Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با اول رجب المرجب ۱۴۳۹ هجری قمری خجسته سالروز ولادت باسعادت پنجمین پیشوای هدایت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)، آیین‌های جشن در سراسر استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

این آیین‌ها از شب گذشته با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه آغاز گردید و تا امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۹۶ نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است: نام مبارک امام پنجم «محمد» و بدین جهت که دریای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکار کرد لقب آن حضرت «باقر» یا «باقرالعلوم» می‌باشد.

القاب دیگری مانند «شاکر»، «صابر» و «هادی» نیز برای آن حضرت ذکر شده که هر یک باز گوینده صفتی از آن امام بزرگوار است.

حضرت امام محمد باقر (ع) در روز جمعه سوم ماه صفر سال ۵۷ هجری در مدینه متولد شد، مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع) و پدرش بزرگوارشان حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین، علی بن الحسین (ع) می‌باشد.

پنجمین امام شیعیان سرانجام در هفتم ذی‌الحجه سال ۱۱۴ هجری قمری در سن ۵۷ سالگی در مدینه با توطئه دشمنان مسموم شد و چشم از جهان فروبست. پیکر مقدس ایشان در قبرستان بقیع کنار پدر بزرگوارش به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/خ

جشن سالروز ولادت باسعادت حضرت امام محمد باقر (ع)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی جشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آئین سوگواری شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری از روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شد و روز شنبه نیز آئین‌های دسته روی و عزاداری در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

آئین عزاداری و سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) جمعه شب در مسجدها، تکایا و حسینیه‌ها و امام زادگان این منطقه با حضور هیأت‌های مذهبی و دسته‌های سینه زنی برگزار شد و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ این امام همام به عزاداری پرداختند.

همچنین ارادتمندان خاندان اهل ببت (ع) روز شنبه نیز با راه اندازی دسته‌های سینه زنی در خیابان‌های شهرهای مازندران سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری را گرامی می‌دارند.

کد خبر 6096151

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد(ع)
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان
  • چه افرادی امام صادق(ع) را شهید کردند؟
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی