Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@10:56:14 GMT

گرانترین صابون جهان کجا تولید می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۵۶۳۵

گرانترین صابون جهان کجا تولید می شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در صابون های ساخت روستای لبنانی «بدر حسون» در شمال لبنان از ترکیبی از مواد مانند روغن زیتون، روغن عود کامبوجی، عسل طبیعی، روغن های کمیاب و گیاهان طبی و معطر استفاده می شود. استفاده از این صابون موجب باز شدن رنگ چهره و کاهش خستگی چشم ها می شود و بسیاری از عناصر طبیعی مورد نیاز پوست را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از هتل های لوکس در کشورهای لبنان، بحرین و امارات با کارگاه ساخت این نوع صابون قرارداد امضا کرده اند تا از این صابون ها در اتاق های لوکس خود استفاده کنند.

در روستای «بدر حسون» 68 نفر از اعضای خانواده حسون زندگی می کنند که با دهها کارگر دیگر در زمینه کاشت گیاهان لازم برای تولید این نوع صابون گران قیمت فعالیت دارند. محصولات این روستا در بازار لبنان و کشورهای عربی و دیگر کشورها فروخته می شود.

سابقه خانواده حسون در تولید صابون به حدود 600 سال پیش باز می گردد و از اجدادشان به آنها ارث رسیده است. صابون هایی که در روستای حسون تولید می شود فاقد هرگونه ماده شیمیایی یا صنعتی و در انواع و اقسام مختلف است به طوری که قیمت آنها از 10 تا 2800 دلار متفاوت است. نوعی صابون ساخت این روستا که در آن از طلای خالص و پودر الماس استفاده می شود به عنوان گرانترین صابون در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. عطر طبیعی این صابون ها تا 24 ساعت پس از مصرف روی بدن می ماند. بسیاری از شخصیت های سیاسی و ثروتمندان عرب از مشتریان ثابت این صابون ها هستند.

در روستای حسون علاوه بر انواع صابون، انواع کرم و لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر نیز زیر نظر دانشگاه ها و مراکز کنترل کیفیت تولید می شود.

منبع:الکوثر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟

مطالعات حاکی از آن است که در حال حاضر هفت کشور آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو، صددرصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس جدیدترین داده‌ها، اکنون هفت کشور از سراسر جهان تقریباً تمام برق مورد نیاز خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کنند. آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۹.۷ درصد برق مصرفی خود را با استفاده از انرژی‌های زمین‌گرمایی، آبی، خورشیدی یا بادی تولید می‌کنند.

داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) همچنین نشان می‌دهد که ۴۰ کشور دیگر از سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حداقل ۵۰ درصد برق مصرفی خود را از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر تولید کرده‌اند که ۱۱ مورد آن‌ها کشورهای اروپایی هستند.

تأمین برق با باد، آب و خورشید شامل باد خشکی، ساحلی و فراساحلی، فتوولتائیک خورشیدی، نیروی خورشیدی متمرکز، برق زمین‌گرمایی و برق‌آبی مواردی از این قبیل است که استفاده هرچه بیشتر از آن‌ها، انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتری را متوقف می‌کند.

اسکاتلند، رکوردار تولید برق تجدیدپذیر در یک سال

فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در اسکاتلند موفق شدند در سال ۲۰۲۲، معادل ۱۱۳ درصد از کل مصرف برق کشور را تولید کنند. این رقم رکوردشکن، نقطه عطفی در سفر اسکاتلند به‌سمت کربن‌صفر شدن خالص است و به وضوح پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدیدپذیر را در سطح جهانی نشان می‌دهد. در حالی که تولید برق اسکاتلند تحت سلطه نیروی بادی قرار داشت، محققان پیش‌بینی می‌کنند که انرژی خورشیدی در دهه‌های آینده بر منابع برق جهانی تسلط پیدا خواهد کرد.

تسلط انرژی خورشیدی در آینده

طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی در بهبود نرخ بهره‌وری سلول‌های خورشیدی صورت گرفته است. کاهش هزینه‌های تجاری نیز موجب شده است که دانشمندان ادعا کنند انرژی خورشیدی به نقطه اوج غیرقابل بازگشتی رسیده است که تا سال ۲۰۵۰ آن را به منبع اصلی انرژی جهان تبدیل خواهد کرد. طبق این ادعا پیشرفت‌های تکنولوژیکی و اقتصادی گذار به انرژی پاک را نه‌تنها قابل دسترس، بلکه اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

انرژی خورشیدی گسترده‌ترین منبع انرژی روی زمین و جذابیت اقتصادی آن در چرخه افزایش سرمایه‌گذاری به سرعت در حال بهبود است. بنابراین این نقطه اوج خورشیدی برگشت‌ناپذیر جهانی با توجه به مسیرهای تکنولوژیکی که توسط سیاست‌های گذشته هموار شده، بدون نیاز به هیچ‌گونه سیاست‌های اقلیمی بیشتر طی شده است و انرژی خورشیدی به تدریج بر بازارهای جهانی برق تسلط پیدا خواهد کرد.

کد خبر 745424

دیگر خبرها

  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • تصاویری تماشایی از گرانترین خانه جهان
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود