Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:28:27 GMT

مسافران نوروزی سفیران و محافظان محیط زیست باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۵۰۳۰

مسافران نوروزی سفیران و محافظان محیط زیست باشند

قزوین-ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مسافران نوروزی باید در ایام تعطیلات ضمن استفاده صحیح از طبیعت پیرامونی خود، سفیران و محافظان محیط زیست باشند.

سیاوش شمسی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبیعت این استان هر ساله با آغاز فصل بهار میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده اما نباید اجازه دهیم که این محیط پیرامونی تبدیل به دفن انبوهی از زباله ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: رها سازی زباله در دل طبیعت توسط گردشگران از مشکلات همه ساله در ایام نوروز است که باید با فرهنگ سازی بیشتر توجه مسافران را به ضرورت حفظ آن جلب کرد.
شمسی پور خاطر نشان کرد: اگر دخالت انسان در طبیعت از روی عقلانیت و عالمانه نباشد موجب تخریب محیط زیست شده و رفاه و آسایش را نیز از انسان سلب می کند.
به گفته وی، مسافران و گردشگران از نوشتن یادگاری بر روی تنه درختان خودداری کنند زیرا این کار باعث خشک شدن درختان و از بین رفتن طبیعت می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه مسافران هنگام حضور در طبیعت از کندن بوته و خارها و نیز آتش زدن آنها خوداری کنند، افزود: شهروندان برای تهیه چای و پخت غذا باید از گاز پیک نیکی و یا زغالی که از قبل تهیه شده، استفاده کنند.
شمسی پور همچنین به مسافران نوروزی توصیه کرد تا برای بستن طناب تاب از درختان تنومند استفاده کرده و هنگام استفاده از آب برای خوردن و شست و شو جهت جلوگیری از آلوده کردن آب های روان مانند چشمه، نهرها، کانال ها و رودخانه ها و نیز از آبهای ساکن مانند آب سدها، دریاچه ها و برکه ها پرهیز کنند.
وی ادامه داد: به مسافران توصیه می شود ضمن همراه داشتن کیسه های حمل زباله، از رها سازی زباله های خود در طبیعت خودداری کنند و نسبت به سلامت درختان و بوته های جنگلی نیز دقت و توجه ویژه ای داشته باشند.
شمسی پور با بیان اینکه محیط زیست سالم جزو سرمایه های اجتماعی محسوب شده و همه مردم وظیفه دارند در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشند، گفت: بی توجهی به حفظ و پاسداشت از طبیعت در نهایت با تخریب محیط زیست همراه خواهد بود که این خود مشکلات زیادی را برای تمامی جانداران، از جمله انسان ها به وجود می آورد.
60 درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی دربرگرفته که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار مراتعی هستند که از نظر پوشش گیاهی در سطح خوب، متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین به شمار رفته که حدود 1.8 درصد از مساحت استان را تشکیل داده و بیشتر نیز در مناطق الموت و طارم سفلی واقع شده اند.
7390/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست پايش و سلامت قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان