Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@17:54:46 GMT

کنایه ساداتیان به سریال کلاه پهلوی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۶۱۰۹

کنایه ساداتیان به سریال کلاه پهلوی

رکنا: سید جمال ساداتیان گفت: معضلات اجتماعی را نمی‌توان در بهشت برین به تصویر کشید.

این تهیه‌کننده سینمای ایران در واکنش به گزارش دفتر استراتژی ریاست جمهوری درباره فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگویی گفته است: سینمای ما چیزی برگرفته از حوادث Accidents اجتماعی جامعه ما است برخی می گویند درست است که ما در جامعه‌مان آسیب های اجتماعی داریم اما وظیفه نداریم آنها را در فیلم‌هایمان به نمایش درآوریم اما از آنجایی که فیلمسازان ما در جامعه‌ای زندگی می کنند که رئیس جمهور به قوه قضائیه حمله می‌کند و قوه قضائیه به دیگران و ما هر روز شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم اینها همه در افکار عمومی جامعه تاثیر میگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی جامعه ملتهب این چنینی داریم قطعا در ذهن نویسندگان تاثیر دارد و خواسته و ناخواسته این موضوعات را هم در آثارشان میبینیم.

ساداتیان با بیان اینکه همه مسائل اجتماعی بر اساس شاخص‌ها ارزیابی میشوند، گفت: درحال حاضر در کشور ما همه شاخص‌های اجتماعی دچار بحران هستند. وضعیت پرونده‌های قضایی و پرونده‌های طلاق خوب نیست و ضریب اعتماد افراد بسیار پایین آمده است.

تهیهکننده «برف روی کاج‌ها» یادآور شد: فیلمسازان ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که حوادث پیرامونشان خواسته و ناخواسته در فیلم‌هایشان تاثیرگذار خواهد بود.

ساداتیان افزود: آسیب‌های اجتماعی بر اساس شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند و متاسفانه امروز همه شاخص‌های اجتماعی ما دچار بحران شده است. ما آزادی Freedom بیان نداریم و فیلمساز می‌خواهد این موارد را در فیلم‌هایش منعکس کند.

وی افزود: امروز فیلم‌هایی مورد توجه مردم قرار میگیرد که نابهنجاریهای اجتماعی را به تصویر بکشد. بخشی از این حرف‌ها که در گزارش ریاست جمهوری بود را در فیلم‌ها می‌بینیم و این بسیار طبیعی است زیرا اگر بخواهیم مواردی خارج از آسیب‌های اجتماعی را در فیلم‌ها به تصویر بکشیم مورد اقبال مخاطب قرار نمیگیرد.

ساداتیان در مورد ذائقه مخاطب نیز گفت: مردم یا میخواهند فیلم‌های فانتزی و کمدی ببینند و یا فیلم‌های اجتماعی و اگر بخواهند فیلم‌های اجتماعی ببینند باید وضعیت موجود اجتماعی کشورمان در فیلم‌ها وجود داشته باشد تا مورد پسندشان قرار گیرد. به همین دلیل این اختلاف سلیقه وجود دارد که چطور می‌توانیم نمایی از جامعه‌مان را در فیلم‌ها نشان دهیم تا به مردم برنخورد.

وی در مورد فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز گفت: فیلم های جشنواره تراووش ذهن آدم‌هایی است که در جامعه زندگی می‌کنند و چون زاییده ذهن فیلمسازان است مورد توجه مدیران دولتی قرار نمیگیرد و انتقاد می‌کنند که چرا فیلم‌های جشنواره سیاه نمایی دارد یا میگویند چرا کارکترهای فیلمها بدین گونه به تصویر کشیدید.

تهیه کننده«جامهدران» ادامه داد: طبیعی است زمانی که قرار است معضلات اجتماعی را در فیلم ها مطرح کنیم، نمی توانیم آنرا در بهشت برین به تصویر بکشیم . به عنوان مثال، سریال «کلاه پهلوی» را می‌سازیم و کشف حجاب در زمان رضا شاه را مطرح کنیم اما خانم ها تا گلویشان پوشیده است، این خود نوعی تعارض است. این تعارض ها خروجی شان این می‌شود که سازنده، مردم و دولتی‌ها همه ناراضی می شوند.

ساداتیان همچنین گفت: فیلم‌ها بر اساس ذائقه مخاطب ساخته می‌شود و بخشی از فیلم‌ها با خواسته مخاطب همسو است اما مدیران دولتی با این نوع نگرش ها خیلی سازگاری ندارند زیرا مدیران دولتی دوست ندارند مواردی که در جامعه اتفاق افتاده را در قالب فیلم ببینند به همین دلیل هم آن‌را توجیه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همزمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به تحلیل و ارزیابی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره با محوریت موضوع «تصویر ایران در سینمای ایران» پرداخت و به تازگی پس از مشاهده و تحلیل ۲۲ فیلم داستانی جشنواره فیلم فجر توسط گروه پژوهشی مرکز، جمع‌بندی «تصویر ارائه شده از ایران» در این آثار در قالب ۱۳ عنوان منتشر کرد؛جامعه،خانواده، زنان،انسان،تکنیک و تکنولوژی،آینده، امید و رویا،خلاق و دین، گسست نسلی،قانون، عقلانیت و پیشرفت،امنیت و آزادی،ما/هویت ملی،آسیب‌های اجتماعی.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت نوروز 97 مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران فیلم حوادث Accidents آزادی Freedom آسیب های اجتماعی جشنواره فیلم فجر جشنواره سریال نمایش ایران روزنامه فیلم عکس دستگیر شد من مرد دختر زن قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی و پنجمین جشنواره امتنان کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه اظهار کرد: کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند و کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وی پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، اعلام کرد که تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت برنامه‌های وزارت کار قرار می‌دهد.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحد‌های تولیدی ایجاد می‌شود و اهتمام و توان دولت در جهت تحقق این هدف است.

مرتضوی ضمن اشاره به معرفی منتخبین جامعه کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، اظهار کرد: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید با جدیت دنبال شود. برگزیدگان جشنواره امتنان، سفیران جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید هستند و باید در حوزه انرژی، معادن، فولاد، پزشکی و کشاورزی راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر کار همچنین تاکید کرد که در حوزه مسکن کارگری می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: محوریت شعار سال به نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید تاکید دارد و رکن جهش تولید، کارگران و کارفرمایان هستند. ما توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، چرا که اقتدار امروز کشور، مرهون مجاهدت کارگران کشور است.

محمد چکشیان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم جزییاتی از روند شناسایی و انتخاب کارگران نخبه ارایه کرد و گفت: در این دوره از جشنواره ۵۰ هزار نخبه جامعه کار و تولید شناسایی شدند که ۲۶ نفر از آنان به عنوان برترین‌های کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای شعار سال، مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی منتخبین و برگزیدگان جشنواره امسال علاوه بر تقدیر ویژه ریاست‌جمهوری مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ترویج مولفه‌های فرهنگ کار نظیر منزلت کار، وجدان کاری و مسئولیت پذیری را در دستور کار ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»