Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس تحالف ملی شیعیان عراق با اشاره به با میانه روی و گفتمان با کشورهای دوست و ایستادگی در برابر دشمنان ریست ها می توان از بحران عبور کرد، گفت: مشکلات خاورمیانه تنها از طریق گفتگو میان تهران و ریاض حل شدنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان سید عمار حکیم، رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی در روز بزرگداشت شهید محراب آیت الله سید محمد باقر حکیم برای دولتمردان و سران عراق سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جریان حکمت ملی تصریح کرد: میانه روی و گفتمان با کشورهای دوست و برادر و ایستادگی در برابر دشمنان و تروریست ها، رویکردی است که می توان به وسیله آن مشکلات را از سر راه برداشت و از بحران عبور کرد.

 

حکیم ادامه داد: تاریخ تمام این روزها و چالش ها را ثبت خواهد کرد؛ اینکه منافع همگانی در سایه یک عراق متحد محقق خواهد شد.

 

وی همچنین پیروی همیشگی از قانون اساسی به عنوان سقف آمال و آرزوهای ملت عراق، تکیه بر گفتمان و تقویت نهادهای دولتی را نقطه رهایی عراق از بحران ها دانست و عنوان کرد: عراق نیازمند مردان دولتی ست و نه کسانی که به دنبال قدرت و سلطه جویی هستند. این کشور به مردانی نیاز دارد که در پی موفقیت پروژه های ملی و تحقق آرمان های ملت هستند، نه کسانی که موفقیت برنامه های شخصی خود را مد نظر دارند.

 

سید عمار حکیم با تأکید بر ضرورت قرار گرفتن اسلحه در اختیار دولت، به منظور رسیدن به مرحله اقتدار و توانمندی ادامه داد: نباید دولتی در میان احزاب کشور وجود داشته باشد، بلکه تمام این احزاب باید زیر مجموعه دولت باشند. ما خواستار اصلاح شیوه های زندگی حزبی در عراق هستیم. جریان حکمت ملی اولین جرياني خواهد بود که برای رهایی از محدودیت توافق های سیاسی بی نتیجه تلاش می کند. ما به منظور تحقق هدف تشکیل دولت آینده، بر اساس شایستگی، تجربه و توانمندی در امر خدمت رسانی و در بازه های زمانی معین بایکدیگر همکاری می کنیم.

 

وي افزود: ما باید درباره نهادهای مانع و مخرب در سیستم سیاسی خود تجدید نظر کنیم. حتی اگر شرایط ایجاب کرد باید قانون اساسی نیز بر اساس زمینه های ایجاد شده توسط قانون اساسی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

 

رئیس تحالف ملی شیعیان عراق همچنين تصریح کرد: با صراحت تمام اعلام می کنیم که مشکلات خاورمیانه، و به ویژه عراق تنها در صورتی حل می شود که میان جمهوری اسلامی ایران و دولت عربستان سعودی گفتگو و تبادل نظر برقرار شود.

 

حکیم با تاکید براینکه گفتگو های مورد نظر ما، موضوع جدید و پیشنهاد پرزرق و برقی نیست که برای بار اول بیان شود، گفت: آنچه ما بیان و پیشنهاد کرديم خلاصه تجربه ملت هایی است که برای سالیان متمادی با یکدیگر در نزاع بوده اند، اما پس از آن به گفتگو روی آورده اند که این امر به ایجاد یک قدرت سیاسی همگون و توازن بین المللی و منطقه ای منجر شده است.

 

پایان پیام/302

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استیضاح نوروز خطبه نماز جمعه امامزادگان و بقاع متبرکه دولت نماز جمعه آیت الله شاه آبادی مراجع و علماء درس فقه مراجع تحالف ملی عراق رئیس تحالف ملی شیعیان عراق سید عمار حکیم کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو