Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@09:48:26 GMT

گرانترین صابون جهان کجا تولید می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۵۶۳۵

گرانترین صابون جهان کجا تولید می شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در صابون های ساخت روستای لبنانی «بدر حسون» در شمال لبنان از ترکیبی از مواد مانند روغن زیتون، روغن عود کامبوجی، عسل طبیعی، روغن های کمیاب و گیاهان طبی و معطر استفاده می شود. استفاده از این صابون موجب باز شدن رنگ چهره و کاهش خستگی چشم ها می شود و بسیاری از عناصر طبیعی مورد نیاز پوست را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از هتل های لوکس در کشورهای لبنان، بحرین و امارات با کارگاه ساخت این نوع صابون قرارداد امضا کرده اند تا از این صابون ها در اتاق های لوکس خود استفاده کنند.

در روستای «بدر حسون» 68 نفر از اعضای خانواده حسون زندگی می کنند که با دهها کارگر دیگر در زمینه کاشت گیاهان لازم برای تولید این نوع صابون گران قیمت فعالیت دارند. محصولات این روستا در بازار لبنان و کشورهای عربی و دیگر کشورها فروخته می شود.

سابقه خانواده حسون در تولید صابون به حدود 600 سال پیش باز می گردد و از اجدادشان به آنها ارث رسیده است. صابون هایی که در روستای حسون تولید می شود فاقد هرگونه ماده شیمیایی یا صنعتی و در انواع و اقسام مختلف است به طوری که قیمت آنها از 10 تا 2800 دلار متفاوت است. نوعی صابون ساخت این روستا که در آن از طلای خالص و پودر الماس استفاده می شود به عنوان گرانترین صابون در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. عطر طبیعی این صابون ها تا 24 ساعت پس از مصرف روی بدن می ماند. بسیاری از شخصیت های سیاسی و ثروتمندان عرب از مشتریان ثابت این صابون ها هستند.

در روستای حسون علاوه بر انواع صابون، انواع کرم و لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر نیز زیر نظر دانشگاه ها و مراکز کنترل کیفیت تولید می شود.

منبع:الکوثر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصور جهان بدون نفت

اگر همین فردا جهان از منابع نفتی خالی شود، دیگر خبری از سوخت جت، بنزین یا گازوئیل نخواهد بود و خودروهای دارای موتور احتراق داخلی، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها برای تامین سوخت سرگردان می‌شوند.

هواپیماها زمین‌گیر می‌شوند، قطارهای باری و مسافری که با گازوئیل کار می‌کند متوقف می‌شوند، و مردم نمی‌توانند سرکار بروند.

دانش‌آموزان نمی‌توانند به مدرسه بروند، صنعت کشتیرانی در بخش حمل بار و مسافر از بین می‌رود و تماس با اورژانس بی‌فایده می‌شود.

بیشتر آمبولانس‌ها، ماشین‌های آتش‌نشانی، ماشین‌های پلیس، بالگردهای نجات و دیگر وسائط نقلیه اورژانس از کار می‌افتند.

بیشتر تلفن‌ها و رایانه‌ها هم از آنجا که اجزای پلاستیکی‌شان از فرآیندهای نفتی ساخته می‌شوند، تولید نمی‌شوند، بنابراین یافتن راهی برای برقراری ارتباط با خدمات اضطراری به هر روی دشوار می‌شود.

بخش ساخت‌وساز به‌دلیل توقف فعالیت وسائط نقلیه گازوئیلی مانند بیل‌های مکانیکی، بولدوزرها، کامیون‌های کمپرسی، جرثقیل‌ها، میکسرهای سیمان، غلتک‌ها و لودرهای فشرده متوقف می‌شود. خانه‌ یا ساختمان‌ جدید ساخته نمی‌شود و عملیات تعمیر و نگهداری متوقف می‌شود.

اگر نفت همین فردا نباشد، فرآورده‌های نفتی هم نخواهند بود و این موضوع بر تولید خودروهای برقی هم تأثیر می‌گذارد.

جدای از اختلال در زنجیره تأمین، ساختار باتری‌های لیتیومی هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. باتری لیتیوم یونی چهار بخش دارد: آند، کاتد، الکترولیت و جداکننده، جداکننده‌ها غشاهای ریز متخلخل مهندسی‌شده‌ای هستند که به‌طور معمول از پلی‌اتیلن یا فرآورده‌های محصول پتروشیمی پلی‌پروپیلن تولید می‌شوند.

لاستیک مصنوعی تولیدشده از نفت که در لاستیک‌ خودروها و دوچرخه‌ها استفاده می‌شود، وجود نخواهد داشت. اگر فردا نفت نباشد، تولید مواد غذایی در جهان با چالشی عظیم روبه‌رو می‌شود.

فعالیت بسیاری از وسائط نقلیه مورد نیاز در کشاورزی مانند تراکتور، ماشین چمن‌زنی، کمباین، بیلر، سمپاش و بذرپاش متوقف می‌شود و بسته‌بندی لازم برای نگهداری مواد غذایی در دسترس نخواهد بود.

کک نفتی، فرآورده‌ای جانبی در پالایش نفت، به‌عنوان ماده اولیه در تولید کودهای مصنوعی استفاده می‌شود که در افزایش عملکرد محصول مهم هستند.

کمبود مواد غذایی و آثار آن پدیدار می‌شوند، اگر نفت فردا نباشد، ارائه خدمات بهداشتی در سراسر جهان فاجعه بار خواهد بود.

کادر پزشکی قادر به جابه‌جایی نخواهند بود و تدارکات ضروری به حال تعلیق در می‌آید، فراتر از حمل و نقل، نفت ماده اولیه ضروری برای تولید مواد دارویی، پلاستیک و تجهیزات پزشکی است.

دستکش‌های لاتکس، لوله‌های پزشکی، سرنگ‌ها، چسب‌ها، بعضی از بانداژها، ضدعفونی‌کننده‌ها، ضدعفونی‌کننده‌های دست، مواد شوینده، پروتز، دریچه‌های قلب مصنوعی، ماسک‌های احیا، گوشی‌های پزشکی، اسکنرهای ام‌آرآی، قلم‌های انسولین، کیسه‌های تزریق، بسته‌بندی دارو، ماسک‌های صورت، تجهیزات حفاظت شخصی بیشتر از مواد نفتی تولید می‌شوند.

تجهیزات مورد استفاده در تحقیقات پزشکی مانند میکروسکوپ، لوله آزمایش و عینک به‌طور معمول حاوی اجزای مشتق شده از نفت هستند.

فرآیند سنتز شیمیایی برای تولید آسپرین از محصول بنزن که خود از نفت مشتق می‌شود آغاز می‌شود.

بنزن به فنل سپس به اسید سالیسیلیک تبدیل می‌شود، در مرحله بعد به اسید استیل سالیسیلیک بدل می‌شود که سرانجام جهان محصول نهایی را به‌عنوان آسپرین می‌شناسد.

تصور بیمارستانی مدرن بدون این طیف از محصولات اساسی نفتی دشوار است. اگر همین فردا منابع نفتی در دسترس نباشد، صنعت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

فایبرگلاس، رزین یا پلاستیک لازم برای ساخت بیشتر توربین‌های بادی ناپدید می‌شوند، اتیلن مورد استفاده در تولید صفحه‌های خورشیدی از بین می‌رود.

بیشتر وسایل نقلیه معدنی، کامیون‌های بزرگ، دکل‌های حفاری دوار و مته‌های سنگی لازم برای استخراج مواد معدنی حیاتی که تولید نیروگاه‌های فتوولتائیک خورشیدی، مزارع بادی و خودروهای برقی به آنها وابسته است، از کار می‌افتند.

اگر نفت نباشد، خانه‌ها به طرز غیرقابل تشخیصی تغییر می‌کردند، این احتمال وجود دارد که سقف‌ها فرو بریزند، برای نمونه، اگر قیر محصولی کلیدی باشد، دیگر مواد مورد استفاده در عایق کاری خانه‌ها وجود نداشتند.

اگر برای گرم نگهداشتن به نفت حرارتی متکی بودید، این نیاز برطرف نمی‌شد. کفپوش مشمع کف اتاق و کاشی کاری تحت تأثیر قرار می‌گرفت، رنگ‌آمیزی دیوارها یک چالش خواهد بود.

مبلمان، بالش‌ها، فرش‌ها، پرده‌ها، ظروف، فنجان‌ها و قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های تفلون هم احتمالاً از فرآورده‌های نفتی ساخته می‌شوند.

اگر نفت فردا ناپدید شود، تمیز ماندن یا تمیز نگهداشتن خانه‌ها چالش برانگیز خواهد بود.

مواد شوینده لباسشویی و ظرفشویی به‌طور معمول از فرآورده‌های نفتی به دست می‌آیند. صابون، خمیردندان، لوسیون دست، دئودورانت، شامپو، خمیر و فوم اصلاح، عینک، لنزهای تماسی، شانه، برس؛ همه به‌طور معمول حاوی فرآورده‌های نفتی هستند.

رسیدن به مقاصد سخت می‌شد زیرا آسفالتی که جاده‌ها و مسیرها را هموار می‌کند قابل دسترس نبود. اگر فردا منابع نفتی در دسترس نباشد، میلیون‌ها شغل از بین می‌رفت، درآمدهای مالیاتی کاهش می‌یافت.

در نبود منابع نفتی تولید صنعتی هم کاهش می‌یابد، رشد اقتصادی معکوس و وضع اسفبار کنونی افراد دچار فقر سوخت بدتر می‌شود.

این حتی فهرست کامل همه مواردی نیست که در چنین سناریویی غیرقابل تصور تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

با این حال، با وجود این واقعیت‌ها، سخنانی وجود دارد که می‌گویند «تنها تولید نفت را متوقف کنید»، «آن را زیر زمین نگه دارید» یا «در پروژه‌های تازه نفت و گاز سرمایه‌گذاری نکنید»، البته همه مایلند که انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد.

اوپک معتقد است راه‌حل‌های فناوری و بهبود کارایی می‌توانند نقشی حیاتی ایفا کنند، صنعت نفت هم اکنون در این مسیر گام بر می‌دارد.

ما باید مراقب به خطر انداختن عصر حاضر، به نام نجات آینده باشیم، مهم است که همه ما به‌طور کامل مزایای عظیمی را که نفت و فرآورده‌های نفتی برای مردم و ملت‌های سراسر جهان ارائه می‌کند، درک کنیم.

هیثم الغیص

دبیرکل اوپک

منبع: دبیرخانه اوپک

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی کیست؟ /انتقادات به ساخت حوزه علمیه شیک و لاکچری در یکی از گرانترین مناطق تهران
  • ۱۲ روستای سبزوار با جمعیت ۱۰۰۰ ‌نفری آب شرب ندارد
  • انقلاب در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر با بزرگ‌ترین هواپیمای جهان!
  • عکس| گرانترین غذای جهان؛ یک وعده ۳۰ میلیارد تومان!
  • (ویدئو) ورود «پرشتاب‌ترین ماشین جهان» به بازار در سال آینده
  • پرشتاب‌ترین خودرو جهان سال آینده به بازار می‌آید + فیلم
  • (عکس) گرانترین غذای جهان؛ یک وعده ۳۰ میلیارد تومان!
  • گرانترین غذای جهان؛ یک وعده، ۳۰ میلیارد تومان!
  • تصور جهان بدون نفت
  • (ویدئو) سریع‌ترین خودروی جهان؛ ایلان ماسک سوپرایز رو کرد