و نظارتی برای بازدید و همچنین برگزاری ۳۰ جلسه آموزشی و توجیهی کارکنان از جمله عملکرد پارسال این یگان حفاظتی است.


سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: ۱۶۹ هزار هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در ۱۱۵ شهر در حمایت یگان حفاظت اراضی استان اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۸ مواد فروش دستگیر شدند
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی