Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@03:27:05 GMT

پرواز موفقیت آمیز با بزرگترین موتور جت دنیا

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۶۲۴۸

اولین پرواز هواپیما با استفاده از بزرگترین موتور جت جهان سرانجام انجام شد و این هواپیما از صحرایی در ایالت کالیفرنیا با موفقیت راهی آسمان شد.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، موتور یادشده که توسط شرکت جنرال الکتریک طراحی وساخته شده GE۹X نام دارد و به مدت چهار ساعت مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت تا کارکردهای آن در زمان آغاز پرواز، حرکت و فرود هواپیما به دقت کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این موتور بر روی نسل جدید بوئینگ مسافربری ۷۷۷X نصب شود. بخش های زیادی از این موتور با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی شده و همین امر باعث شده وزن این موتور چندان زیاد نباشد.

استفاده از سرامیک ضدحرارت یکی دیگر از ویژگی های این موتور جت است. علاوه بر این، تعداد تیغه ها یا پره های فن موتور جت این هواپیما از ۲۲ به ۱۶ مورد کاهش یافته و نتیجه همه این تلاش ها تولید موتور جتی بسیار قدرتمند ولی کم حجم وسبک به اندازه موتور جت بوئینگ ۷۳۷ است.

بازدهی این موتور جت در مقایسه با آخرین موتور جت تولیدی جنرال الکتریک یعنی GE۹۰ ده درصد بیشتر است. شرکت سازنده برای تولید موتور جت یادشده بیش از ۷۰۰ سفارش از ده ها خط هواپیمایی در جهان دریافت کرده و انتظار می رود تولید انبوه این موتورها از سال آینده میلادی آغاز شود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود

احمد شانیان با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت گفت: با افتتاح مرحله نخست این طرح، همزمان مرحله دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او گفت: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان گفت: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل